Online pohovor se hodně blížil tomu, jak normálně probíhá naživo.

Absolvovat pracovní pohovor přes internet a hned od prvního dne zůstat v novém zaměstnání na home office. To začíná být pro uchazeče standardem. Mezinárodní společnost ADP poskytuje služby v oblasti personalistiky, zpracování mezd a benefitů. Má několik poboček také v Česku, kam právě nabírá čerstvé posily, a novým zaměstnancům nabízí příjemný způsob, jak se adaptovat na dálku. V rozhovoru nám ho přiblížila mzdová specialistka Yevheniia. Pro společnost ADP pracuje v její pražské pobočce.  

Jak dlouho působíte v ADP a jaká je vaše pozice?

V ADP jsem 9 měsíců a pracuji jako mzdový specialista.

Můžete popsat, jak vypadá váš typický pracovní den?

Neustále kontroluji e-mail, protože právě tam přichází všechna upozornění na požadavky klientů. V závislosti na období v měsíci pak řeším úkoly týkající se mezd. Na mě jako začátečníka spadají většinou úkony, které se opakují každý měsíc a které plynule zajišťují mzdy jako celek. Dělám také testy konfigurace našeho softwaru.

Co je na vašem zaměstnání nejsložitější?

Práce na nových úkolech, které ještě tak dobře neznám.

A co je pro vás naopak největší odměnou?

Když pochopíte, v čem byl problém, například ve výpočtu nebo konfiguraci systému. Je to skvělý pocit, když se vám to konečně podaří vyřešit.

Můžete nám říct, jak probíhal váš pohovor a poté nástup do ADP během pandemie?

Bylo to neuvěřitelné, ostatně jako všechno během pandemie. Pracovník HR oddělení mi nejdříve zavolal a řekl mi, že pohovor bude probíhat formou hodinové konverzace ve francouzštině. Zeptal se, jestli to pro mě nebude problém. Já na to, že samozřejmě ne, ale uvnitř jsem měla velkou radost. Francouzštinu totiž zbožňuji a ovládám. Pak mě kontaktovala moje budoucí manažerka. Byla moc milá, oceňuji atmosféru, která při pohovoru panovala. Řekla bych, že online pohovor se hodně blížil tomu, co normálně probíhá naživo. Vedoucí zjišťovala, co vím o mzdách, a zajímala se i o to, jaké mám zkušenosti s prací v týmu.

Co jste nejvíce ocenila na procesu adaptace na dálku?

Že se všechna školení nahrávala, a že když pak na něco zapomenete, třeba před testem, nebo pokud potřebujete danou informaci pro práci, můžete se na tento záznam podívat, případně si ho poslechnout, aniž byste museli dokola pokládat ty samé dotazy.

Jaká školení jste absolvovala, když jste nastoupila?

Měla jsem školení o ADP, kde jsem získala všeobecný přehled o společnosti, také různé reporty, přehled o týmech, úrovně služeb, dále užitečné nástroje pro standardizaci procesů a podobně. A pak jsem absolvovala školení o specifikách oboru, jako jsou francouzské mzdy, DNS, daně, typy informací a tak dále.

Jak to váš tým dělá, že zůstáváte ve spojení, přestože všichni pracují z domova?

V našem týmu jsme po celou dobu ve spojení prostřednictvím společného chatu na Webexu a také máme dvakrát týdně online hovor. Nejvíce jsem v kontaktu se svým buddym a dalšími dvěma členy týmu, protože pracujeme pro stejné klienty. Nikdy jsem s nimi neseděla v kanceláři a každý den toho lituji, protože si jich vážím a věřím, že práce na stejném místě by mi dala nejvíc. Jedna skupina nadšenců také pořádá páteční odpoledne, kde hrajeme online hry nebo soutěžíme v kvízech. Jednou jsme měli akci, kde jsme museli hádat kolegy z fotek, na kterých byli dětmi. A na Vánoce se nám podařilo uspořádat tajného Santu.

Jak vám ADP usnadňuje práci z domova? Dostáváte od společnosti podporu?

Společnost mi dala veškeré vybavení, které k práci potřebuji. Nabídli také router těm, kteří ho doma nemají. Jinak se nám ADP snaží předávat co nejvíce informací o tom, co se ve firmě děje. Nedávno třeba posílali newsletter o nových koníčcích, kterým se zaměstnanci začali věnovat během pandemie, protože lidé tráví více času doma a neztrácejí ho například cestou do práce.

Co vás po nástupu do ADP příjemně překvapilo?

Soudržnost našeho frankofonního týmu! Líbí se mi také práce v mezinárodní společnosti, protože si v těchto podmínkách uvědomíte, jak je náš svět ve skutečnosti malý, a cítíte se jako součást velké rodiny, kde všichni pracují na stejném cíli.

