Šéfe, přijedou mi stěhováci. Mám nemocné dítě. V tom open spacu se vážně nedá soustředit. Kdo by takové situace neznal. Pokud máte štěstí na osvíceného šéfa, pak vám dovoluje brát si home office. Jenže pracovat z domova nemusí být tak lehké, jako se na první pohled zdá. Dali jsme dohromady 8 tipů, jak na to.
» 2 minuty čtení «

↑ Domácí kancelář. Lákadlo, kvůli kterému jsou lidé ochotní i změnit práci.
1. V pyžamu se nepracuje
Kancelář sice vyměníte za byt, ale to neznamená, že celý den strávíte v pyžamu. Takový outfit vás opravdu nedostane do té správné pracovní nálady. Takže ráno to bude podobné, jako když odcházíte do práce – od zazvonění budíku přes snídani u stolu po převlečení se do normálního oblečení (tím tedy nemyslíme oblek a kravatu).
2. Ostatní ve vlaku, vy u stolu
Zatímco vaši kolegové zrovna dobíhají metro nebo příměstský vlak a chystají se strávit několik desítek minut cestováním do práce, vy už sedíte před počítačem. Využijte tento náskok. Pravděpodobnost, že vám zrovna teď budou psát naléhavé e-maily nebo volat, značně klesá.
3. Vypněte mobil a internet
Začátkem dne se proto věnujte hlavně úkolům, které vyžadují maximální soustředění. Nečtěte teď e-maily, netelefonujte, nebrouzdejte po internetu nebo sociálních sítích. Jinak riskujete, že se vaše myšlenky dostanou někam úplně jinam. Odpojení samozřejmě nezůstávejte celý den. Bohatě stačí dát si po ránu hodinu nebo dvě off-line.
4. Odpočívejte i doma
I doma byste si měli dopřávat pauzy. Plánujte je blokově – až udělám tyto dva úkoly, uvařím si kávu a dám si 15minutovou přestávku na balkóně. Pokud se bojíte, že nebudete dodržovat harmonogram, který vám v práci někdo kontrolujte, vezměte si na pomoc třeba aplikaci Toggl. Tak budete mít přehled o tom, kolik času na jednotlivých úkolech trávíte či co vám zabírá nejvíce času. Naučíte se tím lépe plánovat váš pracovní den strávený doma.
5. Nepořádek nevidíte
Nezapomeňte, že fyzicky jste sice doma, ale mentálně v práci. Proto se během „pracovní doby“ nevěnujte činnostem jako je úklid (vaše oči by neměly hypnotizovat každý chuchvalec prachu), mytí nádobí (hrníčky od kávy vám nikam neutečou) či žehlení (žehlicí prkno uklízejte mimo dosah). Pokud neodoláte, čeká vás dodělávání úkolů po večerech.
6. Padla – odstřihněte kabely
Na konci pracovního dne to udělejte jako byste odešli z práce – zaklapněte počítač a neodpovídejte na e-maily, které si přečtete v telefonu dlouho po pracovní době. To, že pracujete z domova neznamená, že pracujete nonstop.
7. Stále máte kolegy
Pokud jste si na práci z domova zvykli a kancelář vám už vůbec nechybí, dejte si pozor ještě na jednu věc – komunikaci se svými kolegy. V týdnu si vyhraďte chvíli, kdy za nimi přijdete do kanceláře. Skype a e-maily proložte osobními schůzkami nebo poradami. Právě možný nedostatek komunikace v týmu může být rizikem práce z domova.
8. Nebojte se přiznat, že home office není pro vás
Pokud jste se výše uvedených rad zkoušeli držet a práce z domu vám z nějakého důvodu nevyhovuje, nebojte se to přiznat. Home office není pro každého. Na druhou stranu přináší mnohé výhody, kvůli kterým stojí za to práci z domu alespoň vyzkoušet.
Julie Daňková