Přihlásit

Socialbakers. Práce, kde vaším revírem budou sociální sítě

PR článek

Facebook, Twitter, Instagram. Jestli nechcete svět sociálních sítí opustit ani v práci, zkuste pracovat v Socialbakers, firmě, která dělá sociální marketing pro zákazníky z celého světa. Můžete třeba sosat data z Facebooku, vytvářet aplikace pro klienty nebo jim pomáhat se vyznat ve zdánlivě složité změti dat a čísel. Testerka Alena Juklová a šéf týmu zákaznické podpory Matej Kostúr do Socialbakers nastoupili krátce po škole a v následujícím článku vám poví: co se naučili a co je na práci v téhle cool firmě nejvíc baví?

JAN_1804

↑ Alena a Matej ze Socialbakers.

Oba jste sem nastoupili krátce po škole. Jak byste Socialbakers představili absolventům, kteří teď hledají první práci?

Matej: Je to dost rychle se měnící firma. Marketing na sociálních sítích známe terpve čtyři nebo pět let. Je to odvětví, které se nachází na samém začátku své existence a neustále se v něm děje něco nového. Dokáže se změnit v průběhu měsíců, což se pak odráží i na naší firmě. Co bych řekl, že nás vystihuje? Je tu taková startupová až rodinná atmosféra. Potkáte tu lidi, kteří jsou opravdu zapálení pro práci a je mladý kolektiv.

Alena: Je pravda, že to mládí je tady hodně cítit. Když člověk přijde ze školy, tak má pocit, že lidi jsou tu věkově podobní. Takže to pro něj není žádný šok. Líbí se mi, že je tu ping pong, playstation, fotbálek. Člověk se může odreagovat a nepřipadá si, že je celý den zavřený v práci.

_NWJ2708

Kanceláře Socialbakers jsou  navržené v hodně syrovém industriálním stylu. Jak jste si tu zvykli?

Alena: Když jsem sem poprvé přišla, moje reakce byla: Aha, asi mají nové kanceláře a budou je postupně dodělávat. Pak jsem byla ujištěna, že už to je hotové (směje se). Je pravda, že tomu člověk asi musí přijít na chuť. Ale mně se tu líbí, je tady hodně prostoru.

Matej: Náš tým sedí v přízemí a okna máme na terasu, kde je gril. To je výhoda i nevýhoda současně, protože když v létě větráme, je to od kolegů někdy docela provokace ta vůně, co se sem line (směje se).

Jak dlouho v Socialbakers pracujete a co máte na starosti?

Alena: Jsem tu tři čtvrtě roku a je to moje první práce na plný úvazek po škole. Pracuju v sedmičlenném týmu, který se stará o vývoj produktu Analytics. Každý den testuju práci vývojářů, což pomáhá produkt zlepšovat.

» Podívejte se, koho teď hledají v Socialbakers

Matej: Nastoupil jsem před dvěma lety jako agent zákaznické podpory. Doporučil mě kamarád, který v Socialbakers pracoval. Loni v červnu jsem se stal manažerem a jsem tedy za tým klientské podpory zodpovědný. Pracuje v něm devět lidí, z toho polovina jsou cizinci.

JAN_1807

Povězte něco víc o tom co v práci řešíte.

Alena: Pracujeme ve čtrnáctidenním cyklu, kdy má každý tým stanovený určitý počet user stories. V průběhu těch dvou týdnů se jednotlivé user stories vyvíjejí, testují a dokončují. Co je typická user story? Třeba když pro zákazníka vyvíjíme nový graf na základě dat z Facebooku nebo jiné sociální sítě.

Kolik jedna user story zabere času?

Alena: Záleží, jak je velká. Když ale vezmu nějakou střední, tak na ní vývojář dělá třeba dva dny. Já pak udělám testing, což mi zabere asi dvě hodiny. Potom se to většinou ještě jednou vrací zpátky do vývoje a také ke mě na testing. Hotovou user story pak už schvaluje produt owner.

Mateji, jaké dotazy klientů váš tým třeba řeší?

Matej: Nejvíce dotazů se týká rozdílů v datech. Naše produkty se opírají o práci s daty poskytovanými sociálními sítěmi. Třeba Facebook má ale i své vlastní prostředí, kde klientům částečně poskytuje data, může však používat jiné metriky než používáme my. Naši zákazníci pak mohou vidět určité rozdíly v datech, které chtějí vysvětlit. Kromě toho řešíme, když klientovi třeba nefunguje nějaká naše funkcionalita nebo potřebuje něco jinak nastavit.

JAN_1783

Spolupracují vaše oddělení, vývoj a zákaznická podpora, i spolu? A používáte k tomu nějaké zajímavé technologie?

Matej: Ano, spolupracujeme. Když zákazníkovi nefunguje něco v produktu, posíláme to na tým developerů a testerů, aby zjistili, co se stalo. Pro komunikaci s kolegy používáme dva nástroje. Prvním je Slack, což je aplikace, kde si můžete založit různé chatovací místnosti. Druhým je Target Proces, nástroj, ve kterém se dají vytvářet požadavky. My pak snadno vidíme, v jakém je to stavu, kdo na tom pracuje a kdy to bude hotové.

