Ministerstvo financí

Ministerstvo financí je jedním z nejprestižnějších zaměstnavatelů v České republice, zaměstnává přes 1300 zaměstnanců, a to na pracovištích po celé ČR. Jakožto ústřední orgán státní správy je MFČR zřízeno zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných státních orgánů ČR.

Jak se nám daří?

Top zaměstnavatel roku 2022 v oboru Veřejná správa

U nás máte příležitost:

  • Osobního rozvoje při zajímavé a smysluplné práci,
  • podílet se na tvorbě daňové legislativy,
  • být členem týmu státního dozoru nad sázkovými hrami a loteriemi,
  • účastnit se plánování veřejných rozpočtů,
  • regulovat bankovnictví a pojišťovnictví,
  • plánovat regulaci cen a ochranu trhu,
  • získat zkušenosti ve veřejnosprávní kontrole nebo auditu,
  • podílet se na mezinárodních arbitrážích,
  • seberealizace při práci v zahraničí, zahraničních studijních pobytech, mezinárodních stážích např. v institucích Evropské unie.

Benefity

Pružná pracovní doba

Pracovní doba je 40 hodin týdně. Začátek a konec pracovní doby si zaměstnanec volí sám. Časový úsek, ve kterém je zaměstnanec povinen být na pracovišti je pondělí až čtvrtek od 9:00 do 15:00 a v pátek jenom do 13:00.

5 dní indispozičního volna

Naši zaměstnanci mají nad rámec dovolené i volné dny navíc (5 dní indispozičního volna, až 6 dní studijního volna, 1 den na zařízení osobních záležitostí, studijní volno apod.).

Odborná knihovna

Našim zaměstnancům nabízíme přístup k odborné literatuře ekonomického zaměření, především z oblasti veřejných financí, daní a cel, práva, finančního trhu, účetnictví, jazykového a ostatního vzdělávání a dalších oblastí.

Dětská skupina

V rámci slaďování rodinného a pracovního života nabízíme svým zaměstnancům službu péče o dítě v dětské skupině.

Jistota stabilního zaměstnavatele a zaměstnání

Jako státní instituce nabízíme svým zaměstnancům jistotu a stabilitu.

Příspěvek FKSP

Příspěvek na volnočasové aktivity z FKSP ve výši až 10 000 Kč/rok.

25 dní dovolené

Dovolená státních zaměstnanců činí 5 týdnů v kalendářním roce.

Home office

Možnost práce z domova 2 dny v měsíci.

Koho hledáme?

Přidáno včera
Plat 34 840 – 51 530 Kč
  Ministerstvo financí
Adresa  Praha – Malá Strana
Přidáno včera

Přidáno včera
Plat 39 820 – 59 020 Kč
  Ministerstvo financí
Adresa  Praha – Malá Strana
Přidáno včera

Přidáno včera
Plat 34 840 – 51 530 Kč
Možnost občasné práce z domova
  Ministerstvo financí
Adresa  Praha – Libeň
Přidáno včera

Průběh výběrového řízení

1

Správné podání žádosti k výběrovému řízení

Tento krok je velice důležitý a zcela odlišný od většiny firem působících v soukromém sektoru. Jelikož jsme orgánem státní správy, tak máme jasně daná pravidla, jak se do výběrového řízení můžete přihlásit. Nebojte se, není to nic obtížného. Tato pravidla jsou vždy popsána v oznámení daného výběrového řízení. Ve zkratce se můžete přihlásit datovou schránkou, emailem (ale pouze pokud máte elektronický podpis!) nebo tak, že svou žádost, CV a motivační dopis pošlete poštou na adresu ministerstva.

2

Pozvánka k pohovoru

Pokud správně podáte svou žádost a budete splňovat všechny požadavky, které dané místo má, můžeme přejít k samotnému pohovoru! Termín pohovoru dostanete vždy s dostatečným časovým předstihem, abyste se mohl/a na výběrové řízení připravit.

3

Pohovor

Po odsouhlasení termínu a času pohovoru se potkáme v některé z budov Ministerstva financí a zkontrolujeme si ještě před samotným pohovorem originály dokumentů (VŠ diplom, případně certifikáty jazyků apod.). Pohovor trvá cca 30 minut, kdy Vám členové výběrové komise položí pár otázek a pobavíme se o dané pozici. Určitě se nemáte čeho bát.

4

Výsledek pohovoru

Výsledek pohovoru se u nás dozví každý žadatel, který se do výběrového řízení přihlásí a sám na vlastní žádost z něho neodstoupí. Nemusíte se tudíž bát, že se Vám po pohovoru nikdo z nás už neozve. Obdržíte oficiální dopis s protokolem o průběhu výběrového řízení, kde se dozvíte všechny podrobnosti a hlavně tedy to, jestli jste u výběrového řízení uspěl/a, nebo neuspěl/a.

5

Nástup?

No a pokud u výběrového řízení budete úspěšným žadatelem a nadřízený si Vás vybere jako dalšího kolegu do týmu, tak se pak už jen vyřeší případné věci kolem data nástupu a dalších podkladů. To už jsou jen formality, které se musejí před daným nástupem splnit.

Kde nás najdete?

Zaujali jsme vás? Podívejte se, koho hledáme.