Polovina lidí považuje porady za ztrátu času

Pracovní porada je pro 54 procent českých zaměstnanců synonymem ztráty času. Alespoň to vyplynulo z internetového šetření mezi 843 návštěvníky portálu Jobs.cz. Vztah patnácti procent Čechů k poradám je ještě mnohem horší: nesnášejí je a když se naskytne vhodná příležitost, vyhnou se jim.

Výsledkem jsou jen další porady

“Častou chybou je špatná organizace setkání. Mnohdy není jasné, jaký má schůzka cíl a leckdy není zřejmý ani její smysl,” vysvětluje konzultantka poradenské společnosti Hay Group Pavla Helclová.

Taková jednání se pak zbytečně protahují, opakují se na nich stále stejné myšlenky, ale řešení problémů nikde. “Porady vyvolávají v účastnících přesvědčení, že se na nich stejně nic nevyřeší, z čehož plyne pocit marnosti. Nezřídka bývá umocněn i tím, že když už se přece jen při setkání dospěje k nějakému závěru, vyšumí pak do ztracena a chod firmy nijak neovlivní,” popisuje Pavla Helclová.

“Výsledkem tohoto typu porad bývají obvykle jen další a další porady,” podotýká konzultant společnosti LMC Petr Skondrojanis.

Každý devátý se na poradu těší

Šetření ovšem přineslo i pozitivní zjištění: čtrnáct procent respondentů považuje firemní porady za dobře zvládnuté a dalších devět procent se na ně dokonce těší. Existence těchto lidí dokazuje, že efektivní porady, kterých se zaměstnanci účastní s chutí, nejsou nedostižným ideálem.

“Pomáhá například jasná agenda a včasné stanovení cílů porady, zdůvodnění účasti konkrétních lidí a snaha minimalizovat jejich počet,” radí Petr Skondrojanis. Dále podle něj pomáhá stručnost a plánování porad buď na začátek nebo na konec pracovního dne. “Účastníkům takové načasování totiž tolik nenabourává jejich pracovní plány,” vysvětluje Skondrojanis.

Osm procent porady nezná

Poslední zjištění, které šetření přineslo, je svým způsobem nejpřekvapivější. Osm procent respondentů odpovědělo, že v jejich firmě pracovní porady vůbec neexistují. “Podmínkou pro to jsou týmy sestavené tak, aby se jejich členové mohli nenuceně radit kdykoliv během pracovní doby. Výrazně to přitom usnadňují také současné technologie, například možnost pracovat v rámci dokumentů sdílených přes síť s využitím vzájemných komentářů, či nejrůznější komunikační nástroje pro rychlé sdílení zpráv či videokonference,” uzavírá Skondrojanis.

Zdroj: Jobs.cz

Další články k tématu

Jak vyjít s problémovým šéfem

Typologie šéfů, na které můžete narazit v práci, je skoro nekonečná. Připravili jsme pro vás atlas těch, s nimiž se můžete potkat nejčastěji. Co přesně lze od Narcise, Manipulátora, Soutěživce, Workoholika a Zbabělce čekat? Radí psycholožka Zdeňka Židková. Šéf Narcista Jeho charakteristický znak: nesnese jakoukoliv připomínku ke své práci a bude trestat. Narcističtí šéfové mohou být charismatičtí vizionáři, … číst více

Kritika v práci: jak si problémy vyjasnit bez hádek

Zpětná vazba není jen výsadou manažerů. Umění pochválit nebo naopak kritizovat bez zbytečných hádek se hodí každému. Představte si následující situaci. Šéf dostává od svého podřízeného pravidelně práci pozdě. Myslí si proto, že kolega na úkoly nestačí. Podřízený je ale toho názoru, že mu šéf málokdy vysvětlí, co po něm chce a dává mu na … číst více

Syndrom vyhoření znají v každé čtvrté firmě

9 z 10 firem přiznává, že  v posledních letech zvýšilo nároky na zaměstnance. Tento rostoucí tlak způsobuje, že za poslední dva roky se 26 % podniků setkalo se syndromem vyhoření u některého ze zaměstnanců. Zjistil to nový průzkum Sodexo Benefity. Přesčasy na denním pořádku Nejvíce jsou přetěžováni lidé na vyšších pozicích, kteří jsou hůře zastupitelní. Pouhé … číst více

Záživnější a kratší porady: 3 věci, které k tomu pomohou

Sáhodlouhé porady. Dvě hodiny, možná i víc. V hlavních rolích: powerpoint, nekonečná diskuze a kolegové v polospánku. Přitom stačí pár změn, trochu otočit myšlení a na porady se můžete dokonce… těšit. Víme, jaké tři triky vám k tomu pomohou. » 2 minuty čtení « ↑ Budíček! Porady vůbec nemusí být uspávací. 1. Tužka a velký papír: vizuální … číst více