Antonín Zlínský jezdí do práce na kole už od roku 1981. Aby se dostal do své kanceláře a zpět, šlape každý den 38 kilometrů. „Pro kolo jsem se rozhodl, protože dojíždění do práce bylo velice komplikované. Pokud jsem nechtěl jezdit autem, což jsem nechtěl, cesta mi zabrala spoustu času,“ říká Antonín Zlínský.
Do práce a z práce 3323 kilometrů
Loni i předloni se Antonín Zlínský zúčastnil kampaně Do práce na kole. Ta je určena firmám a zaměstnancům. Během dvou ročníků našlapal celkem 3323 kilometrů. „Přiznám se, že ježdění do práce pro mne není jen způsob přepravy, ale i způsob, jak se udržovat v kondici. Prostě styl života,“ říká Antonín Zlínský.
Přihlásit se mohou alespoň dvoučlenné týmy
Do nového ročníku kampaně Do práce na kole, kterou vyhlašuje sdružení Auto*Mat, se můžete přihlásit do konce dubna. Zapojit se mohou zaměstnanci obchodních, neziskových i státních společností. Stačí, když dají dohromady tým alespoň dvou lidí z jedné firmy, kteří budou od 1. do 31. května pravidelně jezdit do práce na kole. Letošní ročník kampaně podpořilo už 11 českých a moravských měst, například Praha, Brno, Ostrava, Liberec nebo Olomouc.
Soutěžit mohou zaměstnanci i firmy
Šanci soutěžit o věcné ceny (zájezdy, jízdní kola, cyklistické vybavení apod.) mají týmy, které prokáží, že v průběhu května odjezdily alespoň dvě třetiny cest z práce a do práce na kole. Měřit se bude i výkon jednotlivců, kteří na kole mezi prací a domovem překonají v součtu nejvíce kilometrů. Zvláštní ocenění mohou získat firmy, které podporují, aby jejich zaměstnanci jezdili do práce na kole – například staví cyklostojany nebo mají motivační programy.
Úspora za benzin
Do loňského ročníku se zapojilo přes 2,5 tisíce zaměstnanců rozdělených do 829 týmů, kteří dohromady našlapali 533 tisíc kilometrů. To by stačilo na třináctinásobné objetí zeměkoule. Tím, že nechali auto doma, ušetřili firemní cyklisté 2,5 milionu korun za benzín, opotřebení aut a poplatky.
Jobs.cz