Úspěch v práci či byznysu můžete získat i díky neotřelé vizitce. Jaká „kartička“ zaujme, co na ní má být a co naopak není potřeba? Každému, kdo si vizitku přečte, by mělo být hned jasné, proč volat právě vám.
« 2 minuty čtení »
1. Jméno, pozice, logo. Co dál?
- Jméno. Základní údaj, který nikdy nesmí chybět.
- Pozice. Velmi důležité je, aby člověk hned pochopil, co opravdu děláte. Především v korporátním prostředí jsou obvyklé pracovní pozice až o 4 až 6 slovech, většinou v angličtině. Například Senior Manager of Internal Communication. Pokud vám to vnitřní předpisy nezakazují a nejste přímo v nadnárodním prostředí, není lepší pro Čechy uvést raději Manažer interní komunikace?
- Potřebujete titul? Akademické tituly není obvyklé na vizitkách uvádět, zejména v komerční sféře. Není to ani příliš třeba. Důležitější je uvést vaši pracovní pozici, firmu, zařazení. Bez titulu je jméno lépe zapamatovatelné, a to je přece to, co chcete. Výjimkou může být akademické prostředí, na vizitkách vědeckých pracovníků by tituly neměly scházet.
- Logo firmy. Ano, zahrňte ho, zejména jste-li zaměstnancem reprezentujícím firmu.
- E-mail a telefon. Rozhodně nesmí chybět.
- Webové stránky. Určitě ano, odkazujte na stránky firmy, na váš osobní web nebo blog. Ale platí: neodkazujte na nekvalitně zpracované a neaktualizované stránky.
2. Papír, tvar, barvy, font písma
Dejte si záležet na grafickém zpracování vizitky, kvalitě použitého papíru a tvaru. V dnešním světě rozhodují maličkosti, a to zejména u kreativních profesí typu webdesign, on-line marketing či PR.
Pár tipů: Vizitky mají většinou klasický a „sterilní“ obdélníkový tvar s ostrými rohy. Nebojte se rohy udělat oválné. Údaje na vizitce také nemusíte mít vždy napsané na šířku, otočte je na výšku. Výrazné barvy a každá vizitka v jiném barevném provedení? I s tím můžete hezky překvapit. Zajímavým tipem je také mít na druhé straně vizitky inspirativní citáty slavných osobností. Opět na každé vizitce můžete mít jiný.
Tip: Pohrajte si se svou vizitkou, navrhněte si ji v on-line službě Moo.com.
3. Fotka ano, či ne?
Spíše ne. Vizitka není občanka ani řidičák, jde hlavně o kontaktní údaje. Vždyť váš obličej si lidé pamatují ze vzájemného představení a předání vizitek. To, co se zapomíná, bývá jméno a ne jak člověk vypadal.
4. Tipy na závěr
- V jednoduchosti je krása. Čím méně textu na vizitce bude, tím více ten stávající vynikne.
- Mějte u sebe dostatek vizitek. Ty nejzajímavější kontakty jako naschvál potkáte zrovna, když vizitku zapomenete.
Seriál Jobs.cz o tom, jak si budovat osobní značku
1. díl – Zjistěte, co umíte nejlépe (7.8.)
2. díl – Jak vás vidí ostatní? (14.8.)
3. díl – Tipy pro skvělý osobní web (21.8.)
4. díl – Jak zní váš příběh? (28.8.)
5. díl – Zaujměte neotřelou vizitkou (4.9.)
6. díl – Jak chytře využít sociální sítě (11.9.)
Jobs.cz