Tohle vám pomůže prokouknout firmu předem

Poslat, nebo neposlat životopis na zajímavě znějící nabídku? Bohužel – jen z inzerátu nepoznáte, jaká ta firma ve skutečnosti je. Proto vznikl web Atmoskop, který sbírá hodnocení od skutečných zaměstnanců. Jejich názory vám pomohou se při hledání práce správně rozhodnout.

Děláme to všichni

Bude tenhle hotel dobrý? Mám koupit tuhle, nebo jinou pračku? Při nákupech to děláme všichni: porovnáváme. Stejné je to i při hledání práce. Je v téhle firmě dobrá atmosféra? Neudělám chybu, když nastoupím právě sem? Bohužel spolehnout se jen na komentáře z internetových diskuzí je trochu riskantní.

Proto vznikl Atmoskop, který používá jen ověřená hodnocení. Tím pomůže nejen lidem hledajícím práci správně se rozhodnout, ale také přitáhne firmám ty správné uchazeče – takové, u kterých je vysoká šance, že jim přesně takové prostředí sedne.

23 000 skutečných hodnocení

Na Atmoskopu nyní najdete profily více jak 7 500 firem, které hodnotilo přes 23 tisíc současných nebo bývalých zaměstnanců. Obě čísla stále rostou. Atmoskop není navoněná reklama na zaměstnavatele: reálně vám ukáže, jak to v daných firmách funguje.

Pomůže vám, když se chystáte odpovědět na zajímavý inzerát nebo se zrovna rozhodujete mezi dvěma nabídkami. Případně pokud teď práci máte, ale chcete se podívat, jestli to někde nebude lepší.

» Chci si porovnat firmy

„Atmoskop není o tom, aby lidem říkal: sem jděte a sem naopak ne. Ukazuje, že každá firma je jiná, v něčem unikátní a v něčem nejsilnější. Protože pro každého z nás může být při hledání práce důležité něco jiného,“ říká Martin Baránek, produktový designér z Atmoskopu.

Právě: každý chceme něco jiného

Na Atmoskopu si můžete porovnat firmy a podívat se, jaké mají hodnocení od lidí. Přečíst si můžete i jejich osobní komentáře a „olajkovat“ ty, které vám opravdu pomohly. Novinkou je vyhledávání hodnocení podle oddělení. Například pokud jste obchodník a zvažujete nabídku od velké banky, můžete si kromě celkového hodnocení zobrazit i názory lidí přímo z obchodního týmu.

V jakém oddělení byste chtěli pracovat nebo pracujete vy?

Vybrat oddělení

Vyberte si, co je pro vás v práci nejdůležitější

Vyhledejte si zaměstnavatele podle toho, co v práci nejvíce hledáte. Na výběr máte 21 konkrétních kategorií Třeba: pravidelný příjem, dobrá perspektiva firmy, nevyžadování přesčasů, firemní školka a podobně. Opět se můžete opřít o reálná hodnocení lidí.

„Tuhle část Atmoskopu nyní hodně rozvíjíme. Ozýváme se znovu lidem, kteří už hodnotili, aby svůj názor na firmu ještě upřesnili a pomohli tak ostatním se správně rozhodnout,“ říká Petr Lamač, produktový manažer Atmoskopu.

Chci si vybrat firmu

Jak se sbírají hodnocení od lidí

V diskuzních fórech nebo na sociálních sítích také najdete názory na firmy. Nikdo je ale netřídí a nedá se vždy věřit, že jsou pravdivé.

Hodnocení na Atmoskopu se zobrazují také anonymně, ale podle Petra se všechna předem ověřují. Kdo by chtěl ohodnotit svou současnou firmu, tak může, ale musí k tomu použít svůj firemní e-mail. Aby byla jistota, že tam opravdu pracuje.

Kromě toho teď Atmoskop intenzivně hledá nové způsoby, jak hodnocení umožnit i lidem, kteří pracovní e-mail nemají (třeba už ve firmě skončili nebo pracují na pozici, kde e-mail nepotřebují), ale se dalo prokázat, že ve firmě pracují/pracovali.

Kodex férového hodnocení

Pro získání hodnocení od bývalých zaměstnanců pak Atmoskop oslovil třeba lidi, kteří měli vyplněný profil na Jobs.cz a Prace.cz (za všemi třemi službami stojí jedna mateřská firma – LMC).

„Snažíme se, aby hodnocení byla pro lidi co nejvíce užitečná. Proto hodnotitelé musí dodržovat kodex férového hodnocení, například nepsat vulgarity nebo zmiňovat konkrétní jména svých kolegů z firmy. Všem hodnotitelům zajišťujeme naprostou anonymitu,“ říká Petr. Jedině tak se zajistí, že se zaměstnanci upřímně rozepíší.

Pomůžete ostatním lidem i vy?

Určitě někde pracujete, nebo jste pracovali? Vyplnění trvá jen 5 minut a lidé díky vám rychleji zjistí, která firma může být jejich srdcovkou.

Chci přidat své hodnocení

A co když se firmám nelíbí, co o nich lidé napsali? Mohou se k hodnocení vyjádřit a napsat svůj komentář. Atmoskop ale žádného již hodnoceného zaměstnavatele nesmaže.

Jobs.cz

Další články k tématu

Zkuste tohle a budete na pohovoru za hvězdu

Můžete se připravit na jedničku s hvězdičkou, ale stejně to nemusí stačit. Na pracovních pohovorech jde totiž i o „chemii“. To, jak na personalistu a manažera zapůsobíte, můžete ovlivnit třeba takto. 1. Tahák – osvědčený přítel Ve škole nás za taháky hubovali. Jenže už dávno nejsme děti. Donést si na pohovor „tahák“ je naprosto v pořádku. Samozřejmě … číst více

V hlavě personalisty: co rozhodne, že vás vybere

Podle čeho vlastně personalisté a manažeři vybírají toho nejlepšího? Co rozhodne, že nabídku předloží raději vám než člověku, který měl pohovor o hodinu dříve? Prozradíme vám to. 1. Znalosti a dovednosti Jedním z hlavních kritérií jsou samozřejmě znalosti a dovednosti. Jsou profese, kde se bez odpovídající kvalifikace prostě nehnete. Zkušení personalisté vám však potvrdí, že jen … číst více

„Hledá se guru“. Nenechte se odradit přehnanými požadavky

Hledání práce je jediný „večírek“, kde to firma přežene, ale kocovinu má kandidát. Ano, mluvíme o přehnaných požadavcích v inzerátech. Někdy se firmy snaží lidi tak moc nalákat a motivovat k poslání životopisu, že je spíš odradí. Prozradíme vám, proč je dobré pracovní nabídky číst trochu jinýma očima. Inzeráty jsou totiž dost specifická kategorie textů. Hledá … číst více

Jak změnit práci, když máte sebevědomí v přízemí

Vaše práce vás nebaví nebo vám nevyhovuje. Přesto v ní zůstáváte, protože ve vás hlodají pochybnosti. Mám já vlastně co nabídnout? Vzali by mě vůbec někde? V hlavě si vytvoříte mýtus o sobě samých. Mýtus o tom, že nemá smysl se o něco snažit, když na to nemáte… Poznáváte se? V našem seriálu Jak změnit práci … číst více