Jak se stát lepším manažerem

Máte-li jako manažer problémy s dodržováním termínů, potýkáte se s rostoucími cíli, které je stále těžší splnit, a neproduktivními zaměstnanci, pravděpodobně to nebude chyba ostatních, ale vaše. Jak se tedy stát lepším manažerem?

– Naučte se lépe komunikovat se zaměstnanci. Ujistěte se, že vědí, co od nich chcete a co naopak oni potřebují od vás. Měli byste znát formu komunikace, kterou preferují.

– Chcete produktivnější zaměstnance. Budete na ně křičet, nutit je pracovat přesčas nebo jim seberete dosavadní výhody? Nebo se raději pokusíte udělat vše, abyste jim pomohli a sami si ušpinili ruce?

– Produktivitu můžete podpořit i tím, zbavíte-li zaměstnance byrokratických a dalších opatření, která je zpomalují.

– Zdokonalte se v plánování svého času. Musíte jezdit na všechny ty schůzky? Musíte číst každý e-mail okamžitě? Kolik práce můžete skutečně delegovat?

– Pracujte na svých „lidských" dovednostech. Umíte přijímat kritiku? Co si o vás zaměstnanci skutečně myslí? Jak často komunikujete s dalšími odděleními, dodavateli nebo zákazníky, abyste mohli zrychlit a zjednodušit svou práci?

– Zajistěte zaměstnancům školení. Měli by vědět vše potřebné, než začnou na něčem pracovat? Měli by být seznámeni s aktuálními změnami? Vzdělávejte je, aby vám mohli pomoci co nejvíce.

– Buďte otevření radám a názorům zaměstnanců. Jděte mezi ně a seznamte se s překážkami jejich každodenní práce.

– Učte se lépe odhalovat a řešit problémy zaměstnanců. Chodí do práce pozdě proto, že jsou líní, nebo proto, že mají problémy doma? A co další kolegové, kterým se nedaří?

– Snažte se co nejvíce využívat technologií. Hledejte způsoby efektivní komunikace s kolegy v jiných kancelářích nebo dokonce zemích. Jakou další část své produkce můžete zautomatizovat?

– Investujte do manažerského tréninku. Naučíte se novým dovednostem, i když můžete práci manažera vykonávat už dlouhé roky.

Zdroj: EduCity CZ

Další články k tématu