Přihlásit

Školení BOZP nemusí být otravná povinnost

PR článek

Nedílnou součástí činnosti každého zaměstnavatele je povinnost (předepsaná zákonem 262/2006 Sb. – Zákoníkem práce) zajišťovat školení bezpečnosti práce. Ohlasy vlastních zaměstnanců na periodicky se opakující školení nebývají vždy pozitivní. Zvláště, pokud jsou školení BOZP chápána jako „nutné zlo“. Jde to ale i jinak…

(Článek je komerční prezentace)

Zkuste to elektronicky

Pro zaměstnance, kteří pracují v administrativě, existuje školení bezpečnosti práce, požární ochrany a školení řidičů referentů v elektronické podobě – tedy online formou v podobě e-learningu. Jak vypadá takové školení a jaké funkce nabízí systémy pro personalisty? Podívejte se na www.bepor.eu

Co zajímá zaměstnance a personalistu?

Elektronické školení tvoří sled výukových – v našem případě interaktivních – stránek, kde je vysvětlována daná problematika. Každá lekce je zakončena několika otázkami, které formou self-testu zprostředkovávají zpětnou vazbu o výuce. Na závěr každého školení je v souladu s požadavky zákona zařazeno přezkoušení  – certifikační test. Po složení tohoto testu je zaměstnanci vystaven doklad o absolvování školení. Tento doklad musí podepsat a předat svému personalistovi k založení.

bozp1

Co zajímá personalistu?

Zákonná školení to je také hlídání termínů, kdy školení zopakovat. Hlídání, zda školení všichni dokončili. Tyto činnosti vykonává personalista a elektronický svět mu k tomu nabízí mnoho pomůcek.

Prezenční listina školení

Potřebujete vykázat, kdo a jaký typ školení udělal? K tomu lze použít Prezenční listinu. Tu můžete pomocí tlačítka Export získat také ve formátu MS Excel, který pak lze naimportovat do vašeho HR systému.

bozp2

Sledování termínů

Tato funkce vám přináší dokonalý přehled o termínech školení – pomocí barevného označení jste okamžitě schopni rozpoznat, komu školení již propadlo, propadne, nebo ho má platné. Jednoduchým zaškrtnutím zařadíte zaměstnance do školení a objednáte mu příslušný certifikační kód – vstup do školení. Tento kód již pošleme zaměstnanci my – vy už se o nic nestaráte.

bozp3

Upomenutí na nedokončené školení

Čas od času budete muset zkontrolovat, zda vaši zaměstnanci dokončili školení. Pokud ne, můžete jim poslat z našeho systému upomínku.

Celý popis funkcí systému z pohledu personalisty si můžete stáhnout ZDE.

Základní výhody online školení BOZP a školení řidičů:

  1. Snadná dostupnost kdykoli a kdekoli.
  2. Volný termín i místo školení. Nemusíte dostat všechny v jeden čas na jedno místo.
  3. Plně uznatelné stejně, jako školení prezenční.
  4. Zaručená kvalita školení pro každého účastníka.
  5. Mnohonásobně levnější. Podívejte se na případovou studii.
  6. Automatické hlídání termínů školení a dokonalý přehled o jeho průběhu.
  7. Aktualizovaný newsletter s informacemi.
  8. Telefonické a online poradenství.
  9. Tisíce spokojených klientů – podívejte se na ohlasy.

Skoro na závěr

Online forma školení je stále oblíbenější. Je plně uznatelná dozorovými orgány a od zaměstnanců je přijímána velmi kladně. V cílové skupině– administrativní profese – je pro nasazení vše připraveno. Zaměstnanci mají dobré znalosti práce s počítačem a počítače mají k dispozici ke každodenní práci. Využít lze nejen systém na Internetu, ale jednotlivá školení lze snadno využívat i uvnitř firem prostřednictvím LMS systémů. Splňují totiž kritéria SCORM či AICC.

Pokud doposud nepoužíváte tento typ školení, je určitě na čase si to alespoň vyzkoušet. Po registraci na našem serveru získáte jak jeden kód pro školení, které si vyberete, zdarma. Získáte také přístup do naší administrativní části, abyste se mohli podrobně seznámit i s dalšími funkcemi.

Níže se ještě můžete seznámit s jednou případovou studiíohlasy těch, kteří už tento typ školení vyzkoušeli.

Budete-li mít nějaké dotazy, můžete nás kdykoli kontaktovat třeba pomocí online chatu na našich stránkách www.bepor.eu

Ing. Jan Plecháč

Tel. 603 233 980

Osoba odborně způsobilá v zajišťování prevencí rizik v BOZP

Osoba odborně způsobila v požární ochraně

Případová studie

Případovou studii před časem vypracoval pracovník jedné společnosti, aby obhájil nasazení elektronického školení řidičů referentů. Pro zajištění ochrany dat uveďme, že šlo o firmu XYZ.

