
Poslední fáze interview je neméně důležitá než předchozích už tak dost vyčerpávajících mnoho desítek minut. Nepolevujte! Vaše hodnocení bude totiž obsahovat i názor personalisty na vaši motivovanost – míru zájmu o danou pozici.
Nezahoďte šanci slovy „v tuto chvíli mě nenapadá žádná otázka“ či „myslím, že nepotřebuji nic dalšího vědět.“ V každém případě MUSÍTE položit nějakou relevantní otázku! Pokud nechcete nic vědět, zřejmě nemáte o práci zájem.
Vytvořte si dostatečné vědomostní zázemí! Projděte si webové stránky společnosti, přečtěte si výroční zprávu, najděte si na internetu pomocí vyhledávače různé související informace. Dostaňte se do problematiky týkající se samotné profese i odvětví, ve kterém firma působí.
Neptejte se na věci, které jsou běžně dostupné na firemních webových stránkách či v jiné firemní literatuře nebo jsou obecně známy. Nevracejte se k námětům, o kterých byla již řeč. NIKDY se neptejte na plat!
Promyslete si otázky už během přípravy na interview. Vytvořte si “baterii“ otázek a použijte ty, které nejlépe zapadnou do dosavadního průběhu interview.
Vyberte si z následujících námětů:
1.Můžete mi popsat typický den člověka na dané pozici?
2.Jaké jsou hlavní úkoly, které stojí před člověkem, který na danou pozici nastoupí?
3.Jaká jsou očekávání a cíle, kterých by mělo být na dané pozici dosaženo?
4.Jak budu hodnocen/a?
5.Můžete mi popsat firemní kulturu a styl řízení ve společnosti?
6.Jaké jsou hlavní hodnoty společnosti? Existuje zde nějaký Kodex např…?
7.Jaké možnosti dalšího růstu se naskýtají u této pozice?
8.Jak je pozice a dané oddělení začleněno do celkové organizační struktury?
9.Proč jste Vy začal/a pracovat pro tuto firmu? (poněkud osobní dotaz volte pouze, pokud cítíte, že je to vhodné)
10.Jaké jsou další rozvojové plány společnosti?
11.Proč je tato pozice volná?
12.Měl/a bych ještě něco doplnit, je něco, co bych měl/a udělat, abych Vás přesvědčil/a, že jsem správný kandidát? (reference, ukázky prací, doklady…, posilujete dojem motivovaného člověka)
13.Jaký bude další postup výběrového řízení?
Uzavřete interview závěrečným shrnutím. Poté, co vyčerpáte své dotazy použijte například podobně znějící prohlášení: „Z toho, co bylo řečeno a co o společnosti vím, jsem přesvědčen/a, že mohu nabídnout ideální kombinaci kvalifikace a zkušeností a být pro vaši firmu přínosem. Z mých zkušeností vím, že jsem schopen/na rychlé adaptace a jsem si jist/a, že se rychle stanu platným členem týmu.“ Zavěr interview patří dohodě o způsobu vyrozumění a kontrole kontaktních údajů.