AGC Automotive Czech a.s. je stabilní společností, zaměřující se na výrobu skel pro automobily a další dopravní prostředky. S historií sahající až do 20. let 20. století tvoříme stabilní tým, který se podílí na výrobě těch nejlepších komponentů, které zákazník nalezne ve svém automobilu. Vyrábíme veškeré typy automobilových skel: čelní, zadní, boční skla, skleněné střechy, systémy „ready-to-assembly“ (fixační systémy), funkční systémy s vysokou přidanou hodnotou (antény, dešťové senzory nebo senzory světla) a speciálními charakteristikami (tepelný a akustický komfort). Vyrábíme kompletní škálu automobilových skel pro OEM zákazníky (výroba originálních dílů) a pro trh ARG (náhradní skla pro automobilový průmysl). Naše týmy AVO (operace s přidanou hodnotou), dodávají jeden či více komponentů na autoskla OEM (úchyty, antény, dešťové senzory….), zatímco aktivity ARG (trh náhradních dílů) zajišťují výrobu pro servisní společnosti.
S našimi více jak 1700 zaměstnanci jsme důležitým partnerem pro výrobce automobilů rozličných značek. Mezi naše zákazníky patří např. koncern VW, BMW, TPCA, PSA, Ford či Mercedes. Díky práci obchodníků, vývojových inženýrů, specialistů na kvalitu a mnoha dalších technických specialistů i zkušených zaměstnanců ve výrobě neustále posilujeme naše postavení na trhu autoskel a stáváme se stále stabilnější společností.

SALES ADMINISTRATION

What is it about?
The Sales Administration is part of the Sales Team within the Customer Team. Will be located in AGC production plant in Chuderice. The Sales Administration has to provide the right information at the right time to the different stakeholders (internal and external). The information collected and provided will link to commercial negotiation in order to support the profit improvement of the company. The level of service provided by the Sales Administration to the Customer will have a direct impact on the general satisfaction.

Your main responsibilities in your job will be:
* Propose business case to Sales Manager for validation
* Depending of the complexity, manage the commercial negotiation with the customer
* In case of capacity fluctuation (requested or suffered), propose business case for validation
* B2B Portal responsibility
* In charge of complete RFSO process (Request for Sales Orders - Prototypes)
* Tooling and Development invoicing process
* Collection of the Purchase Orders at OEM and check of the prices

What is your ideal profile?
* UNI education preferred
* Sales background preferred
* Good communication interpersonal skills
* English language mandatory
* German/French language an asset
* MS Office (Excel, Word, Powerpoint, Sharepoint), E-mail, Internet, SAP knowledge
* Analytic mindset, Pro-activity

What we can offer to you?

* Interesting, independent and responsible work in a major manufacturing company
* Possibility of career development
* Possibility of personal development and further education
* Above-standard benefits - 13th and 14th salary, contributions to life and pension insurance, 5 weeks of vacation, sick-days, free drawing of funds for cultural and health needs, etc.

Please, if you are interested in this job, we would appreciate your answer to this advertisement by clicking the button "Odpovědět/To answer". Thank you very much.


Informace o pozici

Společnost
AGC Automotive Czech a.s.
Address
Bílina – Chudeřice
Required education: Secondary education or professional training with a school-leaving exam
Required languages: English (Advanced)
Benefits: Bonuses, Contribution holiday, Cell phone, Discount on company products / services, Notebook, Contributions to the pension / life insurance, Holidays 5 weeks, Educational courses, training, Company catering, Cafeteria, Contribution to sport / culture / leisure, Sick days, Occasional work from home, 13th monthly salary
Listed in: Administration, Sales, Account Manager, Key Account Manager
Employment form
Employment form: Full-time work
Contract duration
Contract duration: Limited (temporary)
Employment contract
Employment contract: employment contract
Employer type: Employer