Co dělá Key Account Manager a další pojmy

Že Key Account Manager nešéfuje partě zámečníků, to asi tušíte. A co tedy vlastně dělá? Názvy pozic jsou  někdy trochu hlavolam stejně jako „kancelářština”. Pojďte se seznámit s pojmy, se kterými se v práci můžete potkat.

shutterstock_145727039

Co dělá…

  • Key Account Manager

Potřebujete rychlou informaci o nějakém klientovi? Nejlépe, když se zeptáte „kýekaunta“, neboli Key Account Managera. Jeho úkolem je pečovat o klíčové zákazníky. Key Account Manager navazuje a udržuje dlouhodobé vztahy s klienty, vyjednává podmínky spolupráce, plánuje prodej či vyjednává marketingovou podporu.

  • Event Specialist

Firma chce uspořádat večírek pro významné zákazníky? To je úkol pro Event Specialistu. Naplánuje a uspořádá školení, konference, semináře a další akce pro zákazníky, klienty a uživatele. Očekává se, že Event Specialist dokáže akci vymyslet zajímavě a netradičně.

  • HR Business Partner

Je potřeba nabrat nové zaměstnance, naplánovat vzdělávání těch stávajících, upravit systém odměňování? Tím se zabývá HR Business Partner. Tento člověk řídí HR oddělení (oddělení lidských zdrojů) a kromě toho je v úzkém kontaktu s manažery ostatních oddělení, aby měl o všem detailní přehled.

  • Business Development Manager

Jeho úkolem je vyhledávat a rozvíjet nové obchodní příležitosti. Business Development Manager připravuje obchodní plány, jedná s dodavateli, vymýšlí firemní strategie pro vstup na nové trhy nebo na propagaci nových výrobků. Jinými slovy stará se, aby firma neztratila konkurenceschopnost.

» 35 top firem, které stojí o absolventy

Kancelářsko-český slovníček

  • ASAP (As Soon As Possible). Přišel vám e-mail na konci vidíte zkratku ASAP? To není přezdívka odesílatele. Chce po vás, abyste úkol splnili pokud možno hned.
  • Beru sika (Sick day). Sick days jsou už celkem běžný firemní benefit. Pokud na vás „něco leze“, můžete si vzít den dva placeného volna na vyléčení.
  • Bizi (Busy). Jste bizi? Pak nestíháte. Možná vás ale uklidní, že bizi jsou všichni.
  • Brífovat (Brief). Za deset minut jdete na poradu a netušíte, o čem má být řeč? Poproste kolegu, aby vás nabrífoval. Tedy aby stručně shrnul nejdůležitější body.
  • Být/nebýt s něčím v pořádku. Pokud chcete říct, že vám něco vadí, něco se vám to nelíbí, nebo vás to štve, použijete kancelářský novotvar „S tím nejsem v pořádku.” Pokud jste naopak spokojeni nebo chcete někoho pochválit, řeknete: „S tím jsem v pořádku.”
  • Čeknout (Check). Chce se po vás, abyste na něco hodili takzvané rychlé oko, tedy to zkontrolovali.
  • Čelenž (Challenge). V běžném světě tohle slovo znamená výzvu. V korporátním světě, že se máte pokusit dosáhnout nemožného a ještě se u toho usmívat.
  • Dedlajn (Deadline). Nejzazší termín, kdy musíte něco odevzdat. Pokud jste byli bizi a nestihli to, máte vážný problém.
  • Eprůvnout (Approve). Vše, co děláte, vám šéf musí eprůvnout neboli schválit.
  • Fídbek (Feedback). Neboli zpětná vazba. A to nejen na vaši práci, ale třeba i na průběh schůzky s klientem.
  • Forkástovat (Forecast). Používá se v obchodním oddělení. Obchoďáci fórkástují (předpovídají), jak se budou vyvíjet tržby v dalším období.
  • Forvardni mi to (Forward). Aneb Proč říkat jednoduše „přepošli mi to“, když to jde složitě.
  • FYI (For Your Information). Zkratka objevující se v předmětu e-mailu. Znamená: tohle si přečti, mohlo by tě zajímat /mohlo by ti pomoci v tom, co zrovna řešíš.
  • Išůčko (Issue). Problém nebo úkol, který je nutné vyřešit (ale nebojte, dostanete na něj dedlajn).
  • Jůzr (User). Vy pracujete, vymýšlíte, plánujete, aby byl júzr, neboli koncový uživatel, spokojený.
  • Kápéíčko (Key Performance Indicator, klíčový ukazatel výkonnosti). Pro mnoho zaměstnanců noční můra. Kápéíčka jsou cíle, které vám šéf nastaví na měsíc, půl roku či rok. Úspěsnost, s jakou je (ne)splníte, se pak projeví na vašem hodnocení.
  • Katovat kosty (Cutting Costs). Vaše oddělení bude v příštím kvartále katovat kosty? Znamená to, že bude snižovat náklady. Některá kancelářská nářečí používají též výraz „sejvovat many” (Saving Money).
  • Lonč, lončovat (Launch). Pokud představujete novou kolekci, nový výrobek nebo novou službu, znamená to, že jí lončujete (spouštíte, uvádíte, vydáváte). V případě, že daná věc časem potřebuje vylepšit, uděláte co? No přece rylonč.
  • Proaktivní přístup. Objevuje se v pracovních inzerátech jako jeden z požadavků na kandidáta. Kdo je proaktivní? Ten, kdo aktivně vyhledává nové příležitosti, nečeká, až mu šéf zadá práci a podobně.
  • Pušovat targety (Pushing Targets). Tedy snažit se ze všech sil dosáhnout vytyčených cílů, byť se vám zdají jakkoliv nereálné.
  • Rejúznout (Reuse). Rejúznout se dá například prezoška (prezentace). Tedy že na konferenci znovu použijete nějakou starší prezentaci.
  • Stendap (Stand up). Krátká pětiminutová porada, kdy si tým řekne, co se v poslední době udělalo a co je potřeba udělat.
  • Šérovat (Share). Šérovat (sdílet) s ostatními můžete pracovní podklady, ale třeba i odborné zkušenosti.
  • To je/to není sexy. Je jedno, jestli tisknete slevový leták, navrhujete nový web nebo plánujete konferenci. Vše by mělo být lákavé, atraktivní, tedy sexy. A pokud šéf nad výsledkem utrousí: „To mě baví,“ podařilo se vám naplnit jeho představy.

