Popis práce /charakteristika pracovní činnosti:

  • zajištění chodu knihovního systému Aleph (pravidelná kontrola probíhajících procesů, příprava statistik, aktualizace rejstříků, spolupráce s IT oddělením)
  • systémová podpora a částečně metodická pomoc pro pracovníky knihovny (spolupráce na tvorbě pracovních postupů v systému Aleph s ohledem na znalost fungování systému, řešení dotazů pracovníků knihovny)
  • úpravy nastavení dle požadavků pracovníků knihovny (náhledy záznamů a tiskové výstupy, nastavení při změnách katalogizačních pravidel, oprava chyb, nastavování čítačů identifikátorů v systému…)
  • sledování vývoje systému Aleph a zavádění nových funkcí přínosných pro knihovnu
  • zajištění funkčnosti discovery systému Primo a spolupráce při zpřístupňování online zdrojů knihovny
  • sledování vývoje a trendů v oblasti knihovnictví a souvisejících technologií (discovery systémy, proxy, shibboleth, linkovací servery, digitalizace, integrace online plateb do knihovnických služeb...)

Požadovaná kvalifikace:

  • vzdělání SŠ/VOŠ/VŠ knihovnictví, informační studia, IT
  • základní orientace v problematice knihovnictví
  • procesy v akvizici, katalogizaci a evidenci knihovního fondu a výpůjčních službách
  • základní standardy používané v knihovnictví (katalogizační pravidla RDA, formát MARC 21, protokol Z39.50 a OAI-PMH)
  • základní orientace v problematice online zdrojů a databází
  • základní přehled o oborových a souvisejících tématech (digitalizace, citování a citační etika, autorská práva...)
  • základy systému Unix a práce v některém z editorů (např. vi)
  • základy jazyka SQL
  • základy HTML, XML, XSLT
  • základy Oracle
  • uživatelská znalost MS Office
  • znalost anglického jazyka (manuály pro systém. knihovníka na portálu uživatelské podpory jsou v AJ)
  • komunikativnost, pečlivost, trpělivost
  • znalost správy knihovního systému Aleph, příp. jiného knihovního systému výhodou
  • základy skriptovacích jazyků nebo programování (spíše nadstandardní výhoda)

Specifikace úvazku: pracovní úvazek plný, pracovní poměr na dobu určitou 1 rok s perspektivou prodloužení smlouvy na dobu neurčitou, 3měsíční zkušební doba

Plat: dle nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů, platová třída 12.

Pracovní doba: pružná

Dále nabízíme:

  • Pracovní místo s dlouhodobou perspektivou a kvalitním zázemím;
  • Neustálý osobní rozvoj
  • Možnost dalšího vzdělávání formou školení či kurzů;
  • Spolupráce se specialisty v oboru;
  • Firemní benefity – příspěvek na stravenky, Multisport, penzijní připojištění či penzijní doplňkové spoření nebo Fokus Pass, 5 týdnů dovolené

Nástup možný: ihned nebo dle dohody

Požadovaný obsah nabídky (podmínky účastni ve výběrovém řízení): CV, motivační dopis, případně reference.


Informace o pozici

Společnost
Ústav zemědělské ekonomiky a informací
Adresa
Slezská 100/7, Praha – Vinohrady
Požadované vzdělání: Vysokoškolské / univerzitní
Požadované jazyky: Angličtina (Mírně pokročilá)
Zařazeno: IS/IT: Správa systémů a HW, IS/IT: Vývoj aplikací a systémů, Státní a veřejná správa, IT analytik, Knihovník, Správce operačních systémů a sítí, Databázový specialista, Databázový administrátor
Typ pracovního poměru
Typ pracovního poměru: Práce na plný úvazek
Délka pracovního poměru
Délka pracovního poměru: Na dobu určitou
Typ smluvního vztahu
Typ smluvního vztahu: pracovní smlouva
Zadavatel: Zaměstnavatel

Ústav zemědělské ekonomiky a informací, Emília Belanová