Přihlásilo se 14 týmů. Skupinka Aleše Zavadského a Michala Červenky (viz foto), kterou kromě nich tvořili ještě grafik a hudební skladatel, nakonec vybojovala páté místo. „S tímto výsledkem jsme spokojeni, příští rok se rádi přihlásíme znovu,“ říká Aleš Zavadský. Ten pracuje jako programátor ve společnosti LMC (provozovatel portálu Jobs.cz). Portál Jobs.cz byl partnerem víkendového hackathonu.
Tým Červenky a Zavadského vymyslel herní aplikaci pro mobilní službu Foursquare. Skrz tuto službu se lidé mohou nechat lokalizovat ve své oblíbené kavárně nebo klubu a dát tak přes mobil snadno vědět přátelům, kde se zrovna nacházejí. Nová aplikace dokáže uživatele služby Foursquare propojit v reálném čase, aby spolu mohli chatovat nebo hrát různé hry.
Proč jste se do hackathonu přihlásili? Co vás na tom nejvíce lákalo?
Aleš: O hackathonu jsme dlouho uvažovali a moc se nám do něj nechtělo. Neměli jsme ani představu o hře, se kterou bychom do toho šli. Jednoho večera jsme ale dostali nápad, o kterém jsme věděli, že pokud se nepřihlásíme, tak nebude čas a prostor ho zkusit zrealizovat. Proto jsme se přihlásili, abychom si zkusili něco, k čemu bychom se normálně nedostali.
Vymysleli jste aplikaci pro službu Foursquare, která lidi zaregistruje na místě, kde zrovna jsou (kavárna, diskotéka) a skrz vaši aplikaci pak mohou s ostatními hrát různé hry. Jak vás tato aplikace napadla a jak přesně funguje? Budete ji uvádět v reálný život?
Michal: Aplikace nás napadla asi měsíc před akcí. Seděli jsme s Alešem v klubu a přemýšleli, zda existuje nějaká aplikace, která lidem umožní se navzájem kontaktovat. Zaměřili jsme se hlavně na Foursquare, kde bylo v danou chvíli checknuto asi 15 lidí, ale nikoho jsme neměli v přátelích a nebylo tedy možné je kontaktovat. Když jsme trochu hledali, zjistili jsme, že žádná aplikace, která by to umožnila, na trhu pro Foursquare není, a tak jsme dostali nápad. Rovnou jsme myšlenku obohatili kromě chatu i o možnost zahrát si s danou osobou nějakou hru. Na hackathonu jsme stihli udělat asi 90 % plánu. Bohužel jsme už nezvládli vše spojit dohromady, takže chat a minihry ve výsledku vidět nebyly. Rádi bychom v práci na aplikaci pokračovali a v brzké době ji vydali.
Jak probíhal samotný průběh soutěže? Kolik jste toho třeba naspali? A co atmosféra v týmu? Neměli jste rozepře?
Michal: S průběhem jsme byli velmi spokojeni. Geewa se o nás velmi dobře starala a vše potřebné jsme měli po ruce, hlavně kafe a energy drinky! Rozepře jsme neměli vůbec. Od začátku jsme měli jasně daný postup. Každý měl tolik práce, že jsme na nějaké změny a dohady o nich neměli vůbec čas. Atmosféra malinko houstla až ke konci, protože už jsme věděli, že nám budou chybět tak dvě hodiny k tomu, abychom vše stihli správně propojit. Nakonec jsme do naší hry nestihli přidat hudbu, kterou za víkend složil náš hudebník. A spánek? Já jsem třeba nespal vůbec, i když minimálně v pátek jsem se o to pokoušel. Ostatní měli standardně tak 5 až 6 hodin spánku za den.
Co pro vás jako programátory znamená účast na soutěži jako je hackathon? Kam vás to posunulo, co nového jste se naučili, získali jste třeba nové kontakty?
Aleš: Účast na hackathonu je především velká výzva vytvořit za extrémně krátkou dobu nějaký smysluplný fungující projekt (hru), což není úplně lehké. Nám se to z velké části povedlo a za to jsme rádi. Dále je to velká příležitost potkat se s lidmi se stejnými zájmy a navázat kontakty. V neposlední řadě to byla velká zábava.
Letos jste skončili na pátém místě. Jak tento úspěch hodnotíte? A přihlásíte se příští rok znovu?
Aleš: S tímto výsledkem jsme naprosto spokojeni. Umístění ale pro nás nebylo tak důležité jako moci se zúčastnit a využít příležitost pro realizaci našeho nápadu. Máme radost, že nápad, který jsme měli, funguje. Příští rok se určitě rádi zúčastníme, atmosféra byla skvělá a akce funguje i velmi dobře jako team building.
Jobs.cz