A nyní si probereme celé věty:

  • Jsem bizi. Až tu prezošku budeš mít, forvardni mi jí plís.(Nestíhám. Až tu prezentaci budeš mít, tak mi jí prosím prepošli).
  • V podstatě jsem rejúznul minulý kápéíčka, ale je tam pár úprav. Můžeš to ještě čeknout? (Když jsem ti chtěl nastavit cíle na další období, použil jsem víceméně to, na čem jsme se dohodli už minule Můžeš to rychle zkontrolovat?)
  • Opravdu nejsem v pořádku s tím, jak jsi se vybodnul na včerejší dedlajn.(Naštvalo mě, že jsi nedodržel zadaný termín.)
  • Já za to nemůžu. Forvardnul jsem mu to išůčko, ale pak jsem se dozvěděl, že má sika.(Nemůžu za to, že úkol není splněný. Předal jsem to kolegovi, ale až potom jsem zjistil, že je nemocný).
  • Generál říkal, že budeme katovat kosty. Ale já myslím, že bychom si to měli šérnout s divizí.(Generální ředitel říkal, že budeme osekávat náklady. Ale podle mne by se to nemělo týkat jen nás jako centrály.)

» 35 top firem, které stojí o absolventy

Jobs.cz

Další články k tématu

Velká fotogalerie: Firmy s nejhezčími kancelářemi

CBRE Zasedačka roku je nová soutěž, která upozorňuje na zajímavé a inspirativní prostředí v tuzemských firmách. Porota poslala do užšího výběru 23 společností. Jobs.cz vám je postupně všechny představí – v dnešním článku se s námi podíváte do prvních 11 firem. A která z nich soutěž vyhraje? To se dozvíme v únoru 2015. » 3 minuty čtení « … číst více

Fotogalerie: firmy s netradičními kancelářemi

Minule jsme vás zavedli do 11 firem, které se probojovaly do užšího výběru nové soutěže CBRE Zasedačka roku. Tato soutěž si všímá originálně zařízených kanceláří a zasedaček v tuzemských firmách. Dnes vám ukážeme, jak to vypadá ve zbývajících 12 společnostech, které se dostaly na soutěžní shortlist. A kdo vyhraje? To porota oznámí v únoru. » Tři … číst více

Nejhezčí kanceláře mají Google, IN-SPIRO a Air Bank

Které firmy nabízejí nejhezčí pracovní prostředí? Porota soutěže CBRE Zasedačka roku vybrala Google, IN-SPIRO a Air Bank. Posuďte sami, jestli to porotci trefili. O vítězství ve třech kategoriích (Zasedačka roku, Inovativní kancelářský koncept, Nejatraktivnější pracovní prostředí) se ucházelo 72 firem. » 2 minuty čtení « Zasedačka roku: Google Co řekli porotci: „Společnost Google patří obzvláště mezi … číst více

Nebezpečné osobnosti v práci. Jak poznáte, že sedí vedle vás

Joe Navarro pracoval 25 let jako zvláštní agent u FBI. Na základě svých zkušeností napsal knížku Nebezpečné osobnosti, která teď vyšla i česky. Jobs.cz se zajímal: jak nebezpečné osobnosti poznáme v práci a jak se jim bránit? » 3 minuty čtení « ↑ Joe Navarro: „Nebezpečné osobnosti se nikdy nezmění a nevyléčí je ani žádná zázračná pilulka.” … číst více