Přihlásit

Kariérní stránky jako klíčový nástroj personalisty

7. 5. 2012 · Inspirace

Polovina internetových uživatelů používá při hledání práce jako hlavní zdroj informací o firmě kariérní stránky, což si zaměstnavatelé stále více uvědomují. Jsou totiž strategickým místem pro oslovení vhodných uchazečů a komunikaci s nimi. S nadsázkou mohou ovlivnit úspěch celé firmy. Statické kariérní weby už jsou dávno pasé, konkurenční výhodu získávají ty sofistikované a interaktivní. 

Polovina lidí on-line používá kariérní stránky

Podle průzkumu agentury Factum Invenio 80 % internetové populace vyhledává pracovní příležitosti prostřednictvím internetu. Z toho téměř polovina (49 %) využívá k hledání zaměstnání kariérní stránky firem. „Stránky jsou prostředek pro oslovení vhodných uchazečů a současně pomáhají navázat a budovat vzájemný vztah mezi uchazečem a firmou,“ vysvětluje Petr Liko, HR Marketing Manager LMC.

Nový kariérní web musí v první řadě zvýšit efektivitu náboru. Čím více zde uchazeč stráví času, tím větší prostor k oslovení a budování značky se firmě otevírá. Proto by kariérní stránka měla být odrazem posledních trendů v personálním marketingu a ušitá na míru personální a byznys strategii firmy. Pro zjištění efektivity kariérních stránek se mimo jiné monitoruje podíl lidí, kteří stránku opustí hned při jejím prvním načtení. „Před započetím optimalizace webu je takových uchazečů 60 až 70 procent, po optimalizaci se poměr snižuje na 30 procent. Vliv na to má i struktura nabízených pozic,“ uvádí Petr Liko.

Investice do optimalizovaných kariérních stránek přináší firmě přidanou hodnotu v podobě oslovení širšího okruhu vhodných kandidátů a minimalizaci administrativní a finanční zátěže spojené s nábory. Dobře postavený web pamatuje i na to, že kandidáti jsou zároveň spotřebiteli a zákazníky, takže má daný prostor velký marketingový potenciál. „Firmy zapomínají, že kariérní stránky jsou také inzertním prostorem, kterému uchazeči věnují velkou pozornost,“ dodává Petr Liko.

Společnost LMC, operátor elektronického trhu práce, vytváří zpracování kariérních sekcí přímo na míru, podle aktuální strategie firmy a také cílení náborových kampaní na konkrétní segment volných kandidátů na trhu práce. Firmy si musí uvědomit sdělení, které chtějí prostřednictvím kariérní sekce vytvořit. Rozmyslet své požadavky, zda-li cílí na absolventy nebo naopak zkušené seniory. Může mít i univerzální požadavek oslovit všechny skupiny trhu práce.

Marie Mourková, HR Business Partner UniCredit Bank, k tvorbě kariérní sekce v jejich společnosti uvedla: „Příprava webových stránek byla pro nás obdobím, kdy jsme se museli důkladně zamyslet a shodnout na tom, jak se chceme prezentovat. K tomu nám dopomohly cenné podněty i kvalita zpracování kariérních stránek ze strany společnosti LMC.“

Například pro Českou spořitelnu byl vytvořen univerzální web, který je cílen na kandidáty z širokého spektra účastníků trhu práce, od zaměstnanců pracujících na bankovních přepážkách, studentů až po klíčové členy středního a top managementu.“Pro Českou spořitelnu jsme vytvořili vylepšení hledání na kariérní stránce díky interaktivnímu vyhledávači, který je propojen s naším náborovým softwarem LMC G2 a v reálném čase aktualizuje výpis aktuálně volných pozic,“ vysvětlil Petr Liko. Uchazeči o práci tak obdrží vždy nejrelevantnější data o tom, o jakou práci mohou v daný moment usilovat.

Co by měly kariérní stránky obsahovat:

  • aktuální nabídku volných pozic
  • informace, jak probíhá výběr zaměstnanců a následná adaptace
  • jak firma pečuje o zaměstnance – jejich vzdělávání, kariérní rozvoj a benefity
  • představení firemní kultury a aktuality ze života firmy
  • novinky o dění ve firmě, např.o vzdělávacích programech, CSR aktivitách, oceněních firmy

Trendy dnešních kariérních sekcí:

  • tvoří se samostatné stránky nebo rovnou kariérní portály
  • důraz je kladen na vizualizace, moderním doplňkem jsou videa
  • upouští se od složitých a dlouhých textů
  • více zaujmou dynamické prezentace (animace, testy, hry)
  • dobří zaměstnavatelé komunikují maily v designu firmy
  • nezbytností je personalizovaná komunikace s uchazečem
  • začínají se prosazovat moderní prvky otevřené komunikace jako například blogy
  • zvýšení počtu návštěvníků optimalizací stránek pro internetové vyhledávače (tzv. SEO)

Ukázky moderního provedení kariérních sekcí:

Česká spořitelna: csas.jobs.cz

ADP: adp.jobs.cz

GTS Group: gtsbrno.jobs.cz

LMC: lmc.jobs.cz

RWE: startkariery.jobs.cz

e4t: e4t.jobs.cz