Kollmorgen, přední světový výrobce motorů a pohonných jednotek, rozšiřuje svůj tým. Patříme do koncernu Altra Motion, jedné z největších světových společností s pobočkami po celém světě.

Brněnská pobočka Kollmorgen, s.r.o. patří do divize zabývající se výrobou elektrických motorů, montujeme motory špičkové kvality, pro použití zejména v robotice, zdravotnictví atd.

Chief Controller

Job:

A) Capital investment / new product development projects

  • Qualitative and quantitative evaluation of CAPEX / NPD project requirements
  • Assessment of CAPEX fin. indicators (NPV, payback, IRR)
  • Provision of financial justification
  • Track of capex project(timing, spending, etc.) before it goes life and post capitalization contribution (variances against expectation)

B) New product development

  • Review of NPD spending from the project beginning to the end
  • Ensure the correct project accounting and reporting
  • Financial support to project teams
  • Financial evaluation of the project after its go life phase

C) Costing

  • Understanding of BOM and routing structure
  • Understanding and managing of costing process (ad hoc, annual) and capacity
  • In cooperation with the rest of the CO team prediction of material, labor, manufacturing variances as an effect of adhoc or annual costing updates

D) Headcount & labor

  • Review of HC and labor costs (in coop. with HR)
  • Reporting, forecast, budget

E) Compliance

  • Participation on accounting reconciliations
  • Participation on internal, US GAAP, Statutory, internal and SOX audit

A) Leadership

  • Lead the team of 3 controllers with focus on reporting, production entity and business entity

Requirements:

  • University education with main focus on economics
  • English – C1 level
  • Excel – proficient user
  • Knowledge of SW ORACLE, reporting tool HFM or Tagetik is an advantage
  • Ability to define priorities, distinguish material from immaterial, assess important from unimportant
  • Proactive approach necessary
  • Dissatisfaction with status quo
  • At least 5 years of experience in the field of financial controlling (production environment an advantage)
  • Practical experience with the analysis of all kinds of variances and its relevant assessment
  • Knowledge and understanding of double-entry accounting (it is a must to be able to validate and understand the inputs)

Offer:

  • Competitive financial evaluation
  • Serious focus on professional development and career growth
  • Possibility to grow into a leadership role
  • Background of a stable American corporate
  • Flexible working hours
  • An appealing package of bonuses

Informace o pozici

Společnost
Kollmorgen, s.r.o.
Adresa
Evropská 864, Modřice
Požadované vzdělání: Vysokoškolské / univerzitní
Požadované jazyky: Angličtina (Pokročilá) nebo Čeština (Pokročilá)
Benefity: Mobilní telefon, Notebook, Příspěvek na penzijní/životní připojištění, Flexibilní začátek/konec pracovní doby, Příspěvek na dopravu, Dovolená 5 týdnů, Vzdělávací kurzy, školení, Závodní stravování, Občerstvení na pracovišti, Příspěvek na sport/kulturu/volný čas, Příspěvek na vzdělání, Možnost občasné práce z domova, Firemní akce, Individuální rozvržení pracovní doby, Možnost si napracovat hodiny
Zařazeno: Administrativa, Bankovnictví a finanční služby, Ekonomika a podnikové finance, Finanční analytik, Financial Controller
Typ pracovního poměru
Typ pracovního poměru: Práce na plný úvazek
Délka pracovního poměru
Délka pracovního poměru: Na dobu neurčitou
Typ smluvního vztahu
Typ smluvního vztahu: pracovní smlouva
Zadavatel: Zaměstnavatel

Pozice je vhodná i pro OZP, s docházením do firmy. Vhodné i pro: tělesně postižení, vozíčkáři.


Kollmorgen, s.r.o., Kristýna Dosedlová
+420 730 540 411