Přihlásit

Well-being a work-life balance. Co hledat a jak poznat zaměstnavatele, který to myslí vážně?

PR článek

Pracovní pohoda a rovnováha mezi pracovním a osobním životem – tato dvě spojení se dnes skloňují více než kdy dříve. U mnoha uchazečů dokonce stojí na nejvyšších příčkách kritérií, na základě kterých si vybírají nového zaměstnavatele. Jenže někdy se sliby uvedené v inzerátech od reality bohužel liší. Jak se tedy nespálit a poznat, že zaměstnavatel opravdu dbá na zdraví a pohodu svých lidí? Máme pro vás několik vodítek, díky kterým se snadno zorientujete. 

1. Flexibilita a podmínky práce

Flexibilní pracovní doba a možnost práce z domova dnes patří mezi TOP benefity, které uchazeči u budoucích zaměstnavatelů hledají. Pro řadu lidí je totiž důležité, aby si pracovní dobu mohli sladit s volným časem, osobními potřebami a rodinnými závazky. Taková flexibilita ulehčuje každodenní život a zvyšuje spokojenost a motivaci. 

Mezi zaměstnavatele, kteří svým zaměstnancům tuto flexibilitu nabízejí, patří i společnost Asekol.  

 „U nás je možné pracovat z domova až dva dny v týdnu, pokud to charakter práce umožňuje. Flexibilní začátek pracovní doby je samozřejmostí. Respektujeme také osobní život našich zaměstnanců. Není naším záměrem, aby si zaměstnanci odnášeli práci domů nebo trávili čas v kanceláři nad rámec své běžné pracovní doby,“ uvádí Jitka Třísková, Group HR Manager. 

 2. Pracovní prostory a dostupnost

O pracovním well-beingu také mnoho prozradí prostory, v nichž se firma nachází. Jsou moderní a vzdušné? Chytře rozvržené? Disponují moderním vybavením? Myslí také na odpočinek? Při návštěvě firmy se kolem sebe pořádně rozhlédněte.  

„Naším cílem je, aby se u nás lidé cítili dobře. Najdete tu proto ergonomický nábytek, polohovatelné stoly, relax zónu s pohodlnými křesly, tiché místnosti pro telefonáty nebo interní či soukromé záležitosti, odhlučněné zasedačky. Po obvodu budovy vede terasa se zastřešenou pergolou, kde si můžete vypít kávu nebo si dát v létě oběd. Prostředí nám zpříjemňují také zelené a květinové stěny. Do našich prostor a vybavení průběžně investujeme, což zaměstnanci oceňují. Myslíme však také na dopravní dostupnost pracoviště. Do Asekolu proto můžete vyrazit MHD, autem i na kole,“ popisuje Jitka Třísková. 

Právě dopravní dostupnost firmy je dnes pro uchazeče zásadní. Je možné se k němu dostat veřejnou dopravou? Má vlastní parkoviště pro zaměstnance? Poskytuje stojany na kola a sprchy pro zaměstnance, kteří se mezi prací a domovem chtějí přesouvat aktivně? To vše vám usnadní každodenní dojíždění a zvýší pracovní pohodu.  

 3. Fyzické zdraví

Pokud je pro vás důležitý aktivní životní styl a prevence zdraví, ptejte se při pohovoru na konkrétní aktivity, které zaměstnavatel v této oblasti nabízí. Stále více firem tuto podporu poskytuje, takže je dobré zjistit, jaké kroky podniká ten, který vás zajímá. 

„V Asekolu pořádáme pravidelné akce zaměřené na podporu zdraví, jako je ergonomie práce, fyzioterapie, preventivní dermatologické kontroly a podobně. Kromě toho nabízíme výhody v oblasti zdraví přes Benefit Plus,“ uvádí Jitka Třísková a dodává, že v současnosti projednávají také možnosti dalších zdravotních benefitů pro zaměstnance. 

4. Duševní zdraví a prevence vyhoření

Při výběru zaměstnavatele nezapomeňte ani na podporu duševního zdraví. Vyhoření, pracovní přetížení a další psychické problémy jsou dnes častým jevem, a proto se mnoho moderních firem soustředí na prevenci a zajištění pohody svých zaměstnanců. 

„Dlouhodobě spolupracujeme s externím koučem, momentálně také domlouváme spolupráci s psychologem. Dbáme na to, aby zaměstnanci věděli, že mohou otevřeně hovořit o svých stresových situacích, aniž by se báli negativních důsledků pro svou kariéru,“ vysvětluje Jitka Třísková. 