Stávající podoba – prezenční školení

Nyní zajišťujeme školení pro 76 zaměstnanců (řidičů) v celkové hodnotě 12.710 Kč /rok.

Tato částka zahrnuje pouze odměnu pro lektora, který školí zaměstnance v rozsahu 2 hodiny.

Pokud budeme brát v úvahu, že cca 25% (19) řidičů stráví cestou na školení 1,5 hodiny ve vozidle a, pak 2 hodiny na školení a následuje přeprava zpět 1,5 hodiny, dojdeme k celkovému času, který nemohou využít k businessu – 5 hodin ostatních 75% (57) pak jen 2 hodiny.

Při základním platu cca 25.000,- a měsíčně odpracovaných 168 hodinách je cena za hodinu práce ve výši 149,- CZK.

Celkový náklad na školení se tedy zvyšuje o 5*149*19=14.155,- CZK a dále pak 2*149*57=16.986,- CZK což činí celkem 31.141 Kč.

Průměrná ujetá vzdálenost pro potřeby školení je 100 km tam a 100 km zpět, celkem 200 km. Cena ujetého km služebním vozidlem se dá stanovit částkou 5,- CZK /km jízdy. Náklady na dopravu jsou tedy 200*5*19= 19.000,- Kč.

Celkový náklad na školení stávající formou je tedy cca 62.851,- CZK /rok.

Školení formou on-line na internetu

Při 76 zaměstnancích je třeba zakoupit 76 certifikátů v celkové hodnotě 76*90= 6.840,- CZK

Celkový náklad na školení on-line formou je tedy 6.840,- CZK /rok.

Celková úspora nákladů za rok činí … 56.011,- CZK !

Ohlasy personalistů

Dobrý den, pane Plecháči,

poslední dobou mám poměrně dost kladných ohlasů na Váš e-learning školení řidičů.

Nedalo mi to, abych si školení neprošel, a musím uznat, že je to udělané skutečně pěkně.

Díky za spolupráci!

S pozdravem

Ing. Jiří Morávek
HR Specialista  – Centre of Expertise
Ředitelství lidských zdrojů
Iveco Czech Republic, a. s.


Dobrý den,

minulý týden jsem zaměstnancům rozeslala první kódy pro absolvování školení řidičů. Ráda bych Vám sdělila, že první dojmy našich zaměstnanců jsou velmi kladné, zaměstnanci jsou se způsobem školení velmi spokojení. To mohu koneckonců potvrdit, neboť i já jsem si mohla tento způsob školení řidičů vyzkoušet.
Potvrzuji, že i samotná orientace na www je velmi dobrá, vše je jasné a srozumitelné.

Jen tak dál!

Díky a těším se na další spolupráci,

Helena Čacká
Personalistka – pověřená soudním exekutorem
Exekutorský úřad Praha 6


Dobrý den,

k Vašemu „webu”, velmi oceňuji způsob podání výkladu daného tématu, který byl podán „lidsky” a zároveň byla zachována profesionalita. Absolvování školení a složení zkoušky, bylo pro mě velice přínosné.

Děkuji a přeji další spokojené klienty.

S pozdravem,

Štěpánka Astrová
OCZ Vrchlabí, a.s.
safety officer


Vážený pane Plecháči,

ještě jednou děkuji moc za Váš rychlý telefonický kontakt. Taky za trpělivost a příjemnou komunikaci počas mých dotazů.

Tímto Vám chci poděkovat ještě jednou za vysoce profesionálně udělané stránky. Původním povoláním mám pedagogické vzdělání, a tak pokud potřebuji nabrat nové informace, jsou pro mně důležité mnohé faktory. Oceňuji u Vás přehlednost a jednoduchost, srozumitelnost, jasné a pochopitelné informace, a nakolik mám i dioptrie na čtení, i když ne až tak silné, je důležitá pro mně i vizuální forma – text se čte dobře, je jasný a výrazný, barevně dobře a příjemně pro oči laděný.

Příjemný a pohodový den,

S pozdravem,


Ľudmila Hrehová
jednatel
SKALDA spol. s r.o.


Byla jsem spokojena s propracovaností a srozumitelností jak školení, tak i testů. Bylo toto pro mne přínosem. Lepší než poslouchat nezáživné vyprávění školícího pracovníka

Děkuji,

Štěpánka Řežábková
oblastní vedoucí
Česká distribuční a.s.