Pracovní nabídka
Jsme si vědomi, že vedení pracovního týmu, který zajišťuje výkon sociální práce na obci je jednou z nejnáročnějších pracovních pozic v celém úřadu. Jsme si vědomi, že práce je příliš významnou součástí života na to, aby v ní člověk nebyl spokojený. Proto rádi pečujeme o pracovníky našeho odboru trochu navíc a vytváříme si vlastní firemní kulturu. Máme i naše benefity: přátelsky otevřené prostředí, ve kterém se zaměstnanci nebojí projevit vlastní myšlenky a iniciativu, naopak jsou vítané. V adaptačním procesu nám nejde pouze o to, aby bylo dosaženo požadovaných pracovních výkonů a stanovených cílů, ale především o příjemné propojení se stávajícím pracovním kolektivem. Od vedoucího oddělení očekáváme silné organizační a komunikační dovednosti, schopnost motivovat a vést tým, schopnost řešit problémy a rozhodovat se. Důležité jsou i jeho odborné znalosti a zkušenosti v dané oblasti. Dbáme ale i na další profesní rozvoj, který vnímáme jako investici pro osobu vedoucího i jeho tým.
Co Vás čeká?
- Vedení oddělení sociální prevence, naplňování standardů sociálně právní ochrany dětí, podíl na tvorbě Dlouhodobého záměru odboru sociálních věcí a zdravotnictví a jeho naplňování;
- tvorba koncepce a strategie výkonu sociální práce vedoucí k řešení nepříznivé sociální situace rodin, jednotlivců nebo skupin, které jsou dotčeny drogovou závislostí;
- tvorba koncepce a strategie preventivní činnosti vykonávané orgánem sociálně právní ochrany dětí v rozsahu zákona o sociálně právní ochraně dětí;
- tvorba koncepce a strategie osvětové činnosti orgánu sociálně právní ochrany dětí ve spolupráci s vedoucími ostatních oddělení zajišťujícími výkon sociálně právní ochrany dětí, praktické naplňování a začlenění do komunitního plánu ORP;
- terénní práce v rodinách;
- sociálně právní a výchovné poradenství dětem i rodičům a působení vedoucí k obnovení narušených funkcí rodiny;
- zprostředkování pomoci odborných zařízení;
- provádění výchovných opatření u obtížně vychovatelných dětí a sledování jejich účinnosti;
- podávání návrhů soudu;
- sledování výkonu ústavní a ochranné výchovy;
- účast na jednáních soudů, na Policii ČR, přestupkových řízeních a výchovných komisích ZŠ a jiných orgánů v souvislosti s výkonem dané agendy;
- vedení, řízení menšího kolektivu – kurátorů pro děti a mládež.
Co nabízíme?
- platové ohodnocení v 11. platové třídě dle NV č. 263/2018 Sb. ve znění pozdějších předpisů, zvláštní příplatek, finanční ohodnocení po úplném zapracování zohledňující osobní přínos a příplatek za vedení oddělení;
- zaměstnanecké benefity v hodnotě až 50.000 ročně, např.: flexibilní začátek / konec pracovní doby, dovolená 5 týdnů, 5 dnů zdravotního volna, stravné ve výši 150 Kč za odpracovaný den (zaměstnanec nic nedoplácí), příspěvek na vzdělávání a volnočasové aktivity, možnost dalšího rozvoje a vzdělávání aj.;
- místo výkonu práce Praha 2, Václavská;
- pracovní poměr na dobu neurčitou, termín nástupu dle dohody;
- příjemné samostatné prostory pro profesionální práci v centru Prahy, využitelnost služebních vozidel (i s řidičem);
- zaškolení zkušeným mentorem, ucelený systém dalšího vzdělávání, profesního i osobnostního rozvoje, možné vzdělávání i ve spolupráci s Univerzitou Karlovou, možnost volby individuální nebo skupinové supervize;
- práci v profesionálním týmu a prostor pro seberealizaci, možnost přispět svými nápady do připravovaných projektů, zlepšovat zaběhlé postupy, využít své schopnosti a hledat nová řešení;
- zázemí otevřeného, moderně řízeného úřadu s principy efektivního a transparentního výkonu veřejné služby, vstřícně vůči klientům.
Co požadujeme?
- Vysokoškolské vzdělání v magisterském nebo doktorském studijním programu zaměřeném na sociální práci, sociální politiku, sociální a humanitární práci, sociální práci, sociálně právní činnost, charitní a sociální činnost dle § 110 odst. 4 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů;
- praxe v sociální oblasti minimálně 5 let;
- prokazatelná znalost problematiky sociální prevence;
- počítačová gramotnost na uživatelské úrovni;
- zvláštní odborná způsobilost při sociálně – právní ochraně dětí – výhodou;
- teoretická i praktická znalost správního řádu;
- řidičský průkaz skupiny B – výhodou, nikoli podmínkou;
- splnění zákonných požadavků pro vznik pracovního poměru úředníka (fyzická osoba starší 18 let, občan ČR nebo cizinec s trvalým pobytem v ČR ovládající český jazyk, způsobilost k právním úkonům a bezúhonnost).
Osobnostní předpoklady:
- pracovitost, schopnost zvládnout problém a dotáhnout ho do konce, umět se vcítit do problému, ale nepodlehnout, umět rozhodnout, rád pracovat v týmu, mít tzv. životní optimismus, mít své zájmy jako prevenci syndromu vyhoření, být komunikativní, mít respekt k sobě i druhým.
Přihlášku s požadovanými doklady, motivačním dopisem a koncepcí vedení oddělení sociální prevence (dokumentem, ve kterém rozpracujete vaše cíle, strategie, konkrétní kroky a očekávané výsledky) je nutno doručit nejpozději dne 29. 12. 2025 a to buď přes datovou schránku, mailem na adresu personalnizavinacmestocernosice.cz nebo v uzavřené obálce na podatelnu města.
Na obálku nebo do předmětu datové zprávy, mailu prosím uveďte:
NEOTEVÍRAT – Výběrové řízení – OSVZ - Vedoucí oddělení sociální prevence
Přihláška zájemce musí obsahovat tyto náležitosti:
a) jméno, příjmení a titul zájemce;
b) datum a místo narození zájemce;
c) státní příslušnost zájemce;
d) adresu trvalého pobytu zájemce;
e) druh a číslo dokladu prokazujícího totožnost a státní občanství (např. občanský průkaz);
f) souhlas se zpracováním osobních údajů;
g) datum a podpis zájemce.
K přihlášce prosím připojte tyto doklady:
a) profesní životopis;
b) kopii dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání;
c) čestné prohlášení o bezúhonnosti.