
Umění napsat poděkování za dobře vykonanou práci se z manažerské praxe stále rychleji vytrácí. Osobní korespondenci nahradil e-mail, výměna textových zpráv nebo zmizela úplně. Písemné uznání přitom vyžaduje přemýšlení, úsilí a ze všeho nejvíce zájem. Článek proto připomíná základy psaní děkovných dopisů, které mají své místo i na dnešních pracovištích.
– Poděkování pište sami. Nežádejte o to asistenty ani kolegy.
– Pište rukou. Poděkování napsané na počítači si schovejte pouze pro vysoce formální příležitosti a i v těchto případech nezapomeňte přidat ručně psané P.S.
– Specifikujte účel poděkování. Jasně příjemci popište, co přínosného udělal pro vás, zákazníka nebo firmu.
– Vždy vytvářejte pozitivní vztahy. Poděkování nebude mít potřebnou hodnotu, pokud s dotyčnými nebudete mít dobré vztahy.
– Buďte připraveni napsat poděkování kdykoli. Zajistěte si dostatečnou zásobu děkovných kartiček, které budete mít po ruce.
– Jednejte rychle. Nejlepší uznání je nejen specifické, ale i včasné.
– Pište čitelně. Snažte se psát tak, aby příjemce váš vztah dokázal přečíst.
– Jasně vyjádřete své záměry. Otevřeně představte svůj upřímný úmysl poděkovat.
– Buďte osobní. Oslovte jménem a zopakujte jméno i v textu poděkování.
– Vyjádřete své pocity. Popište pocity, které ve vás uznávaní zaměstnanci vyvolali.
Zdroj: EduCity CZ