Já a moje značka (nejen CVčko)

Možná si říkáte, proč se vůbec osobním brandem – tedy tím, jak se prezentuji – zabývat, když za vás mluví vaše práce a výsledky. Ale bez toho abyste o nich daly vědět, o nich mnoho lidí vědět nebude. Téma osobního brandu v online prostředí nabývá na důležitosti posledních několik let. A v aktuální situaci, kdy často nejsou možné osobní pohovory, to platí dvojnásob.
Proč je důležité mít své „online já“ pod kontrolou a na co si dát největší pozor? Projděte si naše tipy, jak se prezentovat (v životopise i mimo něj).

Já a moje značka

MOJE CV

Mít správně napsaný životopis je samozřejmě základ. Vyvarujte se chyb, překlepů nebo dokonce zavádějících a nepravdivých informací. Obsah je důležitý, ale nesmíte zapomenout i na formu. Forma životopisu je to první, čeho si personalista všimne. Díky tomu můžete v záplavě ostatních vyniknout doslova na první pohled. Ale i zde platí zlaté pravidlo, že forma nesmí zastínit obsah. Takže i k formě přistupujte s mírou a dbejte na to, aby vaše CV odráželo především vaši osobnost. Snažte se vždy vystihnout nejen fakta, ale i motivaci, proč by si firma měla vybrat právě vás.

 

ONLINE JÁ

Sociální sítě podávají o každém z nás informace, které ukazují nejenom profesní dovednosti a zkušenosti. Je to vaše veškerá aktivita, kterou veřejně sdílíte a kterou si o vás může nejen personalista najít. Ukažte to nejlepší z vás a se svým profilem aktivně pracujte. Na LinkedIn mějte profesionální fotku, vyplněný profil a nezapomeňte také na reference. Snažte se rozšiřovat svou profesní síť o nové kontakty (kolegy, personalisty, klienty). Ve svých sděleních buďte co nejvíce konzistentní, protože veškeré přilepšení pravdy se dříve či později provalí. Než světu sdělíte něco ze svého soukromí, uvědomte si, jaký to může mít dopad nejen na vaše přátele, ale také zaměstnavatele.

 

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Sociální sítě jsou dnes brány jako samozřejmost a reflektují jak vaši profesionální, tak osobní stránku. Předěl od jednoho k druhému se postupem času stírá. Profesně zaměřený LinkedIn bude v mnoha případech to první, kde o vás budou personalisté hledat informace. Určitě ale využijí také Facebook, Instagram, Twitter a další. Svou síť kontaktů budujte tak, aby pro vás byla co největším přínosem – jde hlavně o kvalitu, nikoliv o kvantitu.

Staňte se členy relevantních skupin, které vám mohou pomoci při hledání nových příležitostí i pro rozšíření vašich profesních obzorů. Sledujte aktivně profily firem, které vás zajímají. Objevují se na nich aktuality, zajímavosti a také nové pracovní příležitosti. Můžete si tak udělat přehled o tom, co se ve firmě skutečně děje a zda je tedy pro vás opravdu zajímavá.
Nastavení soukromí na sociálních sítích je ve vaší režii. Nezapomeňte, že Česká republika je malá a pravděpodobnost, že se personalista zná s někým z vašich kontaktů, velká. Může díky tomu získat opravdu mnoho informací z vašeho profilu.

 

NA CO NEZAPOMENOUT

  • CV a jeho forma odpovídající vaši osobnosti.
  • Prezentovat vlastní motivaci pro dané zaměstnání a profesi.
  • Váš profil na jakékoliv sociální síti o vás vypovídá a vytváří tak vaši značku.
  • Vždy přemýšlejte o tom, než něco na sociálních sítích napíšete, sdílíte nebo komentujete.
  • Zaměstnavatelé si informace o vás nehledají již jen v životopisu. Využívají aktivně sociální sítě a online prostředí.
  • Nejen obsah, ale také forma je důležitá. Ideálně bez gramatických chyb.
  • Pokud se připravujete na pohovor (osobní nebo online), můžete si najít informace o vašem protějšku a vytvořit si obrázek o tom s kým se máte setkat.

Máte vše připraveno? Tak se pojďte podívat na aktuální nabídky práce!

Další články k tématu

Tipy, jak si za pár minut vylepšíte životopis

Věnujte svému CV pár minut a aktualizujte si ty nejdůležitější pasáže. Na zajímavou nabídku pak můžete odpovědět hned. Máme konkrétní tipy, co oprášit, aby životopis zaujal. Dobrá fotka Díky fotce působí životopis sympatičtěji a personalisté si ho lépe zapamatují. Portrét by však měl být aktuální. Až dorazíte na pohovor, mělo by být jasné, že tváří … číst více

CV je reklama, servírovaná vybíravému zákazníkovi

Životopis o vás má vypovědět co nejvíce relevantních informací v co nejkratším čase. Má přimět konkrétního zaměstnavatele, aby vás pozval na pohovor. A protože ty relevantní informace a konkrétní zaměstnavatel budou u každé pozice jiné, i vaše CV musí být pokaždé jiné, psané na míru. Přečtěte si, jak se s psaním životopisu popasovat. Forma je … číst více

Co umíte vy, neumí každý. Prodejte to v CV

Když přijde na to, abyste v životopise popsali své pozitivní vlastnosti, najednou nevíte, co napsat. Napadají vás jen klišé typu „jsem komunikativní, flexibilní a rád pracuji samostatně i v týmu“. Jak tuhle pasáž v CV podat, aby si personalista či manažer dokázali představit, jací jste? A vůbec, jak mluvit o svých pozitivech? Jste unikátní. Ale vážně Abyste … číst více

Ušijte CV na míru konkrétní pozici. Tady je návod

Personalisté životopisy nečtou slovo od slova. Spíše je očima skenují a hledají relevantní klíčová slova. Proto své CV vždy upravte na míru konkrétní pozici. Přečtěte si náš článek, ve kterém vás navedeme, co je dobré zvýraznit a přepsat tak, abyste zaujali. Když víte, kam sáhnout, úprava vám zabere maximálně 10 minut. Zvýrazňujte Nejprve potřebujete důkladně … číst více