Zajímaví lidé přitahují pozornost jako magnet. Často se o to nijak zvlášť nesnaží. Stačí, že dělají, co je baví a umějí se o své zážitky podělit. Zajímavý příběh máte i vy, tvoří jej tisíce drobných střípků. Je jen na vás, jakou příhodu, zážitek nebo záměr se rozhodnete s ostatními sdílet jako otvírák small talku na konferenci, na vašich webových stránkách nebo co na sebe „prásknete“ na sociálních sítích.
« 2 minuty čtení »
Buďte sami sebou. A to i ve chvíli, kdy se snažíte zapůsobit na zaměstnavatele, šéfa nebo klienta. Nebojte se vystoupit ze slupky profesionála. Nikdo není jen účetní, učitel nebo designér. I vy se přece věnujete svým zálibám, pocházíte z nějaké rodiny a v něco věříte. Je jen na vás, co na sebe prozradíte.
1. Co výjimečného jste dokázali?
Vybavte si, co vás baví anebo na co jste obzvlášť hrdí. Možná jste manažerka, která peče pro celou svou rodinu i kolegy výjimečně dobré dorty. Nebo obchodní zástupce, který ve volném čase organizuje srazy veteránských aut. Třeba pracujete v marketingu a nikdo by si netipl, že se věnujete fyzioterapii.
2. Jak na sobě pracujete?
Zajímaví lidé se rádi učí a objevují. Věnují se akademickému studiu, navštěvují kurzy, učí se cizí jazyk, hodně čtou. Jak jste na tom vy?
Napište si:
- Jakou školu jste absolvovali. Zaujmou nejen prestižní zahraniční školy, ale i kontrasty, třeba vystudovaná chemická inženýrka, která dnes působí jako uznávaná personalistka.
- Jaký cizí jazyk ovládáte? A jaký se učíte? Pokud se domluvíte více než dvěma jazyky nebo studujete čínštinu, zájem vzbudíte určitě.
- Jaké kurzy navštěvujete? Vypíchnout můžete pravidelné návštěvy keramiky, stejně jako jednorázový kurz tvůrčího psaní.
3. Co je pro vás důležité?
Možná jste Alena, hrdá na své dvě dcery, které studují zahraniční univerzitu. Nebo jste stavař Michal, který si uvědomuje, že je potřeba pomáhat slabším, a tak doučuje děti v dětském domově. Nebo jste Markéta, které není jedno, co se kolem ní děje, a proto působí v místním zastupitelstvu.
4. Jaké překážky jste překonali?
Jan Řežáb založil v necelých 30 letech firmu Social Bakers, která se stala nejúspěšnějším českým start-upem. Získala od investorů půl miliardy korun a má kanceláře po celém světě. Nebylo tomu tak ale vždy. Řežábovi se „povedlo“ už dříve zkrachovat a zadlužit v bance. Přesto se dokázal z prohry vylízat, začít znovu a zažít obrovský úspěch. Nebojte se ani vy přiznat prohru. Neúspěch vás polidští. Jen ale tehdy, když se z něj dokážete poučit, otřepat se a jít dál. Ukřivděné chudinky si respekt nezískají.
5. Síla příběhu, který prodává
Představte si, že si máte vybrat ze dvou stejně dobrých jahodových marmelád. Obě jsou zabalené ve sklenicích, do jakých zavařovala vaše babička. Obě voní po čerstvých jahodách a vy už se vidíte, jak si jednu z nich roztíráte na čerstvý chleba s máslem nebo teplé lívance. Na jedné najdete obvyklé informace o složení a datu spotřeby. Druhá kromě nich obsahuje příběh Evy, která pro vás čerstvé jahody nasbírala na své malé ekologické farmě na Šumavě. Kterou marmeládu si spíš koupíte? S osobní značkou a příběhem, který prodáváte (tím vaším), se to má podobně.
Seriál Jobs.cz o tom, jak si budovat osobní značku
1. díl – Zjistěte, co umíte nejlépe (7.8.)
2. díl – Jak vás vidí ostatní? (14.8.)
3. díl – Tipy pro skvělý osobní web (21.8.)
4. díl – Jak zní váš příběh? (28.8.)
5. díl – Zaujměte neotřelou vizitkou (4.9.)
6. díl – Jak chytře využít sociální sítě (11.9.)
Jobs.cz