5. Podpora osobního růstu a profesního rozvoje

 Při hledání nového zaměstnání se soustřeďte i na firmy, které podporují váš osobní a profesní růst. Zjistěte si, zda nabízejí školení, workshopy nebo příležitosti k dalšímu vzdělávání. 

„Naši zaměstnanci mají možnost navštěvovat vzdělávací akce, které se týkají nejrůznějších témat, například time managementu, prezentačních dovedností, efektivní komunikace nebo řešení konfliktních situací. Tyto kurzy jim pomáhají nejen v práci, ale i v osobním životě,“ říká Jitka Třísková. 

Kromě interních školení podporuje Asekol také účast na externích konferencích a networkingových akcích. Pro manažery je připravena manažerská akademie s externími lektory. V programu Benefit Plus mohou lidé čerpat příspěvky na kulturu, výuku cizích jazyků a další. 

6. Firemní kultura a benefity

V neposlední řadě věnujte pozornost firemní kultuře a nabízeným benefitům. Zajímejte se, jaká je atmosféra na pracovišti a jestli firma nabízí výhody, které podporují vaši pohodu a motivaci. Kromě klasických benefitů, jako jsou stravenky nebo dovolená nad zákonný rámec, se zajímejte o ty, které mohou přispět k dlouhodobé spokojenosti.  

„Mám radost, že se nám v Asekolu daří pěstovat pozitivní firemní kulturu. Našim zaměstnancům se snažíme nabídnout prostředí, kde se cítí komfortně a mohou se soustředit nejen na práci, ale i na odpočinek a regeneraci. Pořádáme například kreativní workshopy, kam mohou vzít i své rodiny, pravidelné teambuildingy, večírky nebo společné akce i mimo pracovní dobu. Zapojujeme se také do společensky prospěšných iniciativ. Věříme, že právě tímto přístupem dokážeme zajistit dlouhodobou spokojenost a motivaci našich lidí,“ uzavírá Jitka Třísková.  

Na kompletní nabídku benefitů v Asekolu se můžete podívat zde. 

To nejdůležitější na závěr

Pokud chcete zjistit, zda firma skutečně dbá na pracovní well-being a work-life balance, podívejte se na její webové stránky, zeptejte se zaměstnanců, kteří tu pracují, anebo se dotazujte přímo na pohovoru.  

Dejte i na první dojem a svou intuici. Všímejte si, jak se o těchto tématech mluví, jaké jsou reakce a jestli se sliby skutečně odrážejí v každodenní praxi. Kvalitní zaměstnavatel se nebojí otevřeně diskutovat o svých hodnotách a poskytne vám jasnou představu o tom, jak to u něj vypadá. Vyplatí se pracovat ve firmě, kde na vás skutečně myslí. 

Tento článek jsme pro vás připravili ve spolupráci se společností Asekol a.s. 

Podobné články

5 nej kariérních článků, které stojí za přečtení

Jaké kariérní tipy má cenu číst? Inspirujte se tím, co čtou ostatní. Vybrali jsme pro vás články, které vás na Jobs.cz nedávno výrazně zaujaly. Nahlédněte do kanceláří předních českých technologických firem a hned potom zjistěte, čím odsuzujete své CV k vyhození do koše. Když vám firma po měsíci odpoví, nezabijte své šance už první větou, …

10 rad, jak úspěšně zvládnout (připravit se na) pohovor

Konečně to vyšlo! Dostali jste pozvánku na pohovor. V poslední době jste jich neobešli zrovna moc, a tak se trochu obáváte, abyste v této “konverzační disciplíně” obstáli. I když to není exaktní věda, vyplatí se držet několika jednoduchých rad. Shrnuli jsme je pro vás do přehledného desatera. 1. Připravím se Když už jdete na pohovor, …

Před dvěma lety odstartovala AI revoluce. Vy můžete být její součástí

Už prakticky dva roky si může veřejnost „povídat“ s umělou inteligencí. Právě na konci října roku 2022 totiž společnost OpenAI představila veřejnou podobu své generativní umělé inteligence ChatGPT. Od té doby nastal doslova boom ve využívání AI ve všech možných oblastech, a to včetně bankovnictví, kde AI nově pomáhá například v komunikaci se zákazníky. Generativní …

Končíte studia? Víme, jakou mzdu můžete očekávat, a jaká je realita

V lednu končívají studium absolventi vyšších odborných škol a také někteří studenti univerzit. Patříte-li mezi ně a chystáte se hledat práci, podívejte se, jaké odměny lidé po škole očekávají, a jaké skutečně dostávají.  První zaměstnání, první pravidelný příjem. Chcete vědět, jakou odměnu můžete na juniorních pozicích očekávat? Na mzdy absolventů se zaměřil výzkum portálu Platy.cz, …