Ledová královna, Robot a další šéfové, kvůli kterým lidé mění práci

S prací jako takovou můžete být spokojeni. Jenže když máte šéfa, se kterým si nerozumíte nebo kterého si lidsky nevážíte, psychicky vás to úplně vysosá. Tohle je pět typů manažerů, kvůli kterým lidé dobrovolně dávají výpověď. Měli jste s nimi také tu čest?

« 2 minuty čtení »

1. Oportunista

Potkáte ho ve firmách, kde má management hodně pater. Nad každým šéfem je vždycky ještě nějaký další, kterému se reportuje. Tento manažer tedy sám od sebe nemůže skoro nic rozhodnout a podle toho se i chová. Šéfy, kteří jsou nad ním, poslouchá jako hodinky, protože s nimi chce být zadobře. Často se vám stane, že na něčem pracujete, nadřízený je s tím spokojený a povzbuzuje vás. Z ničeho nic vám však poví, ať to uložíte k ledu.

  • Co třeba říká: Chápu tě, ale nemůžu za to. To ti nahoře, víš jak.
  • Proč je to s ním těžké: Nikdy se za vás nepostaví a nemůžete mu věřit.

2. Robot

Než ho povýšili, byl to vynikající expert. Vždycky našel to správné řešení a odborně mu to skvěle pálí. Jen s těmi lidmi to nějak neumí… Myslí si, že technické postupy sednou i na vedení týmu. Zakládá si na tom, že emoce do práce nepatří. Pracovat pod ním je malý očistec. S kolegy jste se už několikrát zasnili, jaké by to bylo, kdyby tenhle člověk zůstal špičkovým odborníkem, ale šéfoval vám někdo víc lidský.

  • Co třeba říká: Kápéíčka. Přesčasy. Teď na tebe nemám čas.
  • Proč je to s ním těžké: Nemá pochopení pro běžné životní situace. Když máte nemocné dítě a chcete si vzít dva dny home office, nechápe spojitost.

↑ „Tak tohle ani náhodou!“ Nejčastější věta šéfky, která vystupuje jako Ledová královna.

3. Ledová královna

Tahle žena potřebuje uspět – hlavně kvůli sobě. Žije tím, že svět je nespravedlivý, nerovnoprávný a chlapům se to musí pořádně natřít. V práci strašně tlačí na pilu, je přehnaně autoritativní. Své podřízené nechce rozvíjet, naopak jí vyhovuje, když nikdo moc nevyčnívá. Chová se spíš jako dozorkyně než manažerka.

  • Co třeba říká: Tak tohle ani náhodou!
  • Proč je to s ní těžké: I když se budete snažit sebevíc, nikdy to nebude stačit.

» Z kolegy šéfem. Jak nebýt za namyšlence, který to neustál

4. Nejlepší manažer na světě

Studoval v zahraničí. A tam se všechno dělá jinak, you know? Tady je všechno sto let za opicema. A Češi jsou příšerně lazy. Rád se poslouchá a proto pořád mluví, mluví, mluví. Bohužel nikdy skutečně neposlouchá ani vás, ani ostatní z týmu. Celé dny meetinguje a řeší updaty. Ale dohnat ho, abyste s ním na pět minut něco probrali, je skoro nemožné. Důležitá rozhodnutí nechává na poslední chvíli. Nedokáže improvizovat – o tom v manažerských příručkách nepsali.

  • Co třeba říká: Promiň, ale jsem busy.
  • Proč je to s ním těžké: Pokud jste taky nežili v Americe, ničemu nerozumíte.

5. Beránek

Šéfuje spíš omylem. Ostatně během slabší chvilky vám klidně přizná, že „to vlastně nikdy dělat nechtěl“. Myslí si, že oceníte, jak to má těžké. Chce být s lidmi z týmu na stejné lodi, což je fajn. Bohužel nechápe, že jeho místo je u kormidla. Na tom, co řekne nebo zadá, vlastně nijak netrvá. Prostě kdyby se vám náhodou podařilo něco vytvořit a příliš vás to neobtěžovalo, bude spokojený.

  • Co třeba říká: Já vlastně nevím, rozhodni to ty.
  • Proč je to s ním těžké: Vůbec vás nemotivuje.

» Podívejte se na nové nabídky práce

Jobs.cz

Další články k tématu

Porady: jak změnit nudné sezení kolem stolu v zábavu

Kolik meetingů jste už zažili? A kolik vás jich čeká tento týden? Hodiny strávené mnohdy neplodnými diskuzemi a marnými pokusy o nalezení inovativní myšlenky patří v některých firmách k „oblíbenému“ folklóru. Mnoho lidí proto bere porady jako nutné zlo. Přitom k tomu, aby vás bavily, stačí pár barevných papírků a doslova zvednout zadek ze židle. Stop peckám Jak … číst více

V kanceláři mezi svátky. 5 tipů, jak to lépe uteče

Je po Vánocích a vy sedíte v práci. Jindy lamentujete, že se kvůli ustavičným diskuzím a telefonátům nemůžete soustředit. Dnes byste si šli nejraději sednout vedle vrátného, abyste ve studeném kancelářském prostoru nebyli sami. I tak můžete čas v kanceláři využít smysluplně. 1. Co chcete dělat příští rok? Rok utekl jako voda a vy jste se … číst více

Nejhezčí kanceláře mají Google, IN-SPIRO a Air Bank

Které firmy nabízejí nejhezčí pracovní prostředí? Porota soutěže CBRE Zasedačka roku vybrala Google, IN-SPIRO a Air Bank. Posuďte sami, jestli to porotci trefili. O vítězství ve třech kategoriích (Zasedačka roku, Inovativní kancelářský koncept, Nejatraktivnější pracovní prostředí) se ucházelo 72 firem. » 2 minuty čtení « Zasedačka roku: Google Co řekli porotci: „Společnost Google patří obzvláště mezi … číst více

Pochlubte se hezkými kancly. Fotky sbírá Zasedačka roku

Bílé stoly, šedý koberec a jedna kytka na kilometr čtvereční open spacu. Že byste se v takové kanceláři zbláznili? Hodně firem si už naštěstí uvědomuje, že aby lidé dobře pracovali, potřebují se v kancelářích cítit dobře. » 2 minuty čtení « ↑ Skluzavka na poradu s kolegy (firma Techo). Pochlubte se, jak to u vás vypadá Pracujete ve … číst více