L1 Support Engineer with English 24x7

Společnost

NTT Czech Republic s.r.o.

Odpovědět Odpovědět Připomeň mi Připomeň mi

Uloženou nabídku najdete v menu Uložené nabídky vpravo nahoře.

Poslat nabídku na e-mail

Kam vám můžeme nabídku L1 Support Engineer with English 24x7 u NTT Czech Republic s.r.o. poslat?

Zadejte správný formát e-mailu

Za účelem zaslání pracovní nabídky budou provozovatel portálu Jobs.cz, společnost LMC a další společnosti z jeho obchodní skupiny, jakožto společní správci uchovávat Vámi zadaný e‑mail. Zobrazit méněZobrazit více, Podmínky Jobs.cz

Potvrzením odeslání poskytujete společným správcům své osobní údaje za účelem zaslání pracovní nabídky na portálu Jobs.cz. V souvislosti se zpracováním Vašich osobních údajů máte příslušná práva: (i) na přístup k osobním údajům, (ii) na opravu či doplnění nepřesných nebo nepravdivých osobních údajů, (iii) na výmaz osobních údajů, nejsou-li již osobní údaje potřebné pro účely, pro které byly shromážděny či jinak zpracovány, anebo zjistíte-li, že byly zpracovávány protiprávně, (iv) na omezení zpracování osobních údajů ve zvláštních případech (v) na přenositelnost údajů a (vi) vznést námitku, po níž zpracování Vašich osobních údajů bude ukončeno, neprokáže-li se, že existují závažné oprávněné důvody pro zpracování, jež převažují nad Vašimi zájmy nebo právy a svobodami zejména, je-li důvodem případné vymáhání právních nároků a (vii) obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů.

Další informace o zpracování údajů společností LMC a dalšími společnostmi z její obchodní skupiny poskytuje pověřenec pro ochranu osobních údajů na e-mailu dpo@lmc.eu, resp. jsou dostupné na https://www.lmc.eu/cs/zasady-ochrany-soukromi/.

Úvodní představení

You’ll be joining a Global Top Employer, recognised for investing in talent because people are at the heart of our success. You provide the skills, passion and ideas, and we’ll provide the platform to realise your ambitions. Great talent. Great teams. Great work. Great opportunities.

Pracovní nabídka

The primary responsibility of Support Engineers is to provide a service to internal clients to ensure that the IT infrastructure and systems remain operational through proactively identifying, investigating and resolving technical incidents and problems and to restore service to end users by managing incidents to resolution. The Support Engineer L1 focuses on first line support for standard and low complexity incidents, requests, problems and events.

What you will be doing:


Ensure that assigned infrastructure is configured, installed, tested and operational. In this regard perform necessary checks, apply monitoring tools and respond to alerts. Also take responsibility for ensuring that the software is installed and configured according to business requirements.

Identify problems and errors prior to or when they occur. Log all such incidents in a timely manner with the required level of detail. Liaise with all stakeholders including vendors, carriers and colleagues to expedite diagnosis of errors, incidents, events and problems and to identify a resolution.

Investigate first line support calls assigned to them and identify the root cause of incidents, events and problems..Ensure the efficient and comprehensive resolution of incidents, events and requests, usually documenting the problem resolution and troubleshooting steps. This could involve ensuring that repairs are carried out by coordinating product requests and liaising with other team members.Reports and escalates issues to 3rd party vendors if necessary. Takes full ownership for managing the incident, event or problem to resolution.

Where necessary, escalate requests and exceptions to the 2nd line support team.
Provide continuous feedback to clients and affected parties and update all systems and/or portals as prescribed by Dimension Data procedures.

Ensure the preparation of assets and tools for new users (employees) by installing software and hardware to computers and assist with the configuration of devices for users who choose to bring their own devices to work. This is done in line with company policy and IT security measures.

When required takes responsibility receiving calls, events, problems and incidents at the services desk. They assist in analysing, assigning and escalating the support calls. Also provides telephonic support to clients where required.

Identify the problem, incident or event, perform root cause analysis on events, problems and incidents and document the actions required, identifying and selecting the appropriate solutions, including the development of a workaround plan. Ensure the implementation of a resolution and recovery, ensuring compliance to the relevant processes and policies.

Update incidents, problems, requests and events with progress and resolution details.

