Léto je ideální doba vyzkoušet různé zlepšováky. Třeba jak stihnout všechno dřív, aniž tím trpěla kvalita vaší práce. Až zase po prázdninách přibudou úkoly, budete rádi, že už máte tyhle triky v malíku.

1. Nastavte si „hluché bloky“
Vyčleňte si čas, kdy vás nikdo neruší – žádné porady, žádné notifikace. Tyto bloky využijte na soustředěnou, tzv. hlubokou práci. Už dvě hodiny denně udělají zázraky. Tyto bloky si dávejte do sdíleného kalendáře, aby ostatní věděli, proč jim v určitý čas hned neodpovídáte.
2. Nenechte se zbytečně rozptylovat
Pokud chatovací kanály nebo emailovou schránku nutně nepotřebujete k řešení pracovního úkolu, zavřete je a otevírejte, až když něco důležitého doděláte. Email ideálně třikrát denně: ráno, v poledne a před koncem pracovní doby.
3. Omezte porady na minimum
Mnoho porad může být kratších, méně častých, nebo úplně nahrazených sdíleným dokumentem. Proto než zorganizujete nebo přijmete nějaké setkání, položte si otázku: Je opravdu nutné? Ušetřený čas bývá v řádu hodin týdně.
4. Plánujte jen tři klíčové úkoly denně
Mít nekonečný seznam věcí, které je potřeba udělat, znamená, že se v něm ztratíte. Soustřeďte se každý den na tři úkoly, které posunou vaši práci nejdál, a začněte s nimi.
6. Používejte pravidlo dvou minut
Co zabere méně než dvě minuty, udělejte hned. Odložením se z krátkého úkolu stává časová zátěž.
7. Minimalizujte kontextové přepínání
Každé mentální přepnutí mezi úkoly vás stojí čas a energii. Pokuste se seskupit podobné úkoly dohromady a vyřizujte je v blocích. Jestliže se pustíte do řešení jednoho typu problémů, neodbíhejte od nich jinam, dokud je nedoknčíte.
8. Řekněte „ne“
Ne každý úkol je nutné přijmout. Umět odmítnout nebo delegovat práci, která by mě zdržela a o které vím, že by ji zvládl někdo jiný, také přinese drahocenné minuty. Říct „ne“ není často snadné, ale je dobré to umět. Nejlépe s omluvou a s poukazem na úkoly, které máte momentálně v „to do“ listu.
9. Automatizujte, co jde
Používejte šablony e‑mailů, automatické připomínky, nástroje na zpracování dat nebo formuláře a dnes už také šablony vytvořené AI. I malé automatizace ušetří desítky minut týdně.
10. Zakončete pracovní den vědomě
Posledních 10 minut věnujte úklidu stolu, dokončení rozdělaných úkolů a sepsání tří priorit na další den. Přijdete do práce připraveni a s čistou hlavou.
Hledáte pozici, kde byste dobře využili své umění time managmentu? Vybírejte mezi nabídkami na Jobs.cz