Hledat si lepší job při práci není snadné. Poradíme, jak si to zorganizovat

Pracovních příležitostí je teď hodně, zatímco ve firmě, kde právě pracujete, poněkud stagnujete. Chtěli byste se posunout a chopit se lákavých nabídek, jenže hledat si místo, když u toho člověk chodí do práce, může být komplikované. Máme pár tipů, jak si to zorganizovat. 

Probírat se nabídkami, odpovídat na ně, vyřizovat telefonáty, když se z firmy ozvou, případně řešit zadané úkoly, o pohovoru ani nemluvě. Je toho dost, když někdo shání novou práci. A přitom chodí do té stávající, kde nechce zatím o svých úmyslech mluvit. Hledání lepšího místa může zabrat nějaký čas a do té doby by se vztahy na současném pracovišti mohly nežádoucím způsobem zkomplikovat. Takže nezbývá, než hledat „na tajňačku“. Tady je postup, jak to elegantně vyřešit.

1. Vyhraďte si na to čas

Máte v práci zrovna prostoj, a tak se rozhodnete odpovědět na inzerát? V dnešní době, kdy má spousta zaměstnanců možnost pracovat z domova, to možná není tak špatný nápad. Ale pozor. I když člověk není zrovna zavalen prací, jeho mysl může být rozpolcena mezi úkoly, které ho čekají, a mezi psaní životopisu či motivačního dopisu. Pak se vlastně nesoustředí ani na jedno.

 

Podívám se na nabídky hned

 

TIP: Nyní můžete na Jobs.cz hledat práci nejen podle pozic, ale i podle firem: Když vyberete obor a oblast, ve které práci hledáte, objeví se firmy, které nabízejí požadovanou práci v dané lokalitě.   

Má-li být odpověď kvalitní a životopis přizpůsoben nabídce, je potřeba se trochu snažit. Rozesílat jedno a to samé CV, navíc bez alespoň několika průvodních vět, vaše šance na získání nového místa příliš nezvedne. A věnovat se něčemu takovému přímo v kanceláři je vůbec riskantní.

Proto je lepší vyčlenit si na komunikaci s potenciálními zaměstnavateli čas, nejlépe ráno ještě před prací, nebo naopak ve chvíli, kdy „padla“. Někomu mohou také vyhovovat večerní hodiny. Důležitá je pravidelnost, třeba každý druhý den, abyste nevypadli z rytmu. Projít inzeráty, na jeden až dva odpovědět, přibližně 40 minut by mělo stačit.

2. Snažte se domluvit

Z firmy, která vás zaujala, se ozvali. Hurá. Jenže zrovna jste v kanceláři nebo máte hodně práce. Můžete telefonát pro teď ignorovat a zavolat později zpět, nebo ho zvednout, poděkovat za oslovení, projevit zájem, ale požádat, jestli byste si nemohli zavolat jindy. Toto „jindy“ byste však měli mít připravené. Jestli je to ještě dnes odpoledne, kdy víte, že budete mít na úvodní hovor klid, nebo zítra po ránu… Navrhovat termín až za pár dní může být riskantní. Také si vyhraďte dostatek času na úkoly, které by vám případně od potenciálního zaměstnavatele přišly. Jestliže teď máte hodně práce, ale za dva dny budete mít volněji, zkuste požádat o pozdější zaslání materiálů či deadline.

3. Na pohovory si vezměte volno

„Dnes potřebuji tak na dvě hodinky odejít. Ano, zase jdu k lékaři.“ Taková a podobné výmluvy nejsou zrovna šťastné. Stejně jako nemoci dětí nebo nejrůznější události v rodině, které začnou být časem podezřelé. Proto je lepší vzít si na pohovory regulérní volno. Podaří-li se vám domluvit si více pohovorů na jediný den, ušetříte čas.

Jestliže máte schůzku až odpoledne, ale před tím musíte do kanceláře, nenechávejte přípravu na poslední chvíli a nehledejte si informace o nové firmě v práci. Jednak byste mohli být podezřelí a jednak budete zbytečně nervózní, což se u pohovoru projeví.

4. Nešiďte svoji práci

Možná se už vidíte v jiné práci, ale to neznamená, že můžete tu současnou odbývat. To by nebylo fér. Třeba ve stávající firmě zrovna teď nejste příliš spokojení, ale něco vám dala, naučili jste se tam něco nového a získali know-how, které teď můžete využít. Navíc ošidit vlastní práci většinou znamená přidělat ji ostatním, kteří si nic takového nezaslouží.

5.  Udržujte dobré vztahy s kolegy

Lidé do firem přicházejí a odcházejí, ale dobré vztahy mezi nimi mohou přetrvávat. Kolegy, z nichž se stanou kamarádi, sbíráme celý život. Ostatně bývají to lidé z naší branže a máme s nimi leccos společného. Bylo by nerozumné z lidského i profesionálního hlediska se k nim otočit zády, protože si jdeme za lepším. Třeba se zase někdy stanou našimi kolegy. Nebo od nich budeme chtít jednoho dne pozitivní reference. Snažte se udržet dobré vztahy, i když máte novou smlouvu v kapse. Což se určitě dříve či později podaří.

Zajímavé nabídky, spousta rad a návodů i pomocných funkcí, když si hledáte práci. Využijte Jobs.cz s více než pětadvacetiletou existencí na trhu.    

 

 

Další články k tématu

Ušijte CV na míru konkrétní pozici. Tady je návod

Personalisté životopisy nečtou slovo od slova. Spíše je očima skenují a hledají relevantní klíčová slova. Proto své CV vždy upravte na míru konkrétní pozici. Přečtěte si náš článek, ve kterém vás navedeme, co je dobré zvýraznit a přepsat tak, abyste zaujali. Když víte, kam sáhnout, úprava vám zabere maximálně 10 minut. Zvýrazňujte Nejprve potřebujete důkladně … číst více

10 nejběžnějších chyb v životopise – máte je ve svém CV i vy?

Ať už novou práci aktivně hledáte nebo se zatím jen porozhlížíte, osvěžte si základní pravidla pro napsání životopisu. Je vaší vizitkou, shrnutím vašeho profesionálního života, tak ať vám udělá dobrou službu a neskončí v koši. Na první pohled by mělo být vidět kdo jste, co umíte.     1. Gramatika Gramatické chyby a překlepy patří k nejčasnějším … číst více

Vybočte z řady. Jak prodat v CV své vlastnosti, aby nepůsobily jako klišé

3 minuty čtení Jsem spolehlivý, flexibilní, komunikativní. Taková slova používá řada uchazečů v domnění, že patří do jakési povinné výbavy životopisů. Je pravda, že požadavky na tyto vlastnosti se v pracovních inzerátech vyskytují. Měly by se v CV vůbec uvádět? Ano, ale má to svá pravidla.   Píšete životopis a právě jste se dostali k sekci vlastnosti. … číst více

Firma po vás chce referenční kontakty? Zkuste toho využít

Práce snů je na dosah ruky. Přitom stačí tak málo. Personalista vás žádá o referenční kontakty, tudíž telefonní čísla na důvěryhodné osoby, které mohou potvrdit vaše schopnosti. Jak se máte zachovat a jakých chyb se při jejich poskytování vyvarovat?  Reference může hrát v náboru klíčovou roli. Jeden dva telefonáty vám dokáží pomoci k úspěchu. Musíte … číst více