Firemní benefity výrazně ovlivňují výkonnost společnosti (Deník E15)

Úspěch firmy se z velké části odvíjí i od toho, jak se stará o své zaměstnance. Pokud není schopna je pozitivně motivovat, může se stát, že se dobří pracovníci přesunou ke konkurenci. Stále důležitější roli v tomto ohledu hrají firemní benefity.

Nabízejí zaměstnanecké akcie

Dnes již zaměstnanci začínají chápat, že benefity mohou mít větší hodnotu než mzda, která je zatížená daněmi a odvody.
,,Kromě standardních benefitů, jako je kupříkladu příspěvek na stravování, týden dovolené navíc a podobně, mají naši zaměstnanci možnost zapojit se do programu nákupu zaměstnaneckých akcií, a přímo se tak podílet na výsledcích celé společnosti," řekla Simona Caidlerová ze společnosti Coca-Cola HBC Česká republika.

Komerční banka, jakožto součást Société Générale, politiku lidských zdrojů dělí na lokální a globální, z čehož se pak odvíjí i přístup k firemním benefitům, vysvětlila Zuzana Čepelková z externí komunikace KB. ,,Lokální individuální motivace je založena na bonusech a prodejních provizích, lokální kolektivní odměna je zhmotněna v rozsahu a hodnotě benefitů. Globální kolektivní program je pak založen na programu zaměstnaneckých akcií Société Générale."

Na prvním místě je dovolená

Nejatraktivnějšími benefity se dle výzkumu, který na sklonku roku 2007 provedla společnost Sodexho Pass ČR ve spolupráci s TNS AISA, zdají být především dovolené navíc a benefity pro volný čas.

Stravenky, pravděpodobně nejčastější z benefitů, které firmy nabízejí, jsou dle 78 procent českých personalistů nejlepším nástrojem pro udržení spokojenosti zaměstnanců. Velmi atraktivní jsou pro zaměstnance také příspěvky na sport, kuturu, zdraví a vzdělávání.

Velkou oblibu si v poslední době získaly také finanční benefity – 79 procent zaměstnanců považuje penzijní připojištění za velmi zajímavý benefit, u životního pojištění je to celých 83 procent zaměstnanců.

Z toho je zřejmé, že se Česká republika ubírá stejným směrem jako země západní Evropy, kde vedou zaměstnanecké výhody zaměřené na budoucnost, vlastní rozvoj a aktivní odpočinek.

Fantazii se meze nekladou

,,Sílící konkurenční boj a nedostatek kvalitních lidí na trhu práce nutí zaměstnavatele nabízet stále něco navíc, aby si udrželi své klíčové zaměstnance. Personální politika se tak postupně stává předmětem větší investice. Aby se tato investice vyplatila, je potřeba zaměstnancům poskytnout opravdu jen to, co je může skutečně motivovat. Proto je stále častěji využíváno principu cafeterie, nebo alespoň široce akceptovaného poukázkového řešení tak, aby měli zaměstnanci co nejširší možnost výběru a mohli zcela svobodně rozhodnout o tom, čím se pro svou práci budou motivovat. Neustále více firem se také snaží najít nějaký originální benefit, který je na pracovním trhu odliší od konkurence. Příkladem může být například zážitek v podobě skoku padákem nebo luxusního lázeňského pobytu," dodává Daniel Čapek, marketingový ředitel společnosti Sodexho Pass.

Zdroj: Deník E15

Další články k tématu