Chcete změnit povolání? Máme pro vás příběh mladé maminky pro inspiraci

Přemýšlíte někdy nad tím, že byste rádi dělali něco jiného? Něco, co by vás opravdu naplňovalo a bavilo vás? Autentický příběh Michaely Culkové je důkazem, že to jde. Že má smysl vykročit z komfortní zóny a jít za tím, co člověka láká. Stačí se jen odhodlat a vytrvat.  

Michaele Culkové bylo 30 let, když se rozhodla pro změnu kariéry. V té době byla zrovna na rodičovské dovolené. Věděla, že do banky, kde před tím pracovala, už se vrátit nechce. Čas strávený doma nejprve s jedním a později se dvěma potomky, se proto rozhodla využít ke studiu vysněného oboru. Tím je on-line marketing.

Chcete změnit povolání? Máme pro vás příběh mladé maminky pro inspiraci

TIP: Uvažujete o nové práci? Nejprve si ujasněte, jestli toužíte po radikální změně profese, nebo se chcete spíš posunout v rámci stávajícího povolání. 

 

Vytěžila sociální sítě

Na začátku si Michaela hledala odborné termíny z marketingové branže sama různě na internetu. Pak narazila na facebookovou skupinu #HolkyzMarketingu, na které si vyměňují zkušenosti ženy z oboru, a vzdělávala se tam. Využít sociální síť coby zdroj informací, ale také kontaktů, se ukázalo jako správná cesta. Michaela díky ní dostala první pracovní nabídku. Oslovila ji majitelka menší agentury, která vytváří pro firmy webové stránky. Sháněla někoho, kdo by se jejím klientům staral o sociální sítě.

 

Vzala práci, i když byla začátečník

Michaela s nimi měla v té době zkušenosti pouze jako soukromý, i když aktivní uživatel. Přesto se nezalekla a výzvu v malé reklamní agentuře přijala. Udělala dobře, protože díky tomu získala zkušenosti z praxe. Navíc mohla v rámci zaměstnání absolvovat odborné školení a načerpat tam další znalosti.

Výhodou bylo, že Michaela sehnala práci jen na částečný úvazek. Navíc mohla většinu úkolů plnit na dálku přes internet. I díky tomu byla schopná skloubit nové zaměstnání s péčí o děti. Jednoduché to ale nebylo, čas na práci si hledala, jak se dalo. „U počítače jsem často seděla o víkendu, protože přes týden jsem byla s dětmi sama doma,“ vysvětluje mladá maminka. „Práce byla ale různorodá a bavila mě,“ dodává.

 

TIP: Nezapomínejte, že budování online identity má svá pravidla, dobře zacílená aktivita na sociálních sítích se však vyplatí.  

Michaela Culková

Šla za další příležitostí

Asi po dvou letech, když obě její děti povyrostly, byl čas posunout se kariérně dál. Michaela hledala zaměstnání, kam by mohla třeba i na pár dní v týdnu z Vysočiny, kde žije, dojíždět. Podařilo se jí to, ostatně už nebyla úplný nováček. Práci, opět na částečný úvazek, sehnala v jedné brněnské firmě, která provozuje e-shop. Stala se asistentkou v marketingu a na této pozici opět pracovala téměř dva roky. „Mimo jiné jsem se naučila využívat analytické nástroje, které sledují úspěšnost komunikace se zákazníky. Člověk tak může neustále testovat, co funguje a co ne.“

Na podzim letošního roku nicméně Michaela z brněnské firmy odešla, protože chtěla pracovat jednak blíž domova, jednak na plný úvazek, protože jí končí rodičovská dovolená. Oživila svůj inzerát na jobs.cz a místo intenzivně sháněla. Na každý den si dávala nějaký úkol: třeba prohlédnout určité množství nabídek nebo zaslat konkrétní počet životopisů. „I shánění práce je práce, možná na celý úvazek,“ popisuje svůj přístup.

Ten se jí vyplatil, protože už po dvou měsících získala zaměstnání! Ano, i v této nejisté době se jí podařilo práci ve vysněném oboru najít. Nastupuje do marketingové agentury, která sídlí nedaleko jejího bydliště.

 

Drží se vytyčené cesty

Sama na sobě si Michaela vyzkoušela, že když někdo opravdu chce nastartovat novou kariéru a změnit povolání, může to dokázat. Musí ale počítat s tím, že proniknout do jiné branže bude chtít nějaký čas a úsilí. „Nejdůležitější je neuhýbat z vytyčené cesty. Já se jednou rozhodla pro marketing a držela se toho,“ potvrzuje Michaela.

Nepřekvapí, že z rad na jobs.cz jí nejvíc oslovil článek o tom, že se člověk nemá nechat odradit inzerátem, v němž hledají supermana. „I když uchazeč nesplňuje všechno, měl by to zkusit, alespoň mně se to vždycky vyplatilo. Když jsme si se zaměstnavatelem sedli při osobním setkání, nevadilo, že něco zatím neumím,“ vzkazuje Michaela.

Její příběh nicméně potvrzuje, že kromě houževnatosti je ke změně kariéry potřeba ještě jedna věc: být ve správnou chvíli na správném místě. Práce ve vysněném oboru nepřijde za nikým sama, ale musí se aktivně hledat.

 

» Podívejte se na nabídky zaměstnání na Jobs.cz

Další články k tématu

Lucie chce kolonizovat Mars. „Je to prostě práce," říká

„Je to drzé, odvážné a přece realistické,“ říká o své vysněné práci Češka Lucie Ferstová, která se dostala do užšího výběru pro jednosměrnou cestu na Mars. » Čtyři minuty čtení « ↑  Lucie Ferstová se dostala do užšího výběru lidí, kteří mají letět na Mars. Kolonista na Marsu. Pro někoho představa, která patří do oddělení … číst více

Restart kariéry: 3 životní lekce šéfredaktora Forbesu

Velí magazínu o úspěšných lidech a kromě jiného v něm upozorňuje, že žijeme v zemi, kde je spousta inspirativních, talentovaných a pracovitých lidí, kteří Česko posunují dopředu. Tu a tam otiskne i příběh prohry, která předznamenala kolosální úspěch. „Když máte vše pod kontrolou, jedete pravděpodobně příliš pomalu,“ zní oblíbené motto Petra Šimůnka, šéfredaktora českého Forbesu. … číst více

Comdata: věk u nás nehraje roli

Šedesátník Alexander Jakerle pracuje v Comdata jako telefonní operátor. A některé ze svých mladších kolegů strčí svými výsledky i energií do kapsy. „Zas tak těžké to není. Člověk musí hlavně chtít a být živý. To ale nezáleží na věku, někteří lidé mi připadají mrtví i ve třiceti.” Co radí svým vrstevníkům, kteří po padesátce hledají … číst více

Proč ve vás personalista nevidí to, co v sobě vidíte vy

Je to záhada. Odpověděli jste na několik pozic a máte pocit, že byste všechny mohli klidně dělat. Jenže vás nevybrali. Dali prý přednost někomu, kdo lépe odpovídal požadavkům. Jak to? Vždyť jste splňovali všechno! Problém je, že personalista vám skrze životopis nevidí do hlavy. Tak mu to zkuste umožnit a prodejte se líp. Buďte osobnější … číst více