Výsledkem jsou jen další porady
“Častou chybou je špatná organizace setkání. Mnohdy není jasné, jaký má schůzka cíl a leckdy není zřejmý ani její smysl,” vysvětluje konzultantka poradenské společnosti Hay Group Pavla Helclová.
Taková jednání se pak zbytečně protahují, opakují se na nich stále stejné myšlenky, ale řešení problémů nikde. “Porady vyvolávají v účastnících přesvědčení, že se na nich stejně nic nevyřeší, z čehož plyne pocit marnosti. Nezřídka bývá umocněn i tím, že když už se přece jen při setkání dospěje k nějakému závěru, vyšumí pak do ztracena a chod firmy nijak neovlivní,” popisuje Pavla Helclová.
“Výsledkem tohoto typu porad bývají obvykle jen další a další porady,” podotýká konzultant společnosti LMC Petr Skondrojanis.
Každý devátý se na poradu těší
Šetření ovšem přineslo i pozitivní zjištění: čtrnáct procent respondentů považuje firemní porady za dobře zvládnuté a dalších devět procent se na ně dokonce těší. Existence těchto lidí dokazuje, že efektivní porady, kterých se zaměstnanci účastní s chutí, nejsou nedostižným ideálem.
“Pomáhá například jasná agenda a včasné stanovení cílů porady, zdůvodnění účasti konkrétních lidí a snaha minimalizovat jejich počet,” radí Petr Skondrojanis. Dále podle něj pomáhá stručnost a plánování porad buď na začátek nebo na konec pracovního dne. “Účastníkům takové načasování totiž tolik nenabourává jejich pracovní plány,” vysvětluje Skondrojanis.
Osm procent porady nezná
Poslední zjištění, které šetření přineslo, je svým způsobem nejpřekvapivější. Osm procent respondentů odpovědělo, že v jejich firmě pracovní porady vůbec neexistují. “Podmínkou pro to jsou týmy sestavené tak, aby se jejich členové mohli nenuceně radit kdykoliv během pracovní doby. Výrazně to přitom usnadňují také současné technologie, například možnost pracovat v rámci dokumentů sdílených přes síť s využitím vzájemných komentářů, či nejrůznější komunikační nástroje pro rychlé sdílení zpráv či videokonference,” uzavírá Skondrojanis.
Zdroj: Jobs.cz