ADP nabírá ve velkém: Do Plzně 40 mzdových účetních, do Prahy 20

Rozsáhlý tým Josefa Kozlera ze společnosti ADP zpracovává platy mnoha německých zaměstnanců. Jejich zaměstnavatelům totiž zpracovávají mzdové účetnictví. Do Plzně a Prahy teď hledají celkem 60 lidí. Na praxi netrvají, schopného mzdového účetního z vás vychovají už za pár měsíců.

↑ Ing. Josef Kozler, MBA, ředitel plzeňské pobočky ADP Employer Services Česká republika.

Neumím účtovat, ale chci se to naučit. Vezmete mě?

U nás na předchozí praxi nezáleží. Během tří měsíců jsme schopní z každého vychovat mzdového účetního pro německý trh. Pokud někdo zná základy jakéhokoliv mzdového účetnictví, má výhodu, ale není to před nástupem k nám nezbytně nutné.

» Prozkoumat pozice v ADP

Praxi nepotřebujete, mzdové účetnictví vás naučíme

Takže jako čerstvý absolvent nemusím zoufat, že nemám roky praxe?

Už tři roky na Západočeské univerzitě přednášíme kurz německého mzdového účetnictví. Je určený pro studenty i pro širokou veřejnost, mohou ho tak navštěvovat i lidé, kteří si chtějí prohloubit své profesní znalosti. Pokud studenti nebo absolventi z řad veřejnosti splní závěrečný test na více než 95 %, bereme je do ADP bez dalšího výběrového řízení. Díky vedení kurzu totiž víme, co od nich můžeme čekat.

↑ Nastoupit můžete i bez praxe, znalost mzdového účetnictví není nezbytně nutná.

Vašimi klienty jsou firmy působící v Německu. Jak dobře musí vaši zaměstnanci umět německy?

Je to tak, s českými klienty naši zaměstnanci nepřijdou vůbec do styku. Německy se musíte domluvit aspoň na úrovni B2 nebo C1. Zaměstnancům přispíváme na individuální jazykové kurzy. To znamená, že každý zaměstnanec má možnost vybrat si učitele němčiny jen pro sebe a hodiny má ušité na míru konkrétním potřebám a znalostem. V praxi vidíme, že po třech měsících se každý, kdo měl předtím němčinu ve škole, bez problémů rozmluví.

Co čeká vaše nové kolegy v prvních týdnech po nástupu?

První týden spolu všichni noví kolegové pronikají do tajů německého účetnictví. Poté píší závěrečný test, podle kterého je rozřadíme do týmů tak, aby mohli pracovat primárně na tom, co jim jde. V týmu k sobě dostanou mentora, který je má šest měsíců na starosti a dostává hodnocení, jak se o nováčka postaral. I to skýtá pro nové kolegy záruku, že je v práci nenecháme jen tak plavat. Po třech měsících noví kolegové umí účtovat a po šesti měsících se v účetnictví obejdou i bez další asistence.

Jak vypadá typický tým, do kterého noví zaměstnanci nastoupí?

Týmy mají zpravidla 10 až 12 lidí, kterým je kolem 30 let. Snažíme se je sestavit tak, aby si lidé spolu sedli. Pokud je někdo v týmu nespokojený, zbytečně detailně nezkoumáme, proč tomu tak je. Spíš se snažíme najít tým, ve kterém se bude kolegovi pracovat lépe. Mezi lidmi musí fungovat vzájemná chemie. Buď tam je, nebo není.

↑ Když není účetní špička, chodíte do práce třeba jen na pár hodin denně.

Deset dní špička, zbytek měsíce pohoda

Jak moc se vaši zaměstnanci potkávají s klienty? Přece jen ne každému vyhovuje chodit na schůzky nebo telefonovat v němčině.

Snažíme se klienty rozdělit tak, aby to kolegům co nejvíc vyhovovalo. Na zákazníky, kteří velmi intenzivně komunikují po telefonu, nasazujeme komunikativní zaměstnance, kteří se nebojí mluvit a vyžadují používání cizího jazyka na denní bázi. Jiní klienti jednou nebo dvakrát do měsíce napíší e-mail. Těm přidělujeme kolegy, kteří se domluví, ale třeba si v němčině nevěří nebo jsou silně introvertní. Určitě to nevnímáme tak, že by někdo dělal více práce než jiný. Někdy je méně komunikativní klient náročnější než ten, který vám volá každý týden.

Mzdy se ve firmách zpravidla zpracovávají najednou ve stejném období. Jak to ovlivňuje vaši práci?

