Skupina Omnicom Media Group je celosvětovým gigantem v oblasti mediálního trhu. V 72 zemích světa pro ni pracuje 9 600 odborníků.

V ČR je prezentována mediálními agenturami PHD, OMD a Attention!Media. Její součástí jsou i týmy zabývající se marketingovým výzkumem a analýzou dat (OMG Research) nebo contentem (FUSE). Díky tomu jsme schopni nabídnout v oblasti marketingové komunikace opravdu vše – od komunikačních plánů a nastavení strategie, přes efektivní nákup médií a PPC kampaně, až po product placement nebo správu sociálních sítí.

A daří se nám to, jsme držiteli několika významných ocenění.

Více o nás na www.welcometothejungle.com/cs nebo www.Omnicommediagroup.cz .

Digital Performance Manager /PPC for CEE

BACKGROUND TO THE ROLE

Your role will be within PHD CEE digital team for an automotive client, based in Prague.

The PHD CEE digital team is responsible for developing and managing search and social campaigns for this company across 17 CEE markets from Baltic, Balkan and Central and Eastern European regions.

You will be primarily focused on search campaigns across these markets, seeking to most effectively target, optimize and track campaign performance on an on-going basis in line with key traffic and business KPIs. Our ambition is to continually improve on campaign results, so testing and experimenting with new search possibilities will be important part of the role.

Aside from setting up and managing the search campaigns, you will also need liaise with markets to align on local requirements, and present monthly and quarterly campaign results to senior local and regional clients.

You will work closely with the CEE Digital Business Director but also with client’s CEE marketing team and Optimist (their CEE creative agency).

On the supplier side you will work closely with global teams of Google and Bing, as well as potentially with local search engine teams.

SKILLS & RESPONSIBILITIES

We’re looking for a search specialist who has strong expertise and experience of setting up and managing search campaigns, ideally across markets. A strong working knowledge of Google Marketing platform is needed, specifically: Google Ads, Google Analytics. Knowledge of Search Ads 360, Search Console, Data Studio and Double Click would be also helpful.

Knowledge of the automotive or related categories is desirable (but not mandatory).

The person must be a good communicator with a good level of English, able to explain sometimes quite complex topics to marketing and agency people.

Finally, they should have a natural drive to want to keep improving on campaign performance and an interest in new digital and search possibilities.

QUALITIES & EXPERIENCE

· 3+ years’ experience in search campaign management

· Strong interest in new digital & search trends and possibilities

· A clear and confident communicator who is able to deal with clients and creative agency counterparts. Have an adaptive style in being able to communicate often technical ideas in simple terms

· A collaborative team player who can work well with both PHD global and client marketing teams

· Be a proactive self-starter, with attention to detail

· Have strong organisational skills, being able to manage multiple projects at once

· Fluent in English

· Automotive experience and international would be an advantage but not mandatory


Informace o pozici

Společnost
Omnicom Media Group, s.r.o.
Adresa
Lomnického 1705/9, Praha – Nusle
Požadované vzdělání: Vzdělání není podstatné
Požadované jazyky: Angličtina (Středně pokročilá)
Benefity: Bonusy/prémie, Mobilní telefon, Nadstandardní lékařská péče, Notebook, Flexibilní začátek/konec pracovní doby, Příspěvek na dopravu, Stravenky/příspěvek na stravování, Vzdělávací kurzy, školení, Firemní školka, Občerstvení na pracovišti, Příspěvek na sport/kulturu/volný čas, Firemní akce, 13. plat, Vlastní organizace náplně práce, Vyhrazený čas na inovace
Zařazeno: Marketing, Média, reklama a PR, Marketingová komunikace, Marketingová strategie, Marketingový analytik, Specialista marketingu, Online Marketing
Typ pracovního poměru
Typ pracovního poměru: Práce na plný úvazek, práce na zkrácený úvazek
Délka pracovního poměru
Délka pracovního poměru: Na dobu neurčitou
Typ smluvního vztahu
Typ smluvního vztahu: pracovní smlouva
Zadavatel: Zaměstnavatel

Máte šanci! Na tuto nabídku zatím odpověděli méně než 4 lidé.