Ze zákulisí: Jak si Allianz vybírá nové kolegy

Nahlédnout pod pokličku a zjistit, jak vypadá „výběrko“ v konkrétní firmě. Víme, že tyto články patří k nejžádanějším. Vyzpovídali jsme proto Ivana Svitáka a Petra Pavlíka – dva manažery pojišťovny Allianz, která právě shání spoustu nových kolegů. Čím na pohovoru přesvědčíte a co od této profese vlastně čekat?

Allianz budova v Praze_CR

Jobs.cz: Co vám jako manažerům napoví, že před vámi sedí uchazeč, který bude dobrým pojišťovacím poradcem?

Petr Pavlík: Například to, že se už během pohovoru aktivně vyptává. Zajímá se o produkty, které se nejlépe prodávají, nechá si vysvětlit kariérní systém, má představu, co by chtěl dělat za rok nebo za dva. Takových je ale asi jen 10 nebo 20 procent uchazečů.

Ivan Sviták: Křišťálovou kouli samozřejmě nemám. Během pohovoru se ale vždy snažím zjistit, jak uchazeč přemýšlí a jestli tu práci chce opravdu dělat. Ptám se třeba, co udělá, když se mu přestane dařit. Nehledám člověka, který to v těžkém období vzdá, ale trpělivého vytrvalce, který si domluví o to více schůzek s klienty. Nechci do týmu člověka, který pojistí sebe, rodinu a kamarády, vydělá pár tisíc a zmizí. Mám zájem o dlouhodobou spolupráci.

Jobs.cz: Jaké vlastnosti a schopnosti jsou pro tuto práci nezbytné?

Ivan Sviták: Nejdůležitější je právě to „chtění“. Tedy nehledat důvody, proč něco nejde, ale pátrat, jak to naopak jde. Všechno ohledně prodeje jej pak dokážeme naučit. Dáme mu veškeré nástroje a podporu, aby se mu dařilo. Tomu „chtění“ ho ale naučit nemůžeme.

Petr Pavlík: Tuhle práci nemůže dělat někdo, kdo je takzvaně nelida. Poradce musí být empatický, aby pochopil, co klienta trápí a co mu v dané situaci nejvíce pomůže. Důležité také je, aby byl finančně gramotný a ideálně, pokud alespoň částečně rozumí účetnictví.

Jobs.cz: O práci pojišťovacích poradců panuje spousta lidových mýtů. Povězte vy jako lidé z praxe: o čem tato práce je a není?

Ivan Sviták: Práce pojišťováka je o tom, že když prvních pár let poctivě pracuji a trochu snížím nároky, za pár let se má životní úroveň zvedne. Prvotní úsilí se vám stonásobně vrátí. Úkolem poradce je vybudovat si portfolio klientů, takzvaný kmen, a o to pečovat. Allianz mu v tom hodně pomůže, o naše zástupce se staráme opravdu nad rámec.

Petr Pavlík: Trvá dva tři roky, než se poradce plně stabilizuje. Ale mám zkušenost, že kdo to vydrží, už jen tak neodejde. Je mu líto opustit to, co vybudoval vlastním úsilím a kus práce, který za sebou vidí. Do naší každodenní reality patří hlavně schůzky a telefonáty s klienty a práce s unikátním softwarem, který se používá na modelování pojištění.

Ivan Sviták: Poradci pracují sami na sebe jako OSVČ. To mnoha lidem vyhovuje, protože si mohou den plánovat podle sebe. Říkám, že je to podnikání bez investice.

shutterstock_118457269

↑ Dva tři roky trvá, než se poradce zapracuje, říkají manažeři pojišťovny.

Jobs.cz: Jak proškolíte nováčka, který nastoupí do Allianz pojišťovny?

Ivan Sviták: Nováčky se snažíme naučit především to, o čem pojišťovnictví a pojištění vůbec je, jaký je jeho smysl a jaká je filozofie Allianz pojišťovny. Teprve poté se dostaneme k parametrům jednotlivých produktů. Učíme je, jak poznat, co očekává klient, jak reagovat na jeho otázky nebo případné námitky. Školení jsou systémová a projde jimi každý zástupce, aby se z něj stal profesionál.

