Záživnější a kratší porady: 3 věci, které k tomu pomohou

Sáhodlouhé porady. Dvě hodiny, možná i víc. V hlavních rolích: powerpoint, nekonečná diskuze a kolegové v polospánku. Přitom stačí pár změn, trochu otočit myšlení a na porady se můžete dokonce… těšit. Víme, jaké tři triky vám k tomu pomohou.

» 2 minuty čtení «

shutterstock_226425226

↑ Budíček! Porady vůbec nemusí být uspávací.

1. Tužka a velký papír: vizuální myšlení

Zapomeňte na powerpointovou šablonu. Připravte si flipchart, tužku a barevné fixy. Nebojte, nemusíte nic kreslit. Ale zapsat si během porady pár nápadů, co zazněly nebo otázek, které vyvstaly, se může hodit.

A možná, že vám z toho nakonec opravdu vyjde obrázek nebo mentální mapa. Tu si ostatní mohou vyfotit do mobilu. „Mohou tam být zapsané nejdůležitější body nebo akční kroky, které má kdo udělat,“ říká Marcela Janíčková, autorka projektu Visual Coach a lektorka vizuální facilitace.

Pozdější pohled na jeden vyfocený obrázek lidem pomůže mnohem víc, než pětistránkový zápis z porady. Nebo opravdu znáte někoho, kdo by jej četl?

VisualCoach_ mapa EnergyMng

↑ „Zápis” z porady může vypadat třeba takto.

2. Zapojte a rozhýbejte ostatní

Jasně, že na poradě nemluví jen jeden člověk a zapojují se i ostatní. Pokud ale chcete druhé opravdu vtáhnout, musíte na to jinak. Vzbudit dojem, že porada je „jejich“.

Manažer nemusí vést celou poradu sám, může mít v hlavě jen hrubý scénář. A motivovat ostatní, aby se na něm podíleli a pověděli ostatním své postřehy nebo zajímavosti „z terénu“.

„Šéf týmu může třeba požádat obchodníka, aby na příští poradě povyprávěl o tom, jakými cestami se dobral nějakého výsledku,“ říká Marcela Janíčková. Tím se rozproudí nálada sdílet zkušenosti a nápady, ne touha si poradu jen odsedět.

„Když se lidé stanou spolutvůrci meetingu, mnohem lépe si zapamatují probírané informace a také se na porady ochotněji připravují,“ říká Kateřina Koželská, autorka a koučka Visual Coach.

3. Ukažte, co děláte… a získejte druhé pro svou věc

Situace: máte za úkol uspořádat menší konferenci a potřebujete, aby vám s tím pomohli tři kolegové. Co uděláte? Jasně, svoláte poradu. Na ní můžete ostatní úkolovat a pak je kontrolovat. A nebo je raději získat na svou stranu.

„Můžete přinést nápad a jen stručně nastínit, o co se jedná. Nechte kolegy, aby vám řekli, co si o tom myslí a co by je samotné na tom bavilo. Pravděpodobně vám odkryjí další úhly pohledu, které vás ani nenapadly,“ říká Kateřina Koželská.

Stejně jako u bodu 1 si vezměte na pomoc flipchart a vizualizujte. Jednoduché symboly a klíčová slova si lidé zapamatují víc, než dlouhé řeči o firemní strategii. Takto vedené porady budou výrazně kratší a budou vás více bavit.

Tip Jobs.cz: Přijďte se na akci GO VISUAL: Prezentace a meetingy jinak, která proběhne 4. června 2015 v Praze. Teď můžete získat zvýhodněný vstup.

Jana Kutarňová

Další články k tématu

6 tipů, jak v práci najít štěstí hned teď

Nečekejte, až vás šéf uznale poplácá po rameni nebo se vám povede něco „velkého”. Úspěch a radost můžete v práci prožívat každý den. Stačí, když si je uvědomíte a pojmenujete. Vychutnávat si pocit štěstí a naplnění pak bude mnohem snazší. » 3 minuty čtení « 1. Zapomeňte na: až jednou… Až budu vydělávat víc… Až … číst více

Nahradí vás v práci roboti?

Již jsme si zvykli vídat roboty v továrních halách. Málokdo se obává, pokud mu má provést operaci přesný robot a většina lidí ocení, pokud za ně robot vyluxuje či uhněte těsto. Jak se ale tato nová průmyslová revoluce promítne do našich zaměstnání? » 3 minuty čtení « ↑ Děkujeme za životopis, ale vybrali jsme jiného robokandidáta. … číst více

5 znamení: jak poznáte, že je čas změnit práci

Dobře odvedenou práci šéf přechází mlčením. Ubíjí vás rutina. V práci je podstav a manažer s hledáním náhrady nespěchá. Přečtěte si, jakých 5 znamení říká, že je čas změnit práci. » 2 minuty čtení « 1. Neslyšíte „díky“ Můžete skákat po hlavě, ale šéf vždy zavrčí maximálně: Ale jo, šlo to. Poděkování za dobře odvedenou … číst více

Už prostě nemůžu! Jak překonat vyhoření v práci

Neustále máte pocit, že nestíháte. Připadá vám, že vaše práce nemá smysl. Špatně spíte a pořád jste podráždění. Možná je to tím, že jste v zaměstnání spálili sami sebe. Pojďme si říct, jak preventivně dobíjet baterky – a kudy ven, když už hoří. » 3 minuty čtení « ↑ Jak se pozná náběh na vyhoření? Nejprve … číst více