Účetní špička pro německé zákazníky zuří zhruba v polovině měsíce. V těchto zhruba deseti pracovních dnech musí zaměstnanci počítat s tím, že budou v práci déle. Ve zbývajících dvou pracovních týdnech jsme ale v oblasti pracovní doby velmi flexibilní. Pokud má zaměstnanec svou práci hotovou, může čerpat hodiny napracované v účetní špičce, takže některý den do práce nemusí vůbec nebo jen na pár hodin. Plzeňská pobočka se nachází přímo v centru města, kolegové si tak ve volnějších dnech zvládnou zařídit, co potřebují, aniž by si museli brát volno. Všem budoucím zaměstnancům dopředu říkáme, jak to u nás chodí. Nikdo tím tak není po nástupu zaskočen.

» I bez praxe: SAP konzultantem v mezinárodní firmě

Do práce na pár hodin a děti do firemní školky

Na začátku jsme zmínili spolupráci se studenty. Co částečné úvazky pro rodiče?

Na částečný úvazek u nás působí zhruba 25 % lidí. Nejčastěji jsou to matky po rodičovské dovolené, které u nás působí třeba na 6 hodin denně nebo podle domluvy. V Plzni jsme v roce 2013 zřídili dětskou firemní skupinu pro 12 dětí. Je téměř plná, nejvíc tam máme dvou a tříletých dětí. Naši zaměstnanci oceňují, že nemusí bojovat o místo ve veřejné školce nebo shánět hlídání.

↑ V ADP pracuje 25 % lidí na částečný úvazek a mají tu i firemní školku.

Vstupní vzdělávání máte zpracované skvěle. Jaké vzdělávání nabízíte zaměstnancům, kteří u vás pracují déle?

Mohou se posunout buď odborně, nebo manažersky. V odborné rovině zaměstnancům umožňujeme, aby se stali ceněnými specialisty na mzdové účetnictví, třeba i německou certifikací. Rozvojový program máme i pro zájemce o manažerský postup. Ti nejlepší například mohou vést celé oddělení. Kromě toho nabízíme i rozvoj mimo obor: technicky zdatní zaměstnanci se mohou stát konzultanty, kteří nastavují systémy pro naše plzeňské a pražské klienty. Samozřejmě u nás máme i zaměstnance, kteří jsou spokojení na svém místě a nijak zvlášť po další kariéře netouží, ty samozřejmě do kariérního rozvoje netlačíme a oceňujeme jejich kompetence na stávající pozici.

Vy jste v ADP už deset let. Co vás tu drží?

Od začátku až dosud jsem měl velké štěstí na šéfy, kteří rozumí našemu byznysu a podporují ho. I po deseti letech se pořád učím něco nového. ADP nás všechny přirozeně nutí žít změnou, učit se novému a rozvíjet se. I proto tu zůstávám. Neustále se tu mění procesy, pracovní software, ADP investuje do nových technologií a rozvoje. Zaměstnanci se u nás potkají s tím nejlepším, co mohou ve světě zpracování mezd vidět.

» Prozkoumat pozice v ADP

(PR článek)

Další články k tématu

Jak dlouho může trvat, než se vám firma ozve?

Než zavolá nebo napíše personalista a pozve vás na pohovor, může to trvat dva týdny nebo i měsíc. Buďte na to připraveni. Kde odpovídají nejrychleji Na jeden pracovní inzerát firmy dostanou 20, 30, 50, v některých případech i 100 odpovědí. Prokousat se takovým množstvím životopisů samozřejmě trvá. Nejrychleji se personalisté ozvou, když se zajímáte o pozici … číst více

Proč se dívat po inzerátech, i když jste v práci spokojení

Na první pohled to nedává smysl: jsem spokojený, tak nekoukám přes plot. Ukážeme vám, proč se vyplatí občas podívat sem, i když si myslíte, že teď máte skvělou práci. » 2 minuty čtení « ↑ Lepší kariéru si zasloužíte už teď. Nečekejte, až vás ubije stereotyp. Je to normální 45 % Američanů v nedávném průzkumu náborové … číst více

8 tipů, jak přežít horko v kanceláři

Pondělí: 31 stupňů. Úterý: 33 stupňů. Čtvrtek: 36 stupňů. Počasí tento týden podle předpovědi opět ukáže, že umí zabrnkat i na tropickou notu. Jak přežít vedro, když musíte do práce? « 2 minuty čtení » ↑ Čeká nás pár pěkně horkých dnů. Máme 8 tipů, jak je zvládnout. 1. Pracujte brzy ráno Vstaňte brzy a … číst více

Vymýšlíme auta, která budou online, říká vývojář Škoda Auto

„Představte si, že sedíte v kině, mrzne a vy si během titulků mobilem na dálku zapnete topení v autě,“ popisuje Martin Sodomka, manažer projektu ConnectedCar ve Škoda Auto, na čem zrovna pracují. Jen do tohoto týmu teď v Mladé Boleslavi hledají 20 nových kolegů. Jejich úkolem bude vyvíjet různé online služby pro auta. Otevřeny jsou ale i další … číst více