Je na zákaznickou podporu potřeba mít technické vzdělání?

Matej: Je to bonus, ale ne podmínka. Důležité je, aby člověk byl komunikativní a týmový hráč. Na to, jak fungují funcionality a produkt, ho zaškolíme.

Co jste se za dobu, co v Socialbakers jste, nejvíc naučili?

Alena: Pro mě bylo přínosné to, že se v testingu učím vytvářet automatické testy, což je v podstatě programování. To se chci učit dál a vidím v tom největší pokrok pro mě osobně.

Matej: Mám pod sebou devět lidí, což je poměrně velký tým na to, že jsem měl jen malé předchozí zkušenosti s vedením. To, co umím teď, jsem se naučil z části za pochodu. Největší šok, který člověk po přechodu na manažerskou pozici zažije, je asi pocit zodpovědnosti. Najednou nejste zodpovědní jen za svoji práci, ale za fungování a výsledky celého oddělení. Ze začátku byl problém s tím vědomím klidně usínat, ale člověk se to postupně naučí.

_NWJ2642

Socialbakers: Jak se sem můžete dostat?

  • Výběrko: Pošlete životopis a když si vás pozvou na pohovor, přijdete do kontaktu nejen s HR ale hlavně potkáte lidi přímo z týmu. Velká většina pohovorů je z části prakticky laděná. „Například do týmu zákaznické podpory není technické vzdělání potřeba, ale je důležité, aby to člověku technicky pálilo, aby si dokázal poradit s problémy. Přímo na pohovoru tedy s uchazeči děláme různé úkoly, zkoušíme s nimi konkrétní věci na počítači, aby se mohli projevit,“ říká Lucie Fiurášková, personalistka Socialbakers. Budoucí developeři zase třeba absolvují technické online testy. „Kandidát sedí s naším vývojářem na Skypu a společně procházejí test, připravený pro danou pozici. Vidíme, jak člověk přemýšlí, na co se ptá, jestli má v sobě to, co potřebujeme.“
  • Kdo sem zapadne? Nejdůležitější je schopnost práce v týmu, aby člověk dokázal respektovat ostatní a nehrál si jen sám na sebe. „Šťastný u nás bude člověk flexibilní, kterému nevadí změny. Když zjistíme, že by něco mohlo fungovat lépe, tak procesy prostě upravíme. Hledáme lidi, kterým tohle nebude vadit, kteří mají rádi živost a nové výzvy a rádi přicházejí s novými nápady,“ říká Lucie Fiurášková.
  • Jaké benefity vás čekají? Kurzy angličtiny nebo španělštiny, němčiny, případně češtiny pro cizince, možnost vzít si po dohodě s manažerem home office, nebo si zahrát s kolegy fotbálek, ping-pong, Xbox, protáhnout si tělo na józe nebo si zaposilovat s kettlebellem, za hezhého počasí si užít grilovačky a různých jiných společných akcí, nebo se účastnit pravidelných vzdělávacích seminářů Lunch&Learn.
Podobné články

Buďte chytří a hledejte práci teď. V září bude „nával“

Užiju si prázdniny a práci začnu hledat v září. Touto větou si každoročně podkopává vlastní židli spousta čerstvých absolventů vysokých i středních škol. Na podzim přichází rozčarování: zájemců o volná místa je obrovský přetlak. Buďte chytří a jděte na to opačně – zaměstnání začněte hledat už teď, uprostřed léta. Toto doporučení se netýká jen absolventů. Agent – pomocník …

5 nej kariérních článků, které stojí za přečtení

Jaké kariérní tipy má cenu číst? Inspirujte se tím, co čtou ostatní. Vybrali jsme pro vás články, které vás na Jobs.cz nedávno výrazně zaujaly. Nahlédněte do kanceláří předních českých technologických firem a hned potom zjistěte, čím odsuzujete své CV k vyhození do koše. Když vám firma po měsíci odpoví, nezabijte své šance už první větou, …

V Consultingu běží čas rychleji než v jiných zaměstnáních

Mnoho mladých lidí neví, co si představit pod pojmem kariéra v oblasti Consulting. Portál „Kariéra bez hranic“ na toto téma přinesl rozhovor se Zuzanou Guller, ředitelkou pro lidské zdroje v regionu střední a východní Evropy ve společnosti Accenture. » 4 minuty čtení « ↑ Zuzana Guller z Accenture: „V Consultingu často nevíte, kde budete zítra, pro …

Co mezi řádky vyčtete z pracovních inzerátů

Prvním krokem k tomu, abyste nalezli ty správné nabídky, je si hned na začátku uvědomit, co vlastně hledáte, kam chcete svou kariéru směrovat a co jste pro ni ochotni udělat. Na co se tedy při čtení inzerátů zaměřit, abyste objevili práci přesně pro vás? « 2 minuty čtení » Hezký název pozice není všechno Nenechte se …