Přihlásit

Kdo nedeleguje, není manažer

28. 4. 2010 · Inspirace

Zejména začínající manažeři mají pocit, že všechno umějí (a musejí) dělat sami. Praxe však ukazuje, že naučit se delegovat patří k základním a nejdůležitějším manažerským dovednostem. Manažeři, kteří umějí delegovat, dosahují lepších výsledků než ti zavalení úkoly, které by mohli a měli vykonávat jejich podřízení. Úkolem manažera je plánovat, organizovat, koordinovat, vymezovat priority a také přemýšlet kreativně. Delegované úkoly navíc obohatí podřízené o nové výzvy a zkušenosti. Zaměstnanci, kteří mohou dokázat své schopnosti, pak vylepší manažerovu pověst.

Bez ohledu na zjevné výhody delegování stále existují důvody, proč se mu manažeři vyhýbají. Některé z nich jsou racionální výhrady, jiné mají emocionální nebo psychologický základ. Které to jsou?

– nedostatek důvěry v podřízené,

– nedostatek důvěry v sebe,

– špatně vymezené povinnosti,

– povahová averze vůči riskování,

– strach z vytvoření nepřátel,

– namyšlenost,

– zaměňování aktivity s produktivitou,

– strach z toho, že manažer bude vypadat líně,

– nedostatek modelových rolí,

– strach přenechat teritorium.

Zdroj: HR News