životopis

Nebojte se odpovědět na inzerát, i když nesplňujete vše

Procházíte pracovní inzeráty a připadá vám, že v každém druhém jsou požadavky, které nemohou splnit ani dva lidé dohromady? Praxe v oboru několik let i na juniorní pozice, aktivní znalost dvou cizích jazyků nebo excelentní zvládnutí deseti programů? Po přečtení takového inzerátu si asi říkáte, že nemá cenu ani odpovídat. Jak se tedy rozhodnout a … číst více

Já a moje značka (nejen CVčko)

Možná si říkáte, proč se vůbec osobním brandem – tedy tím, jak se prezentuji – zabývat, když za vás mluví vaše práce a výsledky. Ale bez toho abyste o nich daly vědět, o nich mnoho lidí vědět nebude. Téma osobního brandu v online prostředí nabývá na důležitosti posledních několik let. A v aktuální situaci, kdy … číst více

CV produkťáka, projekťáka a manažera v IT firmě: prodejte to, co umíte a také svou osobnost

Rozumíte vývoji produktů. Řídíte náročné projekty. Vedete tým složený z různých IT specialistů. A možná se poohlížíte po nové práci. Stejně jako nedávno programátorům, tak také vám poradíme, jak napsat skvělé CV. Opíráme se o názory lidí z praxe. Vyzpovídali jsme personalisty, produkťáky a IT manažery. Prozradili nám, co rádi vidí v dobrých životopisech a co … číst více

Programátorské CV: pište o projektech, technologiích i o tom, co vás láká do budoucna

O programátory je na trhu pořád obrovský zájem. Až by se mohlo zdát, že CV je v jejich případě jen zbytečný cár papíru. Lidé z praxe to ale vidí úplně jinak! Vyzpovídali jsme 8 IT manažerů a 5 personalistů, kteří nabírají programátory. Shodli se, že jim často chodí příliš stručné, univerzální a snadno zaměnitelné životopisy, … číst více

Jak proniknout do oboru, ve kterém nemáte zkušenosti?

Když se chcete uchytit v oboru, ve kterém zatím nemáte dostatek zkušeností, je potřeba životopis napsat trochu jinak. Možná se nemůžete pochlubit hromadou praxe, ale i tak umíte spoustu věcí, které se novému zaměstnavateli budou hodit. Úspěch nebo neúspěch navíc často nezávisí na tom, kolik toho umíte, ale na tom, jak moc a proč to … číst více

Ušijte CV na míru konkrétní pozici. Tady je návod

Personalisté životopisy nečtou slovo od slova. Spíše je očima skenují a hledají relevantní klíčová slova. Proto své CV vždy upravte na míru konkrétní pozici. Přečtěte si náš článek, ve kterém vás navedeme, co je dobré zvýraznit a přepsat tak, abyste zaujali. Když víte, kam sáhnout, úprava vám zabere maximálně 10 minut. Zvýrazňujte Nejprve potřebujete důkladně … číst více

Prý jsem „překvalifikovaný“. Jak upravit CV, aby mě vzali?

Přestože jste splňovali všechny požadavky (a dokonce i některé navíc), napsali vám, že budou ve výběrovém řízení pokračovat s kandidáty, kteří lépe odpovídali hledanému profilu. Nebo rovnou diplomaticky napíší, že hledají někoho juniornějšího. Možná, že působíte překvalifikovaně. Tady je několik tipů, jak tuto nálepku nedostat. Napište své Proč Rozhodli jste se z nějakého důvodu zareagovat právě na … číst více

Tipy od personalistky. Jak zaujmout, aby vás pozvali na pohovor?

První dojem je jenom jeden, říká se. Při hledání práce ho ale vytváříte hned několikrát. Poprvé při psaní životopisu. Podruhé když vám personalista volá, aby vás poznal trochu blíž. A prvotní sympatie spolehlivě zničí, když do telefonu zníte překvapeně a zmateně, protože si nedokážete uvědomit, z jaké firmy vám vlastně volají a proč. Šanci udělat … číst více

CV je reklama, servírovaná vybíravému zákazníkovi

Životopis o vás má vypovědět co nejvíce relevantních informací v co nejkratším čase. Má přimět konkrétního zaměstnavatele, aby vás pozval na pohovor. A protože ty relevantní informace a konkrétní zaměstnavatel budou u každé pozice jiné, i vaše CV musí být pokaždé jiné, psané na míru. Přečtěte si, jak se s psaním životopisu popasovat. Forma je … číst více

Druhá půlka CV. Prodejte své dovednosti, vlastnosti a zájmy

Při psaní životopisu je důležité popsat nejen praxi a vzdělání, ale také dovednosti a vlastnosti. Dát trochu najevo, kdo jste. Firmy totiž namísto robotů hledají opravdové lidi. Jak nechat ze životopisu „vykouknout“ svou osobnost, a přitom nepůsobit zoufale, vlezle, příliš sebevědomě nebo jako příručka marketingu? « 3 minuty čtení » Druhou půlkou životopisu myslíme vše, co … číst více