Triky přímo od personalistky: jak získáte zájem firem

Všude slyšíte, že je dobrá doba změnit práci. Říkáte si: tak to také zkusím. Poslali jste životopis na nabídku, která vás lákala, jenže vás nevybrali. Nebo se vůbec neozvali… Nenechte se tím otrávit! Tereza Valášková dlouho pracuje v personalistice a v dnešním článku vám poradí, co můžete zkusit dělat jinak, aby vás firmy začaly zvát na pohovor.

Vysvětlete, proč tu práci chcete

Nejčastější chybou, kterou lidé dělají je, že nevysvětlí, proč se na pozici vlastně hlásí. Pošlou sice životopis i motivační dopis, ale ani z jednoho to není dostatečně patrné.

Proč se hlásí kuchař na obchodníka, když nemá praxi? Proč se bankovní poradkyně hlásí do personalistiky? Není důvod, proč ne, zkušenost z jiné branže může být často naopak přínosem. Pokud si myslíte, že splňujete požadavky, určitě se přihlaste. V motivačním dopisu a CV však vysvětlete, proč chcete na této pozici pracovat. Vystihnout byste měli nejen to, že vás nová práce zajímá a vidíte v ní příležitost pro svůj růst, ale také, jaké zkušenosti a dovednosti nabízíte.

» 8 schopností, kvůli kterým vás budou chtít všude

Mluvte jazykem firmy

Přizpůsobte jazyk životopisu a motivačního dopisu jazyku firmy. Jestliže hledají manažera, vymažte ze svého CV slova „vedoucí“ nebo „teamleader“ a nahraďte je slovem manažer. Pokud firma píše, že požaduje angličtinu „slovem i písmem“ a vy máte v životopisu „Angličtina – B2“, opět to upravte. Zní to možná banálně, ale pokud tomu, kdo inzerát napsal, vrátíte v životopisu jeho vlastní slova, spíše se mu budete zdát jako vhodný kandidát.

Plusové body za „úkol“

Mnoho firem dává do inzerátu různé výzvy. Testují tím váš skutečný zájem o práci. Například v inzerátu stojí: „Životopis nám zašlete v češtině i angličtině.“ Životopisy, které přijdou jen v jednom jazyce, pak firma nemusí brát v potaz – stejně jako zájemci nebrali v potaz zadání.

Jeden příklad z praxe: jeden manažer hledal do svého týmu obchodníka, který pracuje většinou po telefonu. Do inzerátu napsal: „Než mi pošlete životopis, tak mi zavolejte.“ Životopisů přišlo 18, zavolali dva. Pouze dva splnili úkol. Vybral si toho lepšího a bylo hotovo. Byl s ním velmi spokojený.

» Podívejte se na nabídky práce ve vašem oboru

Tereza Valášková

(personalistka, dnes má vlastní projekt Průvodce kariérou)

Další články k tématu

Co vás motivuje? Jakých výsledků jste dosáhli? Tyto otázky určitě padnou, připravte se na ně

Každý pohovor vypadá jinak. Na tyto tři věci se však personalista zeptá téměř určitě. Týkají se motivace, podrobností o předchozí práci a dosažených výsledků. Jakou odpověď je nejlepší vytáhnout z rukávu? » 3 minuty čtení « 1. Co vás motivuje ke změně práce? Otřepané otázky typu „jaké jsou vaše silné a slabé stránky“ možná ani nezazní. … číst více

Novinka: Označujeme firmy, které lidem odpovídají na CV

V inzerátu píší: nástup co nejdříve. Jenže když jim pošlete životopis, neozvou se. Kdyby poslali alespoň krátkou zprávu, že vybrali někoho jiného! „Chybí mi odezva přímo z oslovené společnosti. Poděkovat za můj zájem i v případě, že už je místo obsazené, považuji za slušnost. A tu společnost to ani nic nestojí, stačí jedna věta,“ napsal … číst více

Pozice, kde vám dají home office nebo pružnou dobu

Když před vámi stojí náročný úkol, kam jej půjdete vypracovat? Podle průzkumu portálu FlexJobs dá více než polovina Američanů přednost práci z domova. Do kanceláře by zamířil pouze jeden z pěti. Jako vysvětlení zmiňovali, že v práci by je zdržovaly firemní procesy a rušili kolegové. 36 % lidí chce flexibilitu Také čeští zaměstnanci by uvítali, pokud by jim … číst více

Call centrum se dá dělat i jako práce z domova

Dělat operátora call centra z domova? To jde? „Tuto možnost jsme začali nabízet před pár měsíci a osvědčila se. Naši operátoři na vybraných projektech mohou pracovat z domova třeba i každý den, na celý úvazek, nebo jen občas, prostě jak se jim to hodí,” naznačuje nový trend Karolina Spránitz Kondrat, HR manažerka společnosti Comdata. Jak … číst více