Přihlásit

Jak na životopis s AI? Máme pro vás praktický návod s konkrétními tipy a vychytávkami

27. 6. 2025 · Inspirace

Aby životopis zaujal, musí být personalizovaný, konkrétní a přizpůsobený dané pozici. S tím vším dnes pomáhá umělá inteligence. Jak postupovat krok za krokem? Jak formulovat prompty? Jak do procesu zapojit samotný inzerát? Vše si vysvětlíme na konkrétním příkladu fiktivního kandidáta Petra.

AI

Jaké AI nástroje použít?

  • Samotný text: Nejznámější jsou ChatGPT, Gemini a Claude, které fungují jako generativní AI nejen pro tvorbu textu. Pomohou vám s obsahem, úpravami i přizpůsobením výsledku konkrétní pozici.
  • Doladění detailů: Na závěr můžete využít kromě výše zmíněných AI nástrojů i Jobscan.co, který analyzuje, jak dobře váš životopis odpovídá dané pozici. Pomůže vám optimalizovat životopis pro jakoukoliv práci a zvýrazní klíčové zkušenosti a dovednosti, které by měli personalisté vidět.
  • Design životopisu: Životopis by měl zaujmout i vizuálně. Pro vytvoření atraktivně vypadajícího CV i bez designérských schopností jsou tu nástroje jako Canva, Resume.io nebo Zety.

 

Profil fiktivního uchazeče Petra

  • Petrovi je 31 let, vystudoval marketing a posledních 8 let pracoval jako Digital Marketing Manager v digitálních agenturách.
  • Vedl PPC kampaně (Google Ads, Meta), tvořil obsahové strategie, analyzoval data a podílel se na produktových kampaních pro retailové klienty.
  • V posledním roce zvýšil ROI kampaní o 28 % a vedl tým kolegů.
  • Nyní hledá nové uplatnění jako Senior Marketing Specialist ve středně velké firmě, kde bude moci své zkušenosti uplatnit strategicky a s větším dopadem.

 

Popis pozice, na kterou Petr reaguje:

Senior Marketing Specialist (B2C produkty)
Hledáme nového člena marketingového týmu, který své strategické myšlení promění v nápady a vytvoří komunikační strategie pro naše nové produkty. Očekáváme proaktivního člověka s analytickým myšlením a citem pro značku, který rozumí potřebám zákazníka a umí je aplikovat do smysluplné komunikace.

Náplň práce:

  • Navrhovat a realizovat marketingové kampaně
  • Spolupracovat s grafickým týmem a copywritery
  • Analyzovat výkonnost a optimalizovat kampaně
  • Podílet se na budování značky

Požadavky:

  • Min. 3 roky praxe v digitálním marketingu
  • Zkušenosti s kampaněmi a jejich vyhodnocováním
  • Znalost Google Ads, Meta Ads, Google Analytics
  • Zkušenosti s vedením týmu jsou výhodou

 

Nejprve si nastavte styl komunikace

Petr chce, aby jeho CV nepůsobilo jako šablona. Důkladně napsaný prompt mu pomůže udržet autentický styl. Ve vstupu proto zmíní konkrétní údaje, vlastnosti a styl, který má odrážet jeho osobnost:

Prompt: Vytvoř životopis na pozici Senior Marketing Specialist, který působí profesionálně, ale ne roboticky. Chci, aby z něj vyzařovalo, že jsem praktický stratég, který chápe potřeby značky a zákazníka. Nepoužívej fráze typu „motivovaný profesionál“ a vyhni se klišé. Použij konkrétní výrazy a věcný jazyk. Zvýrazni moji schopnost proměnit nápady v kampaně s reálným výsledkem.

