Seriál Buďte značka (5. díl): Zaujměte neotřelou vizitkou

Úspěch v práci či byznysu můžete získat i díky neotřelé vizitce. Jaká „kartička“ zaujme, co na ní má být a co naopak není potřeba? Každému, kdo si vizitku přečte, by mělo být hned jasné, proč volat právě vám.

« 2 minuty čtení »

osobni_znacka_v5

1. Jméno, pozice, logo. Co dál?

  • Jméno. Základní údaj, který nikdy nesmí chybět.
  • Pozice. Velmi důležité je, aby člověk hned pochopil, co opravdu děláte. Především v korporátním prostředí jsou obvyklé pracovní pozice až o 4 až 6 slovech, většinou v angličtině. Například Senior Manager of Internal Communication. Pokud vám to vnitřní předpisy nezakazují a nejste přímo v nadnárodním prostředí, není lepší pro Čechy uvést raději Manažer interní komunikace?
  • Potřebujete titul? Akademické tituly není obvyklé na vizitkách uvádět, zejména v komerční sféře. Není to ani příliš třeba. Důležitější je uvést vaši pracovní pozici, firmu, zařazení. Bez titulu je jméno lépe zapamatovatelné, a to je přece to, co chcete. Výjimkou může být akademické prostředí, na vizitkách vědeckých pracovníků by tituly neměly scházet.
  • Logo firmy. Ano, zahrňte ho, zejména jste-li zaměstnancem reprezentujícím firmu.
  • E-mail a telefon. Rozhodně nesmí chybět.
  • Webové stránkyUrčitě ano, odkazujte na stránky firmy, na váš osobní web nebo blog. Ale platí: neodkazujte na nekvalitně zpracované a neaktualizované stránky.

2. Papír, tvar, barvy, font písma

Dejte si záležet na grafickém zpracování vizitky, kvalitě použitého papíru a tvaru. V dnešním světě rozhodují maličkosti, a to zejména u kreativních profesí typu webdesign, on-line marketing či PR.

Pár tipů: Vizitky mají většinou klasický a „sterilní“ obdélníkový tvar s ostrými rohy. Nebojte se rohy udělat oválné. Údaje na vizitce také nemusíte mít vždy napsané na šířku, otočte je na výšku. Výrazné barvy a každá vizitka v jiném barevném provedení? I s tím můžete hezky překvapit. Zajímavým tipem je také mít na druhé straně vizitky inspirativní citáty slavných osobností. Opět na každé vizitce můžete mít jiný.

Tip: Pohrajte si se svou vizitkou, navrhněte si ji v on-line službě Moo.com.

3. Fotka ano, či ne?

Spíše ne. Vizitka není občanka ani řidičák, jde hlavně o kontaktní údaje. Vždyť váš obličej si lidé pamatují ze vzájemného představení a předání vizitek. To, co se zapomíná, bývá jméno a ne jak člověk vypadal.

4. Tipy na závěr

  • V jednoduchosti je krása. Čím méně textu na vizitce bude, tím více ten stávající vynikne.
  • Mějte u sebe dostatek vizitek. Ty nejzajímavější kontakty jako naschvál potkáte zrovna, když vizitku zapomenete.

Seriál Jobs.cz o tom, jak si budovat osobní značku

1. díl – Zjistěte, co umíte nejlépe (7.8.)

2. díl – Jak vás vidí ostatní? (14.8.)

3. díl – Tipy pro skvělý osobní web (21.8.)

4. díl – Jak zní váš příběh? (28.8.)

5. díl – Zaujměte neotřelou vizitkou (4.9.)

6. díl – Jak chytře využít sociální sítě (11.9.)

Zajímavější práci máte na dosah      Zobrazit 15.000 nabídek

Jobs.cz

Další články k tématu

Seriál Buďte značka (1. díl): Zjistěte, co umíte nejlépe

Čeká vás pohovor, toužíte po povýšení nebo prostě chcete, aby vás lidé brali víc vážně? Začněte o sobě přemýšlet jako o značce. S tím, jak si ji vybudovat, vám pomůže nový seriál článků na Jobs.cz. « 2 minuty čtení » Vysypte to z rukávu Rozhodli jste se dát o sobě v profesním světě vědět? Začněte … číst více

Seriál Buďte značka (3. díl). Tipy pro skvělý osobní web

Rozhodli jste se, že si založíte osobní webovou stránku. Přemýšlíte, na jaké doméně poběží, jakou šablonu použijete a s jakými sociálními sítěmi ji propojíte. Než se do toho pustíte naplno, pořádně si to ještě rozmyslete. « 2 minuty čtení » 1.  Proč vlastně? Začněte s proč, radí Simon Sinek, jehož přednáška se řadí mezi tři … číst více

Seriál Buďte značka (4. díl). Jak zní váš příběh?

Zajímaví lidé přitahují pozornost jako magnet. Často se o to nijak zvlášť nesnaží. Stačí, že dělají, co je baví a umějí se o své zážitky podělit. Zajímavý příběh máte i vy, tvoří jej tisíce drobných střípků. Je jen na vás, jakou příhodu, zážitek nebo záměr se rozhodnete s ostatními sdílet jako otvírák small talku na … číst více

Seriál Buďte značka (6. díl): Jak chytře využít sociální sítě

Náš seriál o osobní značce se s vámi loučí dílem o sociálních sítích. Téměř všichni zaměstnavatelé dnes dělají takzvaný bacground check, kdy se o nadějném kandidátovi snaží zjistit co nejvíce. Pátrají na Googlu nebo sociálních sítích. Jak se na nich chovat, abyste o sobě šířili obraz, za jaký se nemusíte stydět? « 2 minuty čtení … číst více