Přihlásit

Programátoři soutěžili, kdo vymyslí mobilní hru za víkend

14. 2. 2013 · Inspirace

ROZHOVOR Programátoři Aleš Zavadský a Michal Červenka strávili minulý víkend dost adrenalinově. A taky toho moc nenaspali. Přihlásili se totiž do prvního ročníku soutěže Geewa Games Hackathon. Úkolem bylo vymyslet a naprogramovat počítačovou hru za pouhé dva dny.

Přihlásilo se 14 týmů. Skupinka Aleše Zavadského a Michala Červenky (viz foto), kterou kromě nich tvořili ještě grafik a hudební skladatel, nakonec vybojovala páté místo. „S tímto výsledkem jsme spokojeni, příští rok se rádi přihlásíme znovu,“ říká Aleš Zavadský. Ten pracuje jako programátor ve společnosti LMC (provozovatel portálu Jobs.cz). Portál Jobs.cz byl partnerem víkendového hackathonu.

Tým Červenky a Zavadského vymyslel herní aplikaci pro mobilní službu Foursquare. Skrz tuto službu se lidé mohou nechat lokalizovat ve své oblíbené kavárně nebo klubu a dát tak přes mobil snadno vědět přátelům, kde se zrovna nacházejí. Nová aplikace dokáže uživatele služby Foursquare propojit v reálném čase, aby spolu mohli chatovat nebo hrát různé hry.

Proč jste se do hackathonu přihlásili? Co vás na tom nejvíce lákalo?

Aleš: O hackathonu jsme dlouho uvažovali a moc se nám do něj nechtělo. Neměli jsme ani představu o hře, se kterou bychom do toho šli. Jednoho večera jsme ale dostali nápad, o kterém jsme věděli, že pokud se nepřihlásíme, tak nebude čas a prostor ho zkusit zrealizovat. Proto jsme se přihlásili, abychom si zkusili něco, k čemu bychom se normálně nedostali.

Vymysleli jste aplikaci pro službu Foursquare, která lidi zaregistruje na místě, kde zrovna jsou (kavárna, diskotéka) a skrz vaši aplikaci pak mohou s ostatními hrát různé hry. Jak vás tato aplikace napadla a jak přesně funguje? Budete ji uvádět v reálný život?

Michal: Aplikace nás napadla asi měsíc před akcí. Seděli jsme s Alešem v klubu a přemýšleli, zda existuje nějaká aplikace, která lidem umožní se navzájem kontaktovat. Zaměřili jsme se hlavně na Foursquare, kde bylo v danou chvíli checknuto asi 15 lidí, ale nikoho jsme neměli v přátelích a nebylo tedy možné je kontaktovat. Když jsme trochu hledali, zjistili jsme, že žádná aplikace, která by to umožnila, na trhu pro Foursquare není, a tak jsme dostali nápad. Rovnou jsme myšlenku obohatili kromě chatu i o možnost zahrát si s danou osobou nějakou hru. Na hackathonu jsme stihli udělat asi 90 % plánu. Bohužel jsme už nezvládli vše spojit dohromady, takže chat a minihry ve výsledku vidět nebyly. Rádi bychom v práci na aplikaci pokračovali a v brzké době ji vydali.

Jak probíhal samotný průběh soutěže? Kolik jste toho třeba naspali? A co atmosféra v týmu? Neměli jste rozepře?

Michal: S průběhem jsme byli velmi spokojeni. Geewa se o nás velmi dobře starala a vše potřebné jsme měli po ruce, hlavně kafe a energy drinky! Rozepře jsme neměli vůbec. Od začátku jsme měli jasně daný postup. Každý měl tolik práce, že jsme na nějaké změny a dohady o nich neměli vůbec čas. Atmosféra malinko houstla až ke konci, protože  už jsme věděli, že nám budou chybět tak dvě hodiny k tomu, abychom vše stihli správně propojit. Nakonec jsme do naší hry nestihli přidat hudbu, kterou za víkend složil náš hudebník. A spánek? Já jsem třeba nespal vůbec, i když minimálně v pátek jsem se o to pokoušel. Ostatní měli standardně tak 5 až 6 hodin spánku za den.

Co pro vás jako programátory znamená účast na soutěži jako je hackathon? Kam vás to posunulo, co nového jste se naučili, získali jste třeba nové kontakty?

Aleš: Účast na hackathonu je především velká výzva vytvořit za extrémně krátkou dobu nějaký smysluplný fungující projekt (hru), což není úplně lehké. Nám se to z velké části povedlo a za to jsme rádi. Dále je to velká příležitost potkat se s lidmi se stejnými zájmy a navázat kontakty. V neposlední řadě to byla velká zábava.

Letos jste skončili na pátém místě. Jak tento úspěch hodnotíte? A přihlásíte se příští rok znovu?

Aleš: S tímto výsledkem jsme naprosto spokojeni. Umístění ale pro nás nebylo tak důležité jako moci se zúčastnit a využít příležitost pro realizaci našeho nápadu. Máme radost, že nápad, který jsme měli, funguje. Příští rok se určitě rádi zúčastníme, atmosféra byla skvělá a akce funguje i velmi dobře jako team building.

Jobs.cz

Další články k tématu
Podobné články

Inspirujte se: pět nápadů, díky kterým škola nemusí nudit

Představte si, že byste si už od svých sedmi let rozhodovali co, kdy a jak se budete učit. Pokud by se vám nechtělo do školy, domluvili byste se s ostatními a prostě byste výuku vynechali. Ve škole byste se tak kromě znalostí přirozeně učili i samostatnosti, toleranci, umění dohodnout se s ostatními a zdravě si věřit. Co …

Pro studenty: jak získat praxi, kterou firmy ocení?

Jak zaujmout zaměstnavatele, když právě končíte školu a kolonka „pracovní zkušenosti“ ve vašem životopise zeje prázdnotou? Podle výzkumu, který mezi absolventy a firmami pravidelně pořádá kariérní portál Jobs.cz, zaměstnavatele kromě vystudovaného oboru nejvíce zajímá právě praxe v oboru. Co máte ale dělat, když vás na brigádě pustí tak akorát ke kopírce? Jednou z možností je …

Naučte se: jak za minutu říct, kdo jste a co chcete

Představte si, že jste navštívili odbornou konferenci a během pauzy na kávu potřebujete rychle oslovit jednoho z řečníků. Prohodit pár zdvořilostních vět, předat mu vizitku a pozvat jej na akci, kterou vaše firma pořádá za měsíc. Výtahová řeč Nezdá se to, ale může jít o nesnadný úkol. Ve váš neprospěch hraje omezený čas, rušné prostředí a …

Studentské prázdniny: letní školy v blízkém zahraničí

Letní škola je zajímavá příležitost, jak procvičit jazyky a seznámit se s lidmi z celého světa. Podívali jsme se za hranice k našim sousedům a vybrali nejzajímavější kurzy. Tak co, kam o prázdninách vyrazíte? » 3 minuty čtení « ↑ Vyrazte na prázdninovou školu do Mnichova, Vídně nebo Vysokých Tater. » Německo: Letní mezikulturní akademie Univerzita v Karlsruhe se po …