Triky přímo od personalistky: jak získáte zájem firem

Všude slyšíte, že je dobrá doba změnit práci. Říkáte si: tak to také zkusím. Poslali jste životopis na nabídku, která vás lákala, jenže vás nevybrali. Nebo se vůbec neozvali… Nenechte se tím otrávit! Tereza Valášková dlouho pracuje v personalistice a v dnešním článku vám poradí, co můžete zkusit dělat jinak, aby vás firmy začaly zvát na pohovor.

Vysvětlete, proč tu práci chcete

Nejčastější chybou, kterou lidé dělají je, že nevysvětlí, proč se na pozici vlastně hlásí. Pošlou sice životopis i motivační dopis, ale ani z jednoho to není dostatečně patrné.

Proč se hlásí kuchař na obchodníka, když nemá praxi? Proč se bankovní poradkyně hlásí do personalistiky? Není důvod, proč ne, zkušenost z jiné branže může být často naopak přínosem. Pokud si myslíte, že splňujete požadavky, určitě se přihlaste. V motivačním dopisu a CV však vysvětlete, proč chcete na této pozici pracovat. Vystihnout byste měli nejen to, že vás nová práce zajímá a vidíte v ní příležitost pro svůj růst, ale také, jaké zkušenosti a dovednosti nabízíte.

» 8 schopností, kvůli kterým vás budou chtít všude

Mluvte jazykem firmy

Přizpůsobte jazyk životopisu a motivačního dopisu jazyku firmy. Jestliže hledají manažera, vymažte ze svého CV slova „vedoucí“ nebo „teamleader“ a nahraďte je slovem manažer. Pokud firma píše, že požaduje angličtinu „slovem i písmem“ a vy máte v životopisu „Angličtina – B2“, opět to upravte. Zní to možná banálně, ale pokud tomu, kdo inzerát napsal, vrátíte v životopisu jeho vlastní slova, spíše se mu budete zdát jako vhodný kandidát.

Plusové body za „úkol“

Mnoho firem dává do inzerátu různé výzvy. Testují tím váš skutečný zájem o práci. Například v inzerátu stojí: „Životopis nám zašlete v češtině i angličtině.“ Životopisy, které přijdou jen v jednom jazyce, pak firma nemusí brát v potaz – stejně jako zájemci nebrali v potaz zadání.

Jeden příklad z praxe: jeden manažer hledal do svého týmu obchodníka, který pracuje většinou po telefonu. Do inzerátu napsal: „Než mi pošlete životopis, tak mi zavolejte.“ Životopisů přišlo 18, zavolali dva. Pouze dva splnili úkol. Vybral si toho lepšího a bylo hotovo. Byl s ním velmi spokojený.

» Podívejte se na nabídky práce ve vašem oboru

Tereza Valášková

(personalistka, dnes má vlastní projekt Průvodce kariérou)

Další články k tématu

Tyto 3 otázky na pohovoru určitě zazní: jak se připravit?

Každý pohovor je jiný, a tak se na něj dá připravit jen částečně. Tyto tři věci však od vás personalisté budou chtít slyšet téměř určitě. Týkají se vaší individuální motivace a výsledků. Co přesně je bude zajímat? 1. Vaše motivace Otřepané otázky typu „jaké jsou vaše silné a slabé stránky“  možná ani nezazní. Na motivaci … číst více

5 důvodů, proč se vám vyplatí koukat po inzerátech i v létě

Myslíte si, že hledat práci během července a srpna je ztráta času? Že na skutečně zajímavé nabídky narazíte až v září? To je jen mýtus. V létě firmy vystavují v podstatě stejně nabídek, jako kdykoliv jindy. Třeba proto, že se potřebují připravit na podzim. Hlavní výhodou prázdninového hledání ale je, že na inzeráty odpovídá méně lidí. Utkáte se … číst více

4 kroky, které vás dovedou k práci v Electroworldu

Jen z inzerátu se určité věci nedozvíte. Třeba to, co přesně vás čeká první dny a týdny v nové práci nebo v čem spočívá úvodní zaškolení. Společnost Electroworld, která má v ČR 18 obchodů se spotřební elektronikou, se rozhodla trochu odkrýt své zákulisí. Školitelé Kateřina Fousková a Pavel Nykodým popisují čtyři kroky, kterými si nováčci postupně projdou. Oba to … číst více

Tohle vám pomůže prokouknout firmu předem

Poslat, nebo neposlat životopis na zajímavě znějící nabídku? Bohužel – jen z inzerátu nepoznáte, jaká ta firma ve skutečnosti je. Proto vznikl web Atmoskop, který sbírá hodnocení od skutečných zaměstnanců. Jejich názory vám pomohou se při hledání práce správně rozhodnout. Děláme to všichni Bude tenhle hotel dobrý? Mám koupit tuhle, nebo jinou pračku? Při nákupech … číst více