Povězte nám o svém leaderovi a týmu. Jaká je týmová dynamika?

Vedoucí mé skupiny je velmi příjemná, zajímá se o naše problémy a pomáhá nám komunikovat s klienty v obtížných situacích. Jednou za měsíc máme schůzku jeden na jednoho, kde probíráme mé priority pro nejbližší období a obecně to, jak se v práci cítím. V týmu je všechno založené na vzájemné pomoci. Pokud má někdo ze zaměstnanců příliš mnoho úkolů, není problém provést malé přerozdělení, protože se určitě najde někdo, kdo si některé z nich převezme. Hlavní je, že si tým uvědomuje vaše potíže.

Proč byste doporučil ADP jako zaměstnavatele?

Protože máte stále pocit, že jste tu potřební. Od prvního dne vám zodpoví všechny dotazy – tolikrát, kolikrát potřebujete. To je hodně důležité, zvlášť když přijdete do neznámého týmu a začnete se věnovat neznámé oblasti. Líbí se mi, že navzdory globální povaze a mezinárodnímu postavení společnost vaši práci neznehodnocuje, ale naopak ji podporuje morálně i finančně. Já osobně věřím, že objevím ještě spoustu dalších příjemných aspektů ADP, jakmile konečně přestaneme pracovat z domova. Protože jsem ještě ani neviděla všechny zaměstnance! A někdy je docela divné oslovovat někoho „ty“, když jste se dotyčným ještě nikdy nesetkali.

 

Chcete se stát také součástí ADP? Právě hledáme nové mzdové specialisty >>

Jste-li na pokročilé jazykové úrovni ve francouzštině či němčině (a zároveň angličtině), uplatníte se u nás v ADP i bez zkušeností. Náš školící program začíná hned od prvního dne a naučíte se v něm vše, co potřebujete umět. Podívejte se na naše další nabízené pozice.

 

Kdo je ADP?

Společnost ADP je přední světový poskytovatel cloudových řešení pro správu lidského kapitálu. Vytváříme obchodní řešení, která zlepšují pracovní prostředí pro miliony lidí po celém světě, a děláme to v přátelském a podpůrném týmovém prostředí. Našich 58 tisíc zaměstnanců ztělesňuje jedinečnou kulturu s jasným cílem pro všechny. Časopis FORTUNE® nás pravidelně jmenuje jednou z „nejobdivovanějších společností světa“. Víme, že je to zásluhou právě našich lidí, a proto jsme vybudovali pracoviště, kde mohou naši lidé prosperovat jak profesionálně, tak osobně.

Další články k tématu

Sebeklamy, které lidem brání najít si lepší práci

Stejně by mě nevzali. Anebo: jinde nebudu za takovou hvězdu. Lidská psychika dokáže být velmi vynalézavá, pokud jde o to si něco vysvětlit, omluvit, ospravedlnit… Poznáte se v některém z následujících sebeklamů, které vás možná drží ve špatné práci? 1. Stejně by mě nevzali „Dala jsem tomu šanci a dívala se na nabídky práce. Když jsem četla … číst více

Tipy, jak si za pár minut vylepšíte životopis

Věnujte svému CV pár minut a aktualizujte si ty nejdůležitější pasáže. Na zajímavou nabídku pak můžete odpovědět hned. Máme konkrétní tipy, co oprášit, aby životopis zaujal. Dobrá fotka Díky fotce působí životopis sympatičtěji a personalisté si ho lépe zapamatují. Portrét by však měl být aktuální. Až dorazíte na pohovor, mělo by být jasné, že tváří … číst více

CV je reklama, servírovaná vybíravému zákazníkovi

Životopis o vás má vypovědět co nejvíce relevantních informací v co nejkratším čase. Má přimět konkrétního zaměstnavatele, aby vás pozval na pohovor. A protože ty relevantní informace a konkrétní zaměstnavatel budou u každé pozice jiné, i vaše CV musí být pokaždé jiné, psané na míru. Přečtěte si, jak se s psaním životopisu popasovat. Forma je … číst více

Co umíte vy, neumí každý. Prodejte to v CV

Když přijde na to, abyste v životopise popsali své pozitivní vlastnosti, najednou nevíte, co napsat. Napadají vás jen klišé typu „jsem komunikativní, flexibilní a rád pracuji samostatně i v týmu“. Jak tuhle pasáž v CV podat, aby si personalista či manažer dokázali představit, jací jste? A vůbec, jak mluvit o svých pozitivech? Jste unikátní. Ale vážně Abyste … číst více