Jak najít firmy, které hledají posily?

Rok 2020 se blíží do finále. Byl neobyčejný a překvapil nás i v oblasti zaměstnanosti. Pro mnohé znamenal změnu pracovních návyků, práci z domova, nebo dokonce ukončení pracovního poměru. Co jsme se v letošním roce naučili?

Home office, online pohovory a školení

Ještě na začátku roku se často mluvilo o flexibilitě v práci. Například o tom, že hodně lidí chce pracovat občas z domova, ale ne všichni zaměstnavatelé byli ochotni to umožnit. Koronavirus již od března ukazuje, jak rychle se dá přejít z „to nejde jen tak“ na „musí to jít zítra“.

Manažeři již v březnu poslali své lidi hromadně na home office a často ke svému údivu zjistili, že efektivita práce nejen nepoklesla, ale často naopak vzrostla. Ukázalo se, že lidé dokázali v nečitelné situaci improvizovat a odvádět stejně dobrou nebo i lepší práci. Vnímání home office se letošním rokem změnilo. Z benefitu se stala běžná alternativa, jak trávit pracovní den.

Firmy začaly ve větší míře využívat online možnosti náboru. Již není neobvyklé projít výběrovým řízením přes videokonference z pohodlí domova, a to včetně zaškolení.

 

TIP: Zdokonalte svou image při video pohovorech. 7 jednoduchých triků, díky kterým dosáhnete nejlepších výsledků z pohodlí domova. 

 

Náš výzkum konkrétně ukázal, že třetina zaměstnavatelů plánuje home office zavést častěji než před krizí. Stejný podíl firem hodlá více šlápnout do digitalizace. A čtvrtina zaměstnavatelů nyní vidí větší smysl ve vzdělávání zaměstnanců online.

 

Práce je a bude, nebojte

Atmosféra na trhu práce letos na jaře pěkně zhoustla. Po šesti letech neuvěřitelného růstu, kdy firmy měly problém sehnat nové lidi a kdy byli uchazeči svým způsobem „na koni“, přišla ze dne na den obrovská nejistota. Nikdo dnes přesně neví, jaké budou dopady na ekonomiku. Je pochopitelné, že se v tuhle chvíli můžeme o práci bát, obzvlášť pokud jste třeba na volné noze.

Aktuální situace sice dopadá špatně na obchody, restaurace nebo turismus, internetové obchody a poskytovatelé služeb pro domácnost však hlásí opačný stav. Aby mohli dál své služby rozvíjet nebo jen bezpečně zvládat narůstající poptávku, potřebují další zaměstnance.

Máme v nabídce více než 15 000 pozic měsíčně. A nové stále přibývají. Pokud vám nějaký příjem vypadl, dočasné řešení může představovat i brigáda. Těch taky máme dost.

 

TIP: Na Jobs.cz můžete nově vyhledávat aktuální nabídky také podle mnoha filtrů – ideálně dle “Práce z domova/Flexibilní pracovní doba”

Jestli jste doteď odkládali sepsání CV, je ideální čas tento rest dohnat. Správně vyplněný životopis v naší databázi vám může dát náskok před ostatními. Recruiteři si navíc dobře uvědomují, že někteří lidé přicházejí o práci či klienty, a budou chtít tuto skutečnost při náboru využít.

 

Situace je těžší, než byla před rokem, ale snažme se udržet pozitivní nastavení, a zvládneme to. Hledejte i výhody nového režimu. Možná vám chybí kolegové a kancelář, ale na druhou stranu si můžete poslouchat hlasitě svou muziku, nikdo vám nevypíná topení za zády a nemusíte dodržovat dresscode. My v Jobs jsme tu s vámi a budeme vám parťáky i nadále!

» Podívejte se na nové nabídky práce

 

Další články k tématu

Co vás motivuje? Jakých výsledků jste dosáhli? Tyto otázky určitě padnou, připravte se na ně

Každý pohovor vypadá jinak. Na tyto tři věci se však personalista zeptá téměř určitě. Týkají se motivace, podrobností o předchozí práci a dosažených výsledků. Jakou odpověď je nejlepší vytáhnout z rukávu? » 3 minuty čtení « 1. Co vás motivuje ke změně práce? Otřepané otázky typu „jaké jsou vaše silné a slabé stránky“ možná ani nezazní. … číst více

Co riskujete, když bez omluvy nepřijdete na pohovor

Firma vás pozvala na pohovor, ale mezitím jste kývli na jinou nabídku nebo se vám termín přestal hodit. Jasně, to se stává. Spousta lidí to bohužel řeší tak, že se nijak neomluví a na pohovor prostě nepřijdou. Možná si říkají: „No a co, stejně v té firmě nebudu pracovat.“ Nebo: „Určitě si pozvali víc lidí, moje … číst více

Potrénujte na pohovor. Tyto otázky na 99 % padnou

Každý personalista i pohovor je jedinečný. Následující otázky vás však neminou, protože se týkají konkrétních pracovních zkušeností. Připravte se na ně! Ať vás personalista nezaskočí Platí zlaté pravidlo, že „štěstí přeje připraveným“. Znamená to přečíst si informace o firmě (webové stránky, profil na sociálních sítích), podrobně se zaměřit na inzerát a také zkusit zjistit, zda … číst více

Těchto 10 otázek by vás mohlo zaskočit. Připravte se na ně

Jak jste řešili konflikt s naštvaným klientem? Co jste udělali, když vám kolega nedodal slíbené podklady? I takové otázky mohou na pohovoru zaznít. Personalisty totiž zajímá, jak reagujete v konkrétních pracovních situacích − včetně těch vypjatých. Udělají si obrázek o vašem typickém způsobu jednání a uvažování. Přečtěte si naše tipy, jak se na takové otázky … číst více