
Když si chce firma udržet talentované zaměstnance, většinou myslí na jejich plat, možnost rozvoje kariéry, uznání, nové výzvy, kvalitu vůdcovství atd. Nejlepší zaměstnanci se však jako kdokoli jiný potýkají s každodenním rozhodováním svých nadřízených. Článek proto upozorňuje na „malé" problémy s nadřízenými, kterých si nejlepší zaměstnanci všímají velmi rychle a cítí, jak jim znesnadňují práci. Od toho je pak již jen krůček k odchodu.
– Přehazování úkolů. Nikdo nemá rád manažery, kteří přidělují úkoly jen proto, aby si je v rozhodující fázi vzali opět za své. Nejvýkonnější zaměstnanci chtějí odpovědnost.
– Ignorování obtížných otázek. Známkou dobrého manažera je mimo jiné to, dokáže-li obtížné věci řešit okamžitě. Nejlepší zaměstnanci jsou zvláště citliví na nezájem a neochotu svých nadřízených.
– Kladení důrazu na data při rozhodování. Analýza numerických dat je důležitou součástí manažerské práce, manažeři by však neměli spoléhat pouze na data nebo se vymlouvat na jejich nedostatek. Zvláště citliví jsou na to právě nejlepší zaměstnanci, kteří se sami umějí rychle rozhodovat.
– Nepřijímání vůdcovských dovedností podřízených. Dobrý manažer by měl být potěšen vůdcovským potenciálem svých lidí a dále jej rozvíjet.
Zdroj: EduCity CZ