VYNCKE is a growing family business founded in Belgium in 1912. It has since reached the position of an important global player in the field of clean energy technology, particularly in the production of energy through burning biomass and biomass-based waste. The main strength of the company is its focus on tailor-made solutions. The Central European Vyncke branch is located in a recently opened Vyncke building in Frýdek-Místek – Chlebovice and houses more than 135 employees. We are currently looking for the following candidate to strengthen our team:

CUSTOMER SERVICE ENGINEER

JOB DESCRIPTION

The Customer Service Engineer is realizing the after sales services for our customers : inspection & preventive maintenance, spare parts handling, repair works & technical problem solving and analysis. During these interventions, the Customer Service Engineer acts as a contact person for the client & subcontractors. At the office, Customer Service Engineer prepares the interventions, executes the related administration and supports the customers remotely.

YOUR FUNCTION

• In cooperation with the Customer Service Managers : prepare & plan the service intervention.

• Organize materials, manpower, tools, travel means, accommodation, renting equipment and subcontractors.

• Prepare reports from customer´ s visit.

• Check specific health, safety and environmental precautions applicable.

• Execute and / or supervise the service interventions, in cooperation with subcontractors.

• Carrie out combustion settings and finetuning, emission measurement.

• Respect the H & S legal requirements.

YOUR PROFILE

• Electrical or Mechanical education or equivalent by experience.

• Experience in technical services or project execution on site is a strong asset.

• Knowledge of MS Office.

• Fluently in English.

• Good technical insight and a real problem-solver, logical thinking, hands on, proactive approach to work.

• Willing to travel 40% of working time.

Informace o pozici

Společnost
VYNCKE
Adresa
Příborská 288, Frýdek-Místek – Chlebovice
Požadované vzdělání: Středoškolské nebo odborné vyučení s maturitou
Požadované jazyky: Angličtina (Pokročilá), Čeština (Výborná)
Benefity: Auto i pro soukromé účely, Mobilní telefon, Notebook, Příspěvek na penzijní/životní připojištění, Stravenky/příspěvek na stravování, Dovolená 5 týdnů, Vzdělávací kurzy, školení, Občerstvení na pracovišti, Příspěvek na sport/kulturu/volný čas, Možnost občasné práce z domova, Firemní akce, 13. plat, Zahraniční pracovní cesty
Zařazeno: Elektrotechnika a energetika, Strojírenství, Zákaznický servis, Strojní inženýr, Technolog ve strojírenství, Pracovník reklamačního oddělení
Typ pracovního poměru
Typ pracovního poměru: Práce na plný úvazek
Délka pracovního poměru
Délka pracovního poměru: Na dobu neurčitou
Typ smluvního vztahu
Typ smluvního vztahu: pracovní smlouva
Zadavatel: Zaměstnavatel