Přihlásit

5 mýtů o práci pojišťovacích poradců

PR článek

O práci zástupců pojišťoven koluje spousta zaručených „pravd“. Zeptali jsme se Petra Pavlíka a Libora Rolníka, kteří pracují pro jednu z největších pojišťoven na českém trhu – Allianz. Co je skutečnost a co jen povídačky?

1. Tato práce je založená na manipulování s lidmi

S manipulací a zamlčováním důležitých věcí byste daleko nedošli. Klienti se nenechají opít rohlíkem. Nespokojený zákazník má navíc dost možností, jak si na nepoctivého poradce stěžovat. A se špatnou „vizitkou“ v oboru nikdo dlouho nevydrží.

Jak to vidí lidé z praxe?

Libor Rolník, Allianz: „Samozřejmě, že jsem se v praxi s podobnými praktikami některých ‚kolegů‘ setkal. Mohu ale říci, že většina z nich už v oboru nepracuje. Prodej pojištění je obchod jako každý jiný. Svou pověst si můžete zkazit velmi rychle, zejména v menších městech.“

Petr Pavlík, Allianz: „Dobrý poradce klientovi řekne vše na rovinu, vyloží takzvaně karty na stůl. Klienti jsou dnes navíc vzdělanější, nenechají si jen tak něco líbit.“

shutterstock_90258277

2. Nabízet pojištění? Budou mě jen odmítat

Občasné „ne“ k práci pojišťovacího poradce patří. Ale že byste se den co den brodili jen odmítnutími? To určitě ne. Copak nikdo nepotřebuje pojistit domácnost, auto, zdraví svých dětí? Je to přece běžná služba, kterou lidé k životu potřebují. Velmi záleží na tom, jak se k lidem chováte, jaký vzbuzujete dojem a jestli umíte službu srozumitelně vysvětlit.

Jak to vidí lidé z praxe?

Petr Pavlík: „Zrovna my v Allianz máme výhodu silné značky, která se do jisté míry prodává sama. Odmítnutí nicméně k naší práci patří a je vždy důležité zjistit, proč k němu došlo. Důvodem může být chyba, kterou lze napravit.“

Libor Rolník: „Jedná se o obchodování, a s tím jsou spojeny výhry i prohry. Dlouhodobý úspěch je souhrou mnoha faktorů, například znalosti produktů, kontaktování té ‚správné‘ klientely, serióznosti poradce, všeobecného přehledu a zejména vnitřní motivace.“

shutterstock_74963803

3. Budu pořád někde „v luftě“

Jezdění za klienty je součást práce v této profesi. Na druhou stranu: získáváte svobodu organizovat si čas podle sebe. Jen si to představte: žádné povinné sezení od – do v kanceláři, žádné „píchačky“.

Jak to vidí lidé z praxe?

Libor Rolník: „Práce obchodníků je ‚svobodným povoláním‘, ve kterém si pravidla hry stanovujete vy. Někteří kolegové preferují setkávání s klienty u nich v soukromí, někteří si je pozvou do obchodního místa. Úspěšný zástupce většinou kombinuje více způsobů. Schůzka s klientem musí být pro oba příjemnou záležitostí, nikoliv povinností.“

Petr Pavlík: „Ano, jsme pořád ‚v luftě’, protože hodně cestujeme. Osobně mi tato volnost vyhovuje. Být uvázaný někde v kanceláři, to by mě zabilo. Můžu pracovat, kdy chci, můžu si udělat přestávku, kdy chci. Na druhou stranu – když zavolá klient, že se chce sejít v 8 večer, tak tam budu.“

4. Příjem je nejistý, závisí na provizích

Značnou část vašeho výdělku budou činit provize za úspěšně uzavřené pojistky. Ovšem to k tomu patří. V žádné firmě vás nebudou přece platit za to, že se vám nedaří. Pojišťovací poradci si dokáží velmi dobře vydělat, pokud na sobě pracují. Schopným reprezentantům se navíc nevyhýbá postup na zajímavější, třeba manažerské pozice.

