Seriál Buďte značka (6. díl): Jak chytře využít sociální sítě

Náš seriál o osobní značce se s vámi loučí dílem o sociálních sítích. Téměř všichni zaměstnavatelé dnes dělají takzvaný bacground check, kdy se o nadějném kandidátovi snaží zjistit co nejvíce. Pátrají na Googlu nebo sociálních sítích. Jak se na nich chovat, abyste o sobě šířili obraz, za jaký se nemusíte stydět?

« 2 minuty čtení »

osobni_znacka_v6

Kariéra a soukromí

4,2 milionu Čechů je na Facebooku. Půl milionu má profil na Google+ a český Twitter čítá necelých 200 tisíc uživatelů.

Obecně platí – na LinkedIn nebo Twitteru se prezentujete hlavně možným zaměstnavatelům a klientům. Na Facebooku, Instagramu nebo Pinterestu zase přátelům. První dvě skupiny by se však z vašeho soukromí neměly dozvědět nic, co by vás mohlo shodit.

Jak se na sítích chovat

Mějte na paměti, pro jakou cílovou skupinu obsah vytváříte. Na profesních profilech (mohou být i na Facebooku) se věnujte hlavně profesním tématům. To, že píšete slušně, je samozřejmost. Co zvýší zájem o vás? Často přidávané fotky a posty formulované jako otázky.

  • Využijte i placenou reklamu. Na Facebooku vaše posty bez podpory reklamy zasáhnou údajně jen šest procent lidí, kterým se „se líbíte“.
  • Přidejte se do skupin, které jsou vám profesně blízké. Získáte tak kontakty a inspiraci.

Tip: Bill Gates, Maria Šarapovová, Jaroslav Rudiš, Jaromír Jágr, Hillary Clinton (a nebo další osobnosti, které vás zajímají). Vyhledejte si jejich profily na sociálních sítích a podívejte se, jak se ve virtuálním světě chovají.

Co na sítě nedávat

  • Osobní záležitosti, které byste sdíleli pouze s přáteli na drinku, si nechte skutečně jen pro ně.
  • To, co napíšete na svou facebookovou zeď, je totéž, jako byste to řekli někde na konferenci. Nikdy nepiště nic opilí, ráno vám to už tak vtipné ani chytré nepřijde. Nepostujte fotky z večírků, kde se chováte „zvláštně“. Tady platí Pravidlo maminky – nedávejte na sociální sítě nic, co by neměla vidět ona.

Tip: Na Facebooku využívejte nastavení soukromí a hlídejte si, které vaše posty kdo vidí. Odhlaste se a vyzkoušejte si zobrazit váš profil jako „cizí“ uživatel, co vás nemá v přátelích. Odsouhlasili byste váš profil tak jak ho vidíte na první stránku novin? Fajn, vaše soukromí je dobře nastaveno. Hlídejte si však i to, co vidí přátelé a přátelé přátel.

Seriál Jobs.cz o tom, jak si budovat osobní značku

1. díl – Zjistěte, co umíte nejlépe (7.8.)

2. díl – Jak vás vidí ostatní? (14.8.)

3. díl – Tipy pro skvělý osobní web (21.8.)

4. díl – Jak zní váš příběh? (28.8.)

5. díl – Zaujměte neotřelou vizitkou (4.9.)

6. díl – Jak chytře využít sociální sítě (11.9.)

Jobs.cz

Další články k tématu

Seriál Buďte značka (1. díl): Zjistěte, co umíte nejlépe

Čeká vás pohovor, toužíte po povýšení nebo prostě chcete, aby vás lidé brali víc vážně? Začněte o sobě přemýšlet jako o značce. S tím, jak si ji vybudovat, vám pomůže nový seriál článků na Jobs.cz. « 2 minuty čtení » Vysypte to z rukávu Rozhodli jste se dát o sobě v profesním světě vědět? Začněte … číst více

Seriál Buďte značka (3. díl). Tipy pro skvělý osobní web

Rozhodli jste se, že si založíte osobní webovou stránku. Přemýšlíte, na jaké doméně poběží, jakou šablonu použijete a s jakými sociálními sítěmi ji propojíte. Než se do toho pustíte naplno, pořádně si to ještě rozmyslete. « 2 minuty čtení » 1.  Proč vlastně? Začněte s proč, radí Simon Sinek, jehož přednáška se řadí mezi tři … číst více

Seriál Buďte značka (4. díl). Jak zní váš příběh?

Zajímaví lidé přitahují pozornost jako magnet. Často se o to nijak zvlášť nesnaží. Stačí, že dělají, co je baví a umějí se o své zážitky podělit. Zajímavý příběh máte i vy, tvoří jej tisíce drobných střípků. Je jen na vás, jakou příhodu, zážitek nebo záměr se rozhodnete s ostatními sdílet jako otvírák small talku na … číst více

Seriál Buďte značka (5. díl): Zaujměte neotřelou vizitkou

Úspěch v práci či byznysu můžete získat i díky neotřelé vizitce. Jaká „kartička“ zaujme, co na ní má být a co naopak není potřeba? Každému, kdo si vizitku přečte, by mělo být hned jasné, proč volat právě vám. « 2 minuty čtení » 1. Jméno, pozice, logo. Co dál? Jméno. Základní údaj, který nikdy nesmí … číst více