
Zaměstnanci pracující po většinu týdne na dálku, jsou se svou prací spokojenější než jejich kolegové, kteří tráví většinu týdne v kanceláři. Ukázala to alespoň studie Kathryn Fonnerové a Michaela Roloffa z americké University of Wisconsin-Milwaukee (UWM) publikovaná v listopadovém čísle odborného časopisu Journal of Applied Communication Research.
Zaměstnanci, kteří pracují z domova minimálně 3 dny v týdnu, vítají především menší míru konfliktů mezi svou prací a soukromím, kterou jim pružná práce umožňuje. Odtržení od komunikace na pracovišti, které bývá nejčastěji citovanou nevýhodou práce na dálku, vadilo v tomto výzkumu jen minimu respondentů.
Větší spokojenost zaměstnanců pracujících na dálku je dána také nižším počtem vyrušení a stresujících aspektů spojených s pracovištěm, jako je politikaření, přílišné množství porad či zahlcení informacemi.
Vedle zavedení práce na dálku mohou organizace dle výzkumu UWM posílit spokojenost svých zaměstnanců pomocí následujících strategií:
– omezení počtu porad a hromadných e-mailů,
– zefektivnění komunikace na pracovišti zřízením informačních zdrojů, k nimž lze přistupovat kdykoli,
– vymezení určitých časových úseků a prostor, v jejichž rámci nebudou zaměstnanci rušeni,
– vytváření atmosféry podpory, kdy zaměstnanci mohou přicházet s problémy bez obav,
– podpora zaměstnanců v tom smyslu, aby se po skončení pracovní doby odpojili od pracovních komunikačních zařízení.
Zdroj: HR News