Máme pro vás „minislovníček“ úspěchu v podnikání. Pokud jste na volné noze, bude se vám znalost a pochopení těchto pěti slov velmi hodit.
» 2 minuty čtení «
1. Profesionalita
Důvěryhodnost je základním předpokladem úspěchu. Jen s kreativitou si jako freelancer nevystačíte. Termíny schůzek, včasné odpovědi, pořádek v účetnictví, hlídání deadlinu pro dodání zakázky… Máte v tom rezervy? Pracujte na sobě, vaše místo u klienta rádo zaujme 20 dalších, kteří si uvědomují, že nejde jen o kvalitu služby, ale i o celkový obraz vás jako dodavatele.
2. Adaptabilita
Na první pohled složitější slovo skrývající v sobě „přizpůsobení se“. Pro specialisty na volné noze to znamená chápat stále komplexnější zadání klientů. Smazávají se oborové hranice. Například v oblasti marketingu, PR a digitálních médií dnes klienti požadují kompletní mix dovedností. Dodejte ho, spolupracujte s ostatními na trhu, a to je polovina úspěchu!
↑ Deadline byl včera. S tím jako podnikatel na volné noze klienta nedojmete…
» 5 věcí, které vás jako freelancera proškolí
3. Viditelnost
Aneb budování vlastní značky na trhu. Fakt, že musíte být vidět, není nový. Mění se ale oblíbenost nástrojů, které k tomu pomáhají. Stále více lidí pomalu upouští od Facebooku, který je zahlcený reklamou a balastním obsahem. Mezi odborníky a decision makery, které chcete oslovit, se čím dál více lidí obrací ke stručnější a efektivnější komunikaci na Twitteru. Ve 140 znacích není prostor pro balast. Oblíbenější, zejména u kreativních profesí, je Instagram, určený pro sdílení fotek a videí. Právě tam se mohou prezentovat designéři, marketéři, grafici, fotografové, stylisté či zpěváci.
4. Aktivita
I když nyní máte dostatek zakázek a hodně práce, nebraňte se novým kontaktům a účasti na oborových akcích. Zajímejte se o trendy, studujte a zlepšujte se. Ve vašem podnikání někdy nastane období menšího počtu zakázek nebo se budete potýkat s odchodem klienta. Uvidíte, jak se vám budou hodit dříve nabyté kontakty a vědomosti.
5. Pokora
Pokora představuje jednu z hlavních ctností a může vám pomoci i ve vztazích s klienty. Neomalenost a sobeckost vidíme všude kolem sebe. Udržujte a pečujte o své pracovní kontakty se skromností a úctou. Byť se někomu tento bod může zdát „nebyznysový“, zejména zkušení a úspěšní podnikatelé pokoru často sami ztělesňují. Inspirujte se od nich.
Jiří Kocourek, konzultant PR & firemní komunikace
jiri.kocourek@gmail.com