Seriál Buďte značka (3. díl). Tipy pro skvělý osobní web

Rozhodli jste se, že si založíte osobní webovou stránku. Přemýšlíte, na jaké doméně poběží, jakou šablonu použijete a s jakými sociálními sítěmi ji propojíte. Než se do toho pustíte naplno, pořádně si to ještě rozmyslete.

« 2 minuty čtení »

osobni_znacka_v3

1.  Proč vlastně?

Začněte s proč, radí Simon Sinek, jehož přednáška se řadí mezi tři nejsledovanější na TED.com. Než začnete naplno řešit, co na vašem webu bude, řekněte si, proč jej vůbec chcete. Toužíte světu ukázat, co umíte? Chcete být dohledatelní na internetu? Prodávat své výrobky a služby? Vymanit se z uniformních šablon sociálních sítí? Zaznamenávat někam své myšlenky a zážitky? Najděte si své proč. Možná zjistíte, že vám zatím bohatě stačí udržovaný profil na sociálních sítích nebo blog.

Simon Sinek: začněte s proč

2. Co chcete, aby lidé udělali?

Většinou asi budete chtít, aby vás kontaktovali. Aby vás sledovali na sociálních sítích. Aby ukázali vaši stránku dalším lidem. Dejte jim to vědět – napište to nebo přetvořte do klikacího tlačítka, které na vašem webu nemají šanci minout. Pohlídejte si proto, ať:

  • jsou kontaktní informace vidět na první pohled
  • lidé vědí, že o kontaktování stojíte

3. Pište, jak mluvíte

Mluvte a pište jako lidi. V životě i na webu. Ať jde na první dobrou poznat, co chcete říct. Bude-li vaše mluva pro čtenáře snad až příliš složitá, může se snadno stát, že se v ní ztratí a odejdou, aniž by chtěli ztratit jen minutu tím, že by vás ráčili poznat. Jste v psaní nováčci? Najděte si někoho, kdo text napíše za vás. Nebo ještě lépe – s vámi, ať je to pořád „vaše”.

Pouštíte se do psaní textu sami? Tady je 5 rychlých tipů:

  • Pište v krátkých větách. Souvětí na tři řádky nemilosrdně sekejte na krátké úderné věty. Jde to. Vždycky. Tečka.
  • Zbavte se být a mít. Aspoň, tam, kde to jde. Zkušenosti můžete mít, ale také je načerpat nebo nasbírat.
  • Vykašlete se na podmiňovací způsob. Slušní můžete být i bez přehnané uctivosti. Bez podmiňovacího způsobu získá váš text dynamiku a bude se lépe číst. Čili více zaujme.
  • O vás jde až na druhém místě. Vždycky se ptejte, co z vaší činnosti mají ostatní. Takže ne: Umím péct dorty. Ale: Omračte na své oslavě poctivým dortem, po kterém se jen zapráší.
  • A hlavně – pište bez chyb. Hrubky jsou trapné.

4. Pozor na webový oldschool

Webové stránky s tunami záložek a rozsáhlými sekcemi jsou pasé. Hraje se na jednoduché, mnohdy jednostránkové webové profily. Zvláště, když se jedná o stránky lidí, ne firem s kvanty produktů. Investujte do kvalitní fotografie. Osobní webovka je o vás, tak ať vám to sluší a je na první pohled vidět, jaká jste osobnost.

Seriál Jobs.cz o tom, jak si budovat osobní značku

1. díl – Zjistěte, co umíte nejlépe (7.8.)

2. díl – Jak vás vidí ostatní? (14.8.)

3. díl – Tipy pro skvělý osobní web (21.8.)

4. díl – Jak zní váš příběh? (28.8.)

5. díl – Zaujměte neotřelou vizitkou (4.9.)

6. díl – Jak chytře využít sociální sítě (11.9.)

Toužíte po práci, která vás bude bavit?      Tady je 15.000 nabídek

Jobs.cz

Další články k tématu

Seriál Buďte značka (1. díl): Zjistěte, co umíte nejlépe

Čeká vás pohovor, toužíte po povýšení nebo prostě chcete, aby vás lidé brali víc vážně? Začněte o sobě přemýšlet jako o značce. S tím, jak si ji vybudovat, vám pomůže nový seriál článků na Jobs.cz. « 2 minuty čtení » Vysypte to z rukávu Rozhodli jste se dát o sobě v profesním světě vědět? Začněte … číst více

Seriál Buďte značka (4. díl). Jak zní váš příběh?

Zajímaví lidé přitahují pozornost jako magnet. Často se o to nijak zvlášť nesnaží. Stačí, že dělají, co je baví a umějí se o své zážitky podělit. Zajímavý příběh máte i vy, tvoří jej tisíce drobných střípků. Je jen na vás, jakou příhodu, zážitek nebo záměr se rozhodnete s ostatními sdílet jako otvírák small talku na … číst více

Seriál Buďte značka (5. díl): Zaujměte neotřelou vizitkou

Úspěch v práci či byznysu můžete získat i díky neotřelé vizitce. Jaká „kartička“ zaujme, co na ní má být a co naopak není potřeba? Každému, kdo si vizitku přečte, by mělo být hned jasné, proč volat právě vám. « 2 minuty čtení » 1. Jméno, pozice, logo. Co dál? Jméno. Základní údaj, který nikdy nesmí … číst více

Seriál Buďte značka (6. díl): Jak chytře využít sociální sítě

Náš seriál o osobní značce se s vámi loučí dílem o sociálních sítích. Téměř všichni zaměstnavatelé dnes dělají takzvaný bacground check, kdy se o nadějném kandidátovi snaží zjistit co nejvíce. Pátrají na Googlu nebo sociálních sítích. Jak se na nich chovat, abyste o sobě šířili obraz, za jaký se nemusíte stydět? « 2 minuty čtení … číst více