Petr Pavlík: Nováčky čeká úvodní třídenní školení, kdy jim platíme všechno včetně ubytování a stravy. Učí se prodejním dovednostem a také analyzovat pozici klienta. Každý zákazník se nachází v jiné životní situaci. Úkolem zástupce pojišťovny je správně se ptát, ale klient nesmí mít pocit, že je u výslechu. Zaškolování poradce trvá dva měsíce, aby byl odborně zdatný.

Jobs.cz: Co jako manažeři děláte proto, aby se vašim poradcům dobře pracovalo?

Petr Pavlík: Mám v týmu 10 lidí. Držím se zásady, že se s nimi musím každý den vidět, abychom posilovali vztahy. Potřebuji, aby mi dokázali říct kdykoliv a bez ostychu, s čím mají případně problém, abychom jej mohli hned řešit.

Ivan Sviták: Děláme pravidelná setkání a teambuildingy, abychom pořád jen nepracovali. Zastávám totiž heslo, že pracujeme pro to, abychom mohli odpočívat. Nepreferuju práci o víkendu nebo po večerech. A to ani různé tréninky, na to si naše pojišťovna opravdu nehraje. Myslím, že lidský přístup v Allianz hraje velkou roli. Jsme lidi a snažíme se tak s sobě chovat.

PROFILY

Ivan Sviták

Žije v Olomouci, kde působí jako oblastní manažer pojišťovny Allianz. Vystudoval matematiku a informatiku.

Petr Pavlík

Žije v Brně, kde pracuje jako vedoucí týmu v pojišťovně Allianz. Vystudoval ekonomii na VUT v Brně.

» Allianz pojišťovna hledá nové kolegy

(PR článek)

Další články k tématu

5 nej kariérních článků, které stojí za přečtení

Jaké kariérní tipy má cenu číst? Inspirujte se tím, co čtou ostatní. Vybrali jsme pro vás články, které vás na Jobs.cz nedávno výrazně zaujaly. Nahlédněte do kanceláří předních českých technologických firem a hned potom zjistěte, čím odsuzujete své CV k vyhození do koše. Když vám firma po měsíci odpoví, nezabijte své šance už první větou, … číst více

Dalibor Dědek: dobrý šéf zůstává amatérem

„Představte si, že je mi šest let a chci vědět, jak funguje splachování na záchodě.“ Takové otázky klade uchazečům Dalibor Dědek, ředitel firmy Jablotron. Zkoumá, jak si promovaní inženýři poradí s netradičním zadáním. V byznysu se Dalibor Dědek pohybuje od roku 1990. „Zjistil jsem, že manažerské poučky nefungují. Pokud chcete být dobrým šéfem, musíte zůstat věčným amatérem,“ … číst více

Behaviorální pohovor jde víc do hloubky. Připravte se na něj

Napsat hezký životopis dnes s pomocí internetu svede skoro každý. Personalisté proto vymýšlejí stále nové způsoby, jak si uchazeče co nejlépe „proklepnout“. V našem seriálu vám postupně představíme 4 náborové techniky, se kterými se při hledání práce můžete setkat. Žádné stokrát položené dotazy Jaké jsou vaše silné a slabé stránky? Proč máte zájem o práci zrovna v naší … číst více

Howden ČKD Compressors hledá techniky i manažery

Zakázková strojírenská výroba, kde se vymýšlejí unikátní řešení na míru zákazníkům. Úzký kontakt se zahraničím – Velkou Británií, Holandskem a spoustou dalších zemí. Firma Howden ČKD Compressors teď nabízí zajímavé příležitosti pro techniky, manažery nebo třeba nákupčí a obchodníky. Čím zaujmete v životopise? A jak tady probíhají pohovory? Jobs.cz vyzpovídal personální ředitelku Jaroslavu Raisovou. » 4 … číst více