Jak to vidí lidé z praxe?

Petr Pavlík: „U Allianz je to trochu jinak, zástupce není závislý jen na provizích. Získává počáteční bonusy, fixní plat na půl roku a když vidím, že pracuje dobře, nechám mu ho i poté. Snažím se, aby fixní a pohyblivá složka mzdy činily 50/50 procent.“

Libor Rolník: „Příjmy úspěšného zástupce se skládají z více zdrojů, a tvoří tak stabilní příjem (provize za sjednání, za péči o stávající klienty, za výchovu nováčků, za příznivý bezeškodní průběh apod.). Allianz vám pomůže v rozjezdu, vybaví vás materiály, zajistí vám školení, poskytuje denní podporu prostřednictvím zkušených obchodníků, zajistí vám finanční prostředky v začátcích. To jsou skvělé podmínky pro pracovité a podnikavé lidi.“

shutterstock_85126930

5. Je to práce, u které málokdo vydrží

Tuto profesi opouštějí především ti, kteří se na ni osobnostně nehodí.  A to víceméně tuší už ve chvíli, kdy se do ní vrhají. Pojišťovacího poradce čeká tvrdá práce a chvíli potrvá, než se výsledky objeví. Na druhou stranu – ve které profesi je to jinak?

Jak to vidí lidé z praxe?

Libor Rolník: „Vybudování stabilní klientely je cílem každého podnikatele. V pojišťovnictví se však nejedná o metu, ale o cestu. Je to neustálá, nekončící činnost vyžadující pravidelný kontakt s klienty a péči o ně. To se vám pak vrací ve formě doporučení spokojených klientů.“

Petr Pavlík: „Podle mých zkušeností, když člověk překlene určité období, tak už neodejde. Bodem zlomu jsou dva, tři roky.“

» Volná místa v Allianz

PR článek

Další články k tématu
Podobné články

Tři věty, které si napište na začátek životopisu

Uvažujete, jak oživit strohé kolonky svého životopisu? Kromě fotky nebo přitažlivé grafické úpravy můžete CV ozvláštnit stručným představením. Dvě, tři krátké věty na začátku životopisu personalistům napoví, kdo se skrývá na zbytku stránky A4. Představte se už v CV Možná si říkáte: proč životopis ještě nafukovat, když mu personalisté věnují jen pár vteřin? Zmíněné osobní …

Jak získáte práci v reklamě a marketingu

Reklamní agentury vytvářejí někdy více, někdy méně kreativní reklamy. Za těmi ale nestojí jen kreativci. Kdyby nebylo accountů, DTP operátorů a produkčních, sebelepší nápady by zůstaly na papíře. Sníte o kariéře ve světě reklamy a marketingu? Jak na to poradí Markéta Albrechtová, spolumajitelka personální agentury A-list, která firmám vyhledává ty nejlepší lidi na tvůrčí pozice. …

11 prací z dětských snů: jak jsou placené?

Vzpomínáte, čím jste jako malí chtěli být? Kosmonautem, popelářem, kadeřnicí? Jobs.cz se podíval na 11 zaměstnání, která se často objevují v dětských hlavičkách a přízemně dospělácky zjišťoval: kolik se dá na těchto pozicích vydělat? Čerpali jsme z ISPV (informační systém průměrného výdělku, který využívá data Českého statistického úřadu) a také z portálu Platy.cz, kde si i vy …

Obchodníkem na volné noze: čtyři otázky a odpovědi

Kolem toho, co dělají obchodní zástupci na volné noze, koluje spousta mýtů a polopravd. Ale jak je to ve skutečnosti? Na čtyři časté věty odpovídá ze svých zkušeností Radek Adamovský, externí partner energetické společnosti E.ON. Ta právě teď hledá nové externí obchodníky do několika regionů. 1. „Výdělek závisí na provizích, každý měsíc můžu mít jinou …