Work on shifts and is required to follow the required handover procedures for shift changes to ensure service continuity. They complete and maintain any shift hand hover schedules.


Required Work Experience:


Previous working experience in technical support/IT support
English language (written and spoken) - at least B2
Willingness to work shifts 24x7

Benefits

Bonuses

Cell phone

Above-standard medical care

Notebook

Contributions to the pension / life insurance

Meal tickets / catering allowance

Holidays 5 weeks

Educational courses, training

Cafeteria

Refreshments on workplace

Sick days

Occasional work from home

Informace o pozici

Společnost

NTT Czech Republic s.r.o.

Required education

Secondary education or professional training with a school-leaving exam

Required languages

English (Advanced)

Listed in

IS/IT: Consultations, analyses, and project management, IS/IT: System and HW administration, Telecommunications , Operating system and network administrator, Help Desk Technician, IS Support

Employment form

Full-time work

Contract duration

Permanent

Employment contract

employment contract

Employer type

Employer

Info

Also suitable for refugees from Ukraine

Odpovědět Odpovědět Připomeň mi Připomeň mi

Uloženou nabídku najdete v menu Uložené nabídky vpravo nahoře.

Poslat nabídku na e-mail

Kam vám můžeme nabídku L1 Support Engineer with English 24x7 u NTT Czech Republic s.r.o. poslat?

Zadejte správný formát e-mailu

Za účelem zaslání pracovní nabídky budou provozovatel portálu Jobs.cz, společnost LMC a další společnosti z jeho obchodní skupiny, jakožto společní správci uchovávat Vámi zadaný e‑mail. Zobrazit méněZobrazit více, Podmínky Jobs.cz

Potvrzením odeslání poskytujete společným správcům své osobní údaje za účelem zaslání pracovní nabídky na portálu Jobs.cz. V souvislosti se zpracováním Vašich osobních údajů máte příslušná práva: (i) na přístup k osobním údajům, (ii) na opravu či doplnění nepřesných nebo nepravdivých osobních údajů, (iii) na výmaz osobních údajů, nejsou-li již osobní údaje potřebné pro účely, pro které byly shromážděny či jinak zpracovány, anebo zjistíte-li, že byly zpracovávány protiprávně, (iv) na omezení zpracování osobních údajů ve zvláštních případech (v) na přenositelnost údajů a (vi) vznést námitku, po níž zpracování Vašich osobních údajů bude ukončeno, neprokáže-li se, že existují závažné oprávněné důvody pro zpracování, jež převažují nad Vašimi zájmy nebo právy a svobodami zejména, je-li důvodem případné vymáhání právních nároků a (vii) obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů.

Další informace o zpracování údajů společností LMC a dalšími společnostmi z její obchodní skupiny poskytuje pověřenec pro ochranu osobních údajů na e-mailu dpo@lmc.eu, resp. jsou dostupné na https://www.lmc.eu/cs/zasady-ochrany-soukromi/.

Kontaktní údaje

Vytvořením upozornění na nabídky poskytujete společným správcům své osobní údaje za účelem usnadnění získání nových pracovních nabídek na portálu Jobs.cz. V souvislosti se zpracováním Vašich osobních údajů máte příslušná práva: (i) na přístup k osobním údajům, (ii) na opravu či doplnění nepřesných nebo nepravdivých osobních údajů, (iii) na výmaz osobních údajů, nejsou-li již osobní údaje potřebné pro účely, pro které byly shromážděny či jinak zpracovány, anebo zjistíte-li, že byly zpracovávány protiprávně, (iv) na omezení zpracování osobních údajů ve zvláštních případech (v) na přenositelnost údajů a (vi) vznést námitku, po níž zpracování Vašich osobních údajů bude ukončeno, neprokáže-li se, že existují závažné oprávněné důvody pro zpracování, jež převažují nad Vašimi zájmy nebo právy a svobodami zejména, je-li důvodem případné vymáhání právních nároků a (vii) obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů.

Další informace o zpracování údajů společností LMC a dalšími společnostmi z její obchodní skupiny poskytuje pověřenec pro ochranu osobních údajů na e-mailu dpo@lmc.eu, resp. jsou dostupné na https://www.lmc.eu/cs/zasady-ochrany-soukromi/.