
Od roku 2014 působí v Praze OZP Akademie, která nabízí pestrou paletu rekvalifikačních kurzů, seberozvojových workshopů, marketingových kurzů či kurzů v oblasti IT a multimédií. Kurzy jsou určené pro širokou veřejnost, začátečníky či pokročilé. Více informací o aktuálních kurzech najdete na našem webu: www.ozpakademie.cz.

Jedním z nabízených akreditovaných kurzů je On line marketing a PR, kde si účastníci osvojí vědomosti z oblasti marketingu a specialit moderní marketingové komunikace pomocí online médií. Kurz je prakticky zaměřený, studenti se naučí, jak vytvořit dobrý web, který vydělává, jak si osedlat firemní sociální sítě, aby přivedly nové zákazníky, vše o e-mail marketingu, tvorbě newsletrů a velmi potřebný právní rámec podnikání na internetu. Důležitou součástí kurzu je i on-line Public relations.
Jednou z absolventek kurzu On line marketing a PR v OZP Akademii je paní Maryna Pokorná, která pracovala mnoho let jako redaktorka v nakladatelství. Ve svém novém zaměstnání potřebovala proniknout do tajů internetové marketingové komunikace, a tak se přihlásila do kurzu on-line marketingu a PR.
Splnil kurz On-line marketing a PR Vaše očekávání?
Patřím ke generaci, která se začala seznamovat se světem počítačů až v poměrně zralém věku, takže dodnes mám s touto technikou trochu problém. Už jsem různá školení absolvovala a mám zkušenost, že někdy jsou získané poznatky dost vzdálené praxi. O to víc jsem byla překvapena, že jsem během tohoto školení principům internetového marketingu porozuměla. Určitě se mám stále co učit, a jak budu v této oblasti úspěšná, ukáže praxe. Ale už vím, jak na to. Přestože kurz obsahoval mnoho technických věcí a technika není mojí silnou stránkou, dobře jsem pochopila, jak mám třeba vytvořit newsletter, měřit efektivitu jednotlivých kampaní, dokonce jsem se naučila ovládat software na direct e-mailing. Seznámila jsem se i s právními aspekty a etikou podnikání na internetu, s autorským zákonem, jak se firma může bránit pomluvám a jak má budovat slušným způsobem zákaznickou síť. Bylo to sice náročné, ale živé a zajímavé a pro moji novou práci užitečné a nezbytné. Navíc v kurzu panovala taková neformální, přátelská atmosféra, lektoři byli trpěliví, takže jsem neměla problém se zeptat, pokud jsem něčemu nerozuměla.
Jaká jsou specifika psaní textů pro internet oproti tištěným médiím?
Základem internetového marketingu jsou dobré webové stránky a ty musejí být přehledné, čitelné, takže podle toho mají vypadat i texty. Aby plnily svůj úkol – zaujmout potenciálního zákazníka – mají být správně strukturované, vizuálně příjemné, srozumitelné, a samozřejmě se nesmí zapomínat na klíčová slova. To všechno jsem si uvědomila a naučila se až v tomto kurzu. Když jsem dříve psala nebo upravovala rukopisy pro tisk, naopak jsem hledala synonyma, aby se slova neopakovala – při psaní textů a PR článků pro web platí trochu jiná pravidla.
Kurz se, pokud vím, věnuje i komerčnímu využití sociálních sítí – co vy a třeba facebook?
Tak v této oblasti mám ještě velké rezervy. Sice jsem se na kurzu dozvěděla, že dnes je facebook důležitým podpůrným nástrojem webových stránek firmy, ale zatím jsem se s ním úplně nesžila. Trochu mě svazuje představa, že co tam dám, žije si už svým vlastním životem a stává se to věcí veřejnou. Zkrátka nepatřím k té facebookové generaci. Ale díky školení jsem pochopila, jak to funguje, a snažím se s tím pracovat.
Za rozhovor děkuje Dominika Šolcová
Na závěr jen dodáme, že profese marketingového specialisty je na trhu práce v dnešní době velmi žádanou, a její výhodou je, že ji lze dokonce vykonávat i z domova. Pro nezaměstnané je zde možnost úhrady kurzu prostřednictvím úřadu práce.
Více informací o dalších kurzech najdete na:
OZP Akademie
Web: www.ozpakademie.cz
Email: info@ozpakademie.cz
Tel: 721 551 650, 605 222 388
(Komerční článek)