

I began working for Maersk Oil, part of the Danish conglomerate AP MØller, in August 2010, where a worldwide transformation of the company involving 6,000 staff had been under way for a year.
This was to turn the company into a truly global oil and gas company by creating value throughout the entire upstream E&P (exploration and production) value chain and growing entitlement production [production from this field] by 50 per cent to 400,000 barrels per day by 2020.
Soon after joining Maersk Oil, I was given the role of executive lead on the project, which required a new business infrastructure based on global processes and systems, ensuring that development projects would be executed with consistency and quality.
We also changed the company culture by introducing new empowered, safe and collaborative ways of working.
The project was driven and owned by the Maersk Oil CEO and executive team. It was one of the company’s main KPIs so progress would impact people’s bonuses.
We dedicated resources in the organisation to drive and support the implementation of the transformation solutions.
For example, we had a transformation office that coordinated activities across functions and geographies, and we had change agents in the organisation who helped to maintain momentum.
We also communicated to the organisation through road shows, videos, newsletters and intranet stories.
Today, Maersk Oil is well on its way in its change journey. The amount of time lost through safety incidents has decreased by 78 per cent in the past year and new ways of working on performance management and business planning have been implemented, streamlining global processes and enabling transparency, consistency and value creation.
The transformation office has been closed down as the project enters the implementation stage in 2012/14.
The CIMA qualification was hugely helpful because of the breadth of its technical and commercial elements. It has meant that I have always considered myself to be part of a multi-dimensional team, rather than just an accountant.
POSTED BY CIMA ON MON, 10/12/2012 – 10:03
Kenny Murdoch, ACMA, CGMA, CFO of Maersk Oil, Copenhagen, Denmark
V srpnu roku 2010 jsem začal pracovat pro Maersk Oil, součást dánské skupiny AP MØlle. V té době společnost o 6.000 zaměstnancích už rok procházela transformací.
Cílem této transformace bylo vytvořit skutečně globální ropnou společnost, která pokrývá všechny procesy kolem průzkumu a která do roku 2020 zvýší produkci o 50%, na 400.000 barelů denně.
Krátce po mém nástupu do Maersk Oil jsem získal funkci vedoucího celého projektu. K tomu bylo potřeba dát firmě novou infrastrukturu založenou na globálních procesech a systémech, které zajistí, že rozvojové projekty budou dodány v konzistentní kvalitě.
Změnili jsme také firemní kulturu tak, aby práce probíhala s větší individuální zodpovědností, bezpečněji a v týmovém duchu.
Projekt byl iniciován a veden CEO Maersk Oil a dalšími členy top managementu. Úspěch projektu byl jedním z hlavních KPI společnosti a měl přímý vliv na bonusy.
Alokovali jsme zdroje, které měly podporovat implementaci řešení. Měli jsme například transformační kancelář, která koordinovala aktivity napříč funkcemi a zeměmi, a „průkopníky změn“ (change agents), kteří pomáhali věci posunovat dopředu.
K tomu všemu jsme také komunikovali se zaměstnanci prostřednictvím road shows, videí, novin a příběhů na intranetu.
Dnes ušel Maersk Oil pořádný kus cesty za změnou. Ztráty času způsobené bezpečnostními incidenty klesly za poslední rok o 78 %, implementovali jsme nové techniky řízení výkonu a plánování a zefektivnili globální procesy, které jsou transparentní, konzistentní a tvoří přidanou hodnotu.
Transformační kancelář byla zrušena a projekt mohl vstoupit do implementační fáze.
Kvalifikace CIMA mi byla díky šíři technických i businessových témat velmi užitečná. Znamená to, že jsem se vždy považoval za součást multi-dimenzionálního týmu, spíše než jen za účetního.
Kenny Murdoch, ACMA, CGMA, CFO of Maersk Oil, Kodaň, Dánsko
Publikováno CIMA 12.10.2012, překlad BPP Česká republika, s.r.o.

Having worked in sales for a number of years I moved into a role between finance and sales at computer hardware provider Compaq (acquired by Hewlett-Packard (HP) in 2002), which gave me a real interest in how the finance function works.
I then home-studied for my qualification while based in the UK and settled into a series of roles in finance – my last pure finance role was looking at the balance sheet and forecasting for the EMEA region.
I then began a business practice finance role, which coincided with a move back to South Africa in 2010. It was at a time when HP was going through a huge amount of change. In this role I started to look more closely at the approach of the sales force to achieve better returns at a lower cost.
A small core management team put together the structure for the plan, which set out to not only empower the sales team, but also encourage it to compile high-quality information from clients.
Part of the work involved making sure sales professionals understood that this information would be used not only to improve overall intelligence on the market, but to give them the means to close more and better deals.
It gave sales teams the chance to construct their own P&Ls and showed them how and where they needed to improve their efforts.
As a result, salespeople began asking me if I could attend customer meetings for a number of reasons. For example, I could talk to the finance director of the client if they were present, or help with contract negotiations.
My role has changed to become increasingly more customer-facing as a result of my ability to translate detailed financial information into effective sales material and demonstrate and articulate the benefits of doing business with HP in a way that makes sense to other senior finance leaders.
The impact of this has been a dramatic fall in bad debts and a drastic increase in returns on large deals in hardware infrastructure and professional services.
My CIMA qualification has helped me all the way in this process. It has given me the confidence to make key decisions and better understand the broad range of financial implications that each decision brings.
This understanding also means I can clearly explain the reason behind decisions to finance and non-finance people alike.