[SEM VLOŽTE V BODECH KONKRÉTNÍ FAKTA, KTERÁ CHCETE, ABY V SEKCI ZAZNĚLA]

 

Vytvořte CV přizpůsobené dané pozici

Protože se Petr uchází o pozici Senior Marketing Specialist, je důležité, aby CV odráželo to, co v popisu pozice firma hledá. Je proto ideální být co nejkonkrétnější při zadávání promptu do AI. Doporučujeme proto minimálně v bodech zmínit důležitá klíčová slova z inzerátu, nebo dokonce zkopírovat text inzerátu přímo do promptu. Umělá inteligence ho dokáže analyzovat a na jeho základě postavit vaše CV:

Prompt: “Vytvoř profesionální životopis ve výše zmíněném stylu komunikace pro uchazeče s tímto profilem:

– Jméno: Petr Novák
– Věk: 31 let
– Praxe: 4 roky v digitálním marketingu
– Vzdělání: Univerzita Sv. Cyrila a Metoděje v Trnavě, Fakulta masmediální komunikace
– Zkušenosti: PPC (Google Ads, Meta), obsahový marketing, analytika (Google Analytics, Hotjar), A/B testování, týmové vedení
– Úspěchy: Zvýšení ROI o 28 %, kampaně pro nové produkty v retail sektoru, ocenění zakladatele za přínos pro firmu (meziroční nárůst prodeje produktů)
– Cílová pozice: Senior Marketing Specialist

Text inzerátu:

[SEM VLOŽTE KLÍČOVÁ SLOVA NEBO TEXT Z PRACOVNÍHO INZERÁTU]

Na základě těchto informací a textu z pracovního inzerátu vytvoř strukturované CV. Má obsahovat sekci O mně, Pracovní zkušenosti, Vzdělání a Dovednosti, Summary. V textech použij i důležitá klíčová slova a výrazy z inzerátu. Zmiň, že jsem obdržel ocenění za přínos pro firmu za nadstandardní výkon”.

 

Výstup z promptu:

CV

 

Najděte si na Jobs.cz pozici, která vás zajímá a zkuste si vytvořit životopis na míru s pomocí AI. Pak ho nezapomeňte poslat do firmy.

Další články k tématu
Podobné články

Vyhněte se přihrádce překvalifikovaní

Může to mít celou řadu důvodů, proč žádáte o nižší pozici: potřeba zkusit si trochu jiný obor, vyrovnat se s novou životní situací, dát si pauzu. V tom případě ale hrozí, že se budete zdát personalistům překvalifikovaní. Poradíme, co udělat, aby to nenastalo a působili jste jako vhodný kandidát/ka. Když člověk žádá o místo, na …

Na tom, jakým mluvíte jazykem, při hledání práce záleží

Čtete si inzerát a nejsou vám úplně jasné některé termíny? Nenechte se hned odradit. Možná jste zvyklí na jiné názvosloví. To nemusí být na překážku. Pokud by vás práce lákala a máte k ní odborné i jiné předpoklady, na inzerát odpovězte. Snažte se však jazyku firmy přizpůsobit.   Někdy si člověk přečte inzerát a hned je …

Snadný trik, jak oprášit životopis

„Zabýval/a jsem se manažerským účetnictvím a controllingem“ versus „Zaváděl/a jsem a koordinoval/a manažerské účetnictví a controlling“. Co zní úderněji? Správně sepsané CV, které má zaujmout, je i jazyková ekvilibristika. Jak ji používat ve vlastní prospěch a sfouknout s její pomocí prach z vyčpělého CV? Udržovat životopis v pohotovosti se vyplácí i v případě, že nové místo zrovna nehledáte. …

Co psát a nepsat do CV nebo jak se chovat na pohovoru, když je vám přes 50 let?

5 minut čtení Není fér házet všechny lidi nad 50 let do jednoho pytle. Každý člověk je jedinečný a stejně tak jeho schopnosti a vlastnosti. Na trhu práce se na ně ovšem jako na jednolitou skupinu často pohlíží a je pravda, že padesátníci a starší uchazeči hledají práci obtížněji než lidé z jiných věkových skupin. …