Když kritika, tak konstruktivní

Konstruktivní kritikou se myslí kritika, která přináší hodnotu. Pomáhá zaměstnancům zlepšovat se. Spočívá v jasném sdělení, co je třeba zlepšit a navržení možností jak na to.

Místo pouhého doporučení, že by se měl dotyčný zaměstnanec naučit lépe řídit svůj čas, proto přijďte například s tím, že by si měl každé ráno najít čas na sepsání nejdůležitějších úkolů, což mu umožní lépe se soustředit a dokončovat věci včas.

– Sepište si své komentáře k práci jednotlivých zaměstnanců. Do jednoho sloupce umístěte ty pozitivní a do druhého negativní.

– Z každé negativní poznámky udělejte konstruktivní poznámku. Zamyslete se, co může zaměstnanec udělat, aby se v daném směru zlepšil.

– Přidejte všechny tipy a doporučení, které vás napadají. Buďte co nejspecifičtější. Znáte-li například vhodnou knihu nebo školení, doporučte je.

– Přečtěte si svá hodnocení všech zaměstnanců. Zaznamenali jste vše, co jste mohli, abyste zaměstnance posunuli správným směrem? Jsou vaše poznámky akčním plánem pro každého z nich?

Zdroj: EduCity CZ

Další články k tématu