SAP Ariba: 300 členů rodiny a 42 národností

Až se vydáte do pražských kanceláří společnosti SAP Ariba, mějte se na pozoru. Hrozí, že se vám tam zalíbí natolik, až se vám nebude chtít domů. „Uvědomujeme si, že práce netvoří celý život a že je potřeba i odpočívat a dělat něco jiného,” říká při popisu kanceláří s grilem, knihovnou a kulečníkem Matej Lenárth, který tu má na starosti nábor nových zaměstnanců.

sap_ariba_clanek

Matej Lenárth ze SAP Ariba: Zaměstnanci s myslí světoběžníků se mohou v rámci SAP Ariba posunout do zahraničí.

Pro mnoho lidí budete asi neznámou firmou. Čím se zabýváte?

Na začátku našeho vzniku, kolem roku 1996, jsme v USA prodávali těžkou techniku důlním zařízením. Dnes si Aribu představte jako Facebook, Amazon, PayPal a Linkedin spojené dohromady. Zvláště firmy, které se pohybují na mezinárodních trzích, díky našemu nákupnímu systému vědí, co a od koho nakupují, mají přehled o svých zásobách a díky velkým nákupům dosáhnou na lepší ceny. V naší nákupní platformě máme 3 miliony firem po celém světě a z firem žebříčku Fortune 100 pokrýváme 90 % firem. Našimi klienty jsou ale i malé rodinné firmy, které dodávají středně velkým firmám. Vytváříme tak slušně velkou komunitu v oboru zajišťování nákupu.

Máte prý moc hezké kanceláře. Jak vypadají?

Spolu s naší mateřskou společností SAP sídlíme v nových kancelářích SAP Metronom. Tento rok naše kanceláře vyhrály soutěž Zasedačka roku. Na každém patře najdete odpočinkovou zónu – s knihovnou, kulečníkem, šipkami nebo fotbalem. V létě naše týmy hojně organizují grilovačky na střešní terase. Teď před létem je hodně plno i ve firemní posilovně, zaměstnanci také rádi zajdou na masáž. Uvědomujeme si, že práce netvoří celý život a že je potřeba i odpočívat a dělat něco jiného.

VIDEO: Nahlédněte do kanceláří SAP Ariba

Jak byste popsali vaši firemní kulturu?

Jsme středně velká firma, která si v rámci větších týmů zachovala rodinnou atmosféru. Lidi spolu tráví hodně času a tráví ho spolu rádi. Chodí spolu hrát fotbal, běhat, teď nedávno zaměstnanci zorganizovali sbírku, při které napekli a pak prodávali sladkosti a výtěžek pak věnovali někomu, kdo zrovna potřeboval pomoct. Od roku 2012 jsme dceřinou společností SAP, i nadále ale fungujeme jako samostatná firma se svou vlastní kulturou.

Jak se projevuje, že jste mezinárodní firma?

V týmu o 300 lidech máme 42 národností z celého světa a také po celém světě působíme. Některé týmy se specializují na region EMEA, někteří kolegové zase i z Prahy působí na globálním trhu. Naše prostředí je velmi multikulturní.

» SAP Ariba nabírá, mrkněte na pozice

Jaké lidi nabíráte?

Ročně nabíráme zhruba 30 až 40 typologicky různých pozic. Kromě toho každoročně povyšujeme nebo umožňujeme pracovní změnu i interně – každý rok se u nás interně posune 10 % zaměstnanců, což je v našem počtu nějakých 45 lidí.

Co by měli mít všichni všichni vaši uchazeči bez rozdílu?

Hledáme otevřené hlavy, které se chtějí učit novým věcem a chtějí růst. Musejí se domluvit anglicky, pokud se domluví i jinou řečí, je to vzhledem k našemu mezinárodnímu prostředí jen plus. Na 90 % našich lidí přichází do styku se zákazníkem, i když spíš než tváří v tvář je to přes naši platformu. Neměli by se proto bát technologií a komunikace se zákazníkem.

Jakými jazyky se u vás musí zaměstnanci domluvit?

Angličtina je u nás na denní bázi. Každý další jazyk je jen výhodou a kdo se domluví i jinak, má výhodu při případném kariérním posunu. Ať už v Česku, kde každý rok obsazujeme 20 % nových pozic, tak v zahraničí, kam se můžou zaměstnanci s myslí světoběžníků v rámci Ariby posunout.

Kam všude do zahraničí se mohou ambiciózní lidé v rámci Ariby posunout?

Někteří naši kolegové odešli z Prahy do Německa a dnes se stěhují do Singapuru. Další kolegové k nám přišli z Rumunska, Austrálie nebo Francie. Kolegové z Polska, kteří u nás pracovali, jsou teď ve Španělsku a pracují pro stejný tým, jen na dálku.

Pokud může někdo pracovat ze Španělska, mohou i vaši pražští zaměstnanci pracovat třeba z domova?

Práce z domova záleží vždy na individuální domluvě. Obecně – po juniorštějších pracovnících chceme, aby pracovali převážně z kanceláře. Čím seniorštější pozice, tím spíše mají možnost pracovat z domova. To ale neplatí u manažerů, kteří podle nás mají trávit hodně času naživo s lidmi v kanceláři a pomáhat jim. Přece jen, ne všechno se dobře řeší po telefonu. Navíc, probrat něco u oběda kolikrát pomůže víc, než si kolem toho dlouho psát nebo volat. Kromě práce na dálku nabízíme i částečné úvazky.

» SAP Ariba nabírá, mrkněte na pozice

(PR článek)

Další články k tématu