Seriál Buďte značka (2. díl). Jak vás vidí ostatní?

Čeká vás pohovor, toužíte po povýšení nebo prostě chcete, aby vás lidé brali víc vážně? Začněte o sobě přemýšlet jako o značce. S tím, jak si ji vybudovat, vám pomůže nový seriál článků na Jobs.cz.

« 2 minuty čtení »

osobni_znacka_v2

Nastražte uši

V čem jste dobří, už víte. Jak vás ale vnímají druzí? Osobní značka není ničím jiným, než dobrou pověstí. Než se pustíte do jejího posilování, zjistěte, jak vás vidí lidé ve vašem okolí.

Oslovte pět až deset lidí ze svého okolí a zjistěte, čeho si na vás cení. A hezky je namíchejte, ať získáte ucelený obrázek. Kdo vám může pomoci s budováním osobní značky?

  • Podřízený: zjistíte, jaký jste šéf a jak to umíte s lidmi
  • Nadřízený: zjistíte, proč stojí za to vás zaměstnat
  • Kolega: dozvíte se, na co se má připravit váš parťák v práci nebo podnikání
  • Zákazník: zjistíte, čeho si na vás klienti cení
  • Dodavatel: odhalíte, jak se s vámi obchoduje
  • Rodina: připomenou vám, co vám šlo už jako malým a dávno jste na to zapomněli
  • Kamarádi: zjistíte, jak zužitkovat, co děláte ve volném čase

Získejte odpovědi, které stojí za to

Ptejte se konkrétně, ať se osloveným dobře odpovídá. Položte jim maximálně tři otázky, ať mají chuť věnovat vám chvilku času. Vyplňování dlouhých dotazníků nikoho nebaví.

  1. Co se mi podle tebe daří?
  2. Jakých vlastností si na mně ceníš?
  3. Za co z toho, co umím, bys mi zaplatil?

Až budete mít všechny odpovědi po kupě, přichází vaše část úkolu. Porovnejte, jak se vidíte vy a jak vás vnímají ostatní.

  • V čem se shodnete?
  • Co vás pozitivně překvapilo?
  • V jaké roli vás ostatní vidí?

Nejdřív práce, potom reputace

Vědět, kdo jste a co nabízíte, vám pomůže ještě lépe přemýšlet nad tím, co napsat do CV a online profilu, do jakých profesních skupin se zapojit nebo kde hledat spřízněné duše pro vaši kariéru.

Pamatujte ale, že pověst nevybudujete jen tím, že o sobě budete hezky mluvit. Jen hmatatelné výsledky, zodpovědný přístup k práci, originální nápady a především spokojení zákazníci zaručí, že se o vás začne mluvit a lidé vás sami od sebe doporučí ostatním.

Seriál Jobs.cz o tom, jak si budovat osobní značku

1. díl – Zjistěte, co umíte nejlépe (7.8.)

2. díl – Jak vás vidí ostatní? (14.8.)

3. díl – Tipy pro skvělý osobní web (21.8.)

4. díl – Jak zní váš příběh? (28.8.)

5. díl – Zaujměte neotřelou vizitkou (4.9.)

6. díl – Jak chytře využít sociální sítě (11.9.)

Jobs.cz

Získejte lepší práci      Ukázat 15.000 nabídek

Další články k tématu

Seriál Buďte značka (1. díl): Zjistěte, co umíte nejlépe

Čeká vás pohovor, toužíte po povýšení nebo prostě chcete, aby vás lidé brali víc vážně? Začněte o sobě přemýšlet jako o značce. S tím, jak si ji vybudovat, vám pomůže nový seriál článků na Jobs.cz. « 2 minuty čtení » Vysypte to z rukávu Rozhodli jste se dát o sobě v profesním světě vědět? Začněte … číst více

Seriál Buďte značka (3. díl). Tipy pro skvělý osobní web

Rozhodli jste se, že si založíte osobní webovou stránku. Přemýšlíte, na jaké doméně poběží, jakou šablonu použijete a s jakými sociálními sítěmi ji propojíte. Než se do toho pustíte naplno, pořádně si to ještě rozmyslete. « 2 minuty čtení » 1.  Proč vlastně? Začněte s proč, radí Simon Sinek, jehož přednáška se řadí mezi tři … číst více

Seriál Buďte značka (4. díl). Jak zní váš příběh?

Zajímaví lidé přitahují pozornost jako magnet. Často se o to nijak zvlášť nesnaží. Stačí, že dělají, co je baví a umějí se o své zážitky podělit. Zajímavý příběh máte i vy, tvoří jej tisíce drobných střípků. Je jen na vás, jakou příhodu, zážitek nebo záměr se rozhodnete s ostatními sdílet jako otvírák small talku na … číst více

Seriál Buďte značka (5. díl): Zaujměte neotřelou vizitkou

Úspěch v práci či byznysu můžete získat i díky neotřelé vizitce. Jaká „kartička“ zaujme, co na ní má být a co naopak není potřeba? Každému, kdo si vizitku přečte, by mělo být hned jasné, proč volat právě vám. « 2 minuty čtení » 1. Jméno, pozice, logo. Co dál? Jméno. Základní údaj, který nikdy nesmí … číst více