POSTED BY CIMA ON TUE, 16/04/2013 – 14:03
Ian Smulders, ACMA, CGMA, HP, Enterprise business finance manager, Durban, South Africa
Po několikaletém působení v oblasti prodeje jsem přestoupil na funkci finančně-prodejní v hardwarové společnosti Compaq (koupená společností HP v roce 2002), která ve mně probudila opravdový zájem o to, jak finance fungují.
Během svého pobytu v UK jsem se vypořádával s řadou finančních rolí a studoval jsem profesní kvalifikaci. Má poslední čistě finanční role byla analýza rozvahy a prognóza pro oblast EMAEA (Evropy, Středního Východu a Afriky).
Následně jsem začal finanční roli uplatňovat v obchodní praxi, což v roce 2010 vyústilo v návrat do Jižní Afriky. Bylo to v době, kdy HP procházela obrovskými změnami. V této roli jsem se začal dívat mnohem podrobněji na práci prodejců z důvodu dosažení lepších výnosů při nižších nákladech. Malý manažerský tým sestavil strukturu plánu, který měl nejen posílit prodejní tým, ale také ho podpořit ve shromažďování vysoce důležitých informací od klientů.
Část úkolu zahrnovala ujištění se, že experti v oblasti prodeje pochopili, že tyto informace mohou využít nejen k zlepšení celkových znalostí trhu, ale i k uzavření více a lepších obchodů.
To dalo prodejnímu týmu šanci vytvořit si svůj vlastní výkaz zisku a ztrát a ukázat, jak a kde je potřeba zvýšit své úsilí.
Následkem toho mě začali obchodníci z mnoha důvodů žádat o účast na jednáních se zákazníky, kde jsem mohl například hovořit s finančním ředitelem klienta nebo pomoct při vyjednávání smlouvy.
Má role se začala stále více orientovat na zákazníka díky mé schopnosti přeměnit detailní finanční informace v efektivní prodejní podklady a komunikovat výhody spolupráce s HP způsobem, který dává smysl i ostatním finančním manažerům.
V důsledku toho dramaticky klesaly špatné úvěry a významně se zvýšily výnosy z velkých zakázek v oblasti hardware a servisu.
Moje CIMA kvalifikace mi pomohla ve všech směrech tohoto procesu. Dodala mi jistotu dělat klíčová rozhodnutí a lépe porozumět široké škále finančních dopadů, které sebou každé rozhodnutí přináší.
Toto porozumění také znamená, že mohu lépe vysvětlit důvody, které stojí za rozhodnutím finančně i nefinančně orientovaných lidí.
Ian Smulders, ACMA, CGMA, HP, Enterprise business finance manager, Durban, South Africa
Publikováno CIMA 16. 4. 2013, překlad BPP Česká republika, s.r.o.
“I worked for Transport for London until 2005. As soon as I heard that London’s Olympic bid was successful, I knew I wanted to be involved.
“I was one of the first people permanently recruited to the Olympic Delivery Authority (ODA) – my employee number is five. The ODA is responsible for building the Olympic venues and transport infrastructure supporting the games.
I am the principal finance and commercial manager for transport. The total Olympic budget is £9.3bn. Transport accounts for £900m of this. Approximately half of the transport budget is being spent on capital infrastructure improvements – extending the Docklands Light Railway, for example. The other half is focused on running the transport operation during the games.
Our capital infrastructure work is nearing completion. We’re now heavily involved in the operational planning for games time. This involves day-by-day, 15 minute by 15 minute pedestrian and road traffic modelling. Data from initial ticket registrations is already being fed into these models. On the seventh day of the games we expect the transport system to handle approximately 800,000 additional people.
“My CIMA qualification has been extremely helpful. It’s a broad qualification that enables me to deal with directors and senior managers on a level footing and manage all aspects of the finance process. I wouldn’t have been able to do this job without the knowledge CIMA gave me.”
POSTED BY CIMA ON TUE, 15/02/2011 – 09:39
Jeremy Chapman ACMA
Olympic Delivery Authority
London
Pracoval jsem pro londýnskou dopravu do roku 2005. Jakmile jsem se dozvěděl, že jsme uspěli ve výběrovém řízení pro londýnské Olympijské hry, věděl jsem, že se chci podílet.
Byl jsem jedním z prvních lidí přijatých do pracovního poměru s Olympic Delivery Authority (ODA) – mé zaměstnanecké číslo je pět. ODA je zodpovědná za vybudování olympijských prostor a dopravní infrastruktury nezbytné pro konání her.
Jsem hlavní finanční a obchodní manažer pro dopravu. Celkový olympijský rozpočet činí 9,3 miliardy liber, z toho 900 miliónů liber je určeno pro dopravu. Přibližně polovina rozpočtu pro dopravu je investována do zlepšení infrastruktury města – například rozšíření Docklands Light Railway. Druhá polovina slouží k financování fungování dopravy během her.
Naše práce na infrastruktuře města se chýlí ke konci. Momentálně jsme významně zapojeni do operativního plánování na dobu konání her. To zahrnuje každodenní modelování 15 minutových period pěší a silniční dopravy. Do modelu byla již zadána data z úvodních registrací lístků. Předpokládáme, že sedmý den her projde dopravním systémem přibližně o 800.000 více lidí.
Má CIMA kvalifikace byla extrémně užitečná. Je to rozsáhlá kvalifikace, která mi umožnila jednat s řediteli a Senior manažery na očekávané úrovni a zvládnout všechny aspekty finančního procesu. Bez znalostí, které mi CIMA dala, bych nebyl schopný tuto práci dělat.
Jeremy Chapman ACMA, Olympic Delivery Authority, London
Publikováno CIMA 15. 2. 2011, přeloženo BPP Česká republika, s.r.o.